بازار داخلی داروهای دام و طیور رونق گرفت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، یک شرکت تحقیقاتی و داروسازی از مجموعه های فناوری است که از سال 77 برای تولید داروهای دام و طیور راه اندازی شد. این مجموعه با هدف گیری نیاز دارویی این صنعت اقدام به تولید انواع داروهای دام و طیور در اشکال گوناگون کرده است. محصولاتی چون محلول ها و سوسپانسیون های خوراکی، محلول های تزریقی، پودرهای استریل، پودر مخلوط در دان و محلول در آب، گروه آنتی بیوتیک ها، ضدانگل های داخلی و خارجی و غیره.

بازار داخلی داروهای دام و طیور رونق گرفت

به گفته ذکریا زینالی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، این مجموعه با ایجاد آزمایشگاه های مجهز کنترل کیفی و استفاده از دستگاه های اندازه گیری دقیق، کیفیت و کمیت همه محصولات خود از نظر مواد اولیه، فرمولاسیون، بسته بندی، پایداری داروهای تولید شده، بررسی اثرات بر روی حیوانات و غیره را به صورت مستمر ارزیابی و کنترل می کند.

وی افزود: یکی از محصولات دانش بنیان ما تولید دارویی است که در درمان پاستورلوز گاوی کاربرد دارد. بیماری عفونی واگیرداری که در جمعیت گاو به صورت سپتی سمی و در جمعیت گوسفند و بز بیشتر به صورت پنومونی یافت می شود. این بیماری یا منجر به مرگ و میر دام می شود یا با علائم ریوی خود را نشان می دهد.

این فعال دانش بنیان ادامه داد: یکی دیگر از محصولات فناورانه ما پنی سیلین های سوسپانسیون تزریقی است که در بیماری ها و عفونت های با منشأ باکتریایی کاربرد دارد. همچنین محصول دیگری برای درمان کمبود ویتامین، تحلیل عضلات، مسائل رشد، ناباروری، کاهش اشتها و غیره کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور به صورت مداوم در معرض بیماری ها و امراض گوناگون واقع شده است، بیان نمود: تولید دارو برای درمان آنها ضروری است. بیماری های عفونی و همه گیر که تلفات این صنعت را زیاد می کند. داروهای تولیدی ما کمک می کند تا مرگ و میر در دام و طیور کمتر شود.

این فعال فناور همچنین بیان نمود: شرکت با ایجاد و تقویت بخش تحقیقاتی خود همواره سعی در شناسایی و برآورده کردن نیازهای دارویی دام و طیور کشور با بهترین کیفیت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1637

به "بازار داخلی داروهای دام و طیور رونق گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار داخلی داروهای دام و طیور رونق گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید