طراحی خانه های ویلایی: این مالچ ها به باغچه شما جانی دوباره می دهند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مالچ ها موادی هستند که بر روی سطح خاک ریخته می شوند تا به رشد و باروری گیاهان و درختان یاری نمایند. استفاده از مالچ باعث حفظ رطوبت و سلامت خاک، کاهش رشد علف های هرز، کاهش آفات و البته باعث هرچه زیباتر شدن باغچه شما می گردد. مالچ یا کمپوست به طور طبیعی از طریق کرم ها یا دیگر ارگانیسم ها با خاک ترکیب می شوند و زمینه حاصلخیزی خاک را فراهم می نمایند.

طراحی خانه های ویلایی: این مالچ ها به باغچه شما جانی دوباره می دهند

جهت دریافت خدمات طراحی خانه های ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

انواع مالچ برای باغچه شما

مالچ ها دو نوع آلی و ارگانیک دارند. مالچ های ارگانیک شامل مواد اولیه زنده مانند برگ های خرد شده، پوشال، چمن های بریده شده، کمپوست، تراشه های چوب، پوست خرد شده درخت، خاک اره، سوزن های کاج و حتی کاغذ است. مالچ های غیرآلی هم شامل پلاستیک سیاه و پارچه پشمی هستند. اگرچه هر دو نوع مالچ از رشد علف های هرز جلوگیری می نمایند، اما مالچ های ارگانیک در هنگام تجزیه باعث بهبود خاک می شوند. در اینج با چند نوع مالچ آشنا می شویم.

تراشه های چوبی یا برگ های خرد شده

شما می توانید بسته های آمده تراشه چوب را از شرکت های فروش مالچ تهیه کنید یا برگ های خرد شده درختان را از یک گلخانه بخرید. راه کم هزینه تری نیز وجود دارد، به کارگاه های چوب سر بزنید و در صورت داشتن تراشه چوب، آن را بخرید. اگر تنه درخت خشک شده ای در باغچه دارید، آن را به کارگاه چوب بری ببرید و بخواهید تا آن را خرد کند. راه دیگر آن است که برگ های زمین ریخته شده را جمع کنید و بعد از خشک و خرد کردن، به عنوان مالچ استفاده کند.

چمن های هرس شده

بریده های چمن یکی دیگر از مالچ های قابل دسترس برای باغچه شماست. اگرچه از چمن به عنوان کود طبیعی نیز می توان استفاده کرد اما گستردن آن بر روی سطح خاک نیز به رشد گیاه یاری بسیاری می نماید. کافی است چمن های بریده شده را در باغچه خود بریزید. می توانید از کارگران شهرداری بخواهید که چمن های قطع شده به وسیله دستگاه چمنزنی را به شما بدهند.

در این زمینه بخوانید:

با این گیاهان، حشرات را از خانه و محیط اطراف خود دور کنید

4 مرحله ساده برای زنده نگهداشتن گیاهان در خانه

کمپوست

کمپوست یک کود طبیعی بسیار مغذی برای خاک است اما می تواند یک مالچ طبیعی هم باشد. اگر باغچه بزرگی دارید و به کمپوست زیادی احتیاج دارید، می توانید آن را از فروشگاه های گل و گیاه تهیه کنید. اما راه بدون هزینه نیز وجود دارد، کافی است به جای مانده میوه ها، سبزیجات، تفاله چای و قهوه، پوسته تخ مرغ و موادی از این دست را خشک و آسیب کنید و از آن کمپوستی قوی برای خاک خود بهره ببرید.

پوشال

اگر در حال کاشت یک باغچه سبزیجات هستید، آن را با پوشال یونجه یا علف های بریده شده بپوشانید. این کار نه تنها باعث تمیزتر و مرتب تر شدن باغچه شما می گردد، بلکه این نوع مالچ رطوبت خاک را حفظ می نماید، از رشد علف های هرز جلوگیری می نماید و هنگام تجزیه آن، مواد آلی را به خاک اضافه می نماید. به خاطر داشته باشید که اگر از علف بریده شده به عنوان مالچ استفاده می کنید، حتما از نوع بدون دانه و بذر بهره ببرید تا زمینه ساز رشد علف های هرز نگردد. نکته دیگر اینکه از ریختن مالچ در اطراف ساقه های سبزیجات یا درختچه های میوه خودداری کنید.

منبع: good house keeping

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2032

به "طراحی خانه های ویلایی: این مالچ ها به باغچه شما جانی دوباره می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه های ویلایی: این مالچ ها به باغچه شما جانی دوباره می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید