بازگشت فضانوردان ماموریت کرو، 6 به زمین عقب افتاد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، ایسنا نوشت: بازگشت سرنشینان ماموریت کرو-6 به زمین، به علت شرایط نامساعد جوی به تعویق افتاده است.

بازگشت فضانوردان ماموریت کرو، 6 به زمین عقب افتاد

مرکز فضایی محمد بن راشد(MBRSC) بیان کرد که بازگشت برنامه ریزی شده سلطان النیادی(Sultan Al Neyadi) فضانورد اماراتی ماموریت کرو-6(Crew-6) از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) به زمین، به علت شرایط نامساعد جوی به تعویق افتاده است.

ناسا با اشاره به شرایط نامساعد آب وهوا در نزدیکی محل فرود در سواحل فلوریدا، این تاخیر را بیان کرد.

فرصت بعدی بازگشت، برای روز سوم سپتامبر ساعت 3.05 بعد از ظهر به وقت امارات(7.05 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی) و فرود برای روز چهارم سپتامبر ساعت 8.05 صبح به وقت امارات(12.07 به وقت منطقه زمانی شرقی) برنامه ریزی شده و تایید قطعی آن در انتظار ارزیابی های آب وهوا است.

ناسا اعلام کرد که برای صحبت کردن در خصوص شرایط آب وهوا و تایید کردن تاریخ تازه بازگشت، یک جلسه برنامه ریزی شده است.

جدا شدن کپسول دراگون(Dragon) کرو-6 به عوامل گوناگونی از جمله آمادگی فضاپیما، آمادگی گروه بازیابی، آب وهوا، شرایط دریا و عوامل دیگر بستگی دارد.

علاوه بر سلطان النیادی، وودی هوبرگ(Woody Hoburg) و استفان بوون(Stephen Bowen) فضانوردان ناسا و آندری فدیایف(Andrey Fedyaev) فضانورد روسی نیز از خدمه کرو-6 هستند.

برنامه فضانوردی امارات متحده عربی(UAE Astronaut Programme)، یکی از پروژه هایی است که تحت نظر مرکز فضایی محمد بن راشد و برنامه ملی فضایی امارات متحده عربی واقع شده است و بودجه آن به وسیله صندوق فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان تنظیم مقررات دولتی مخابرات و دیجیتال(TDRA) تامین می گردد. هدف این سازمان، حمایت کردن از پژوهش و توسعه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات امارات و ارتقای این کشور در صحنه جهانی است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2466

به "بازگشت فضانوردان ماموریت کرو، 6 به زمین عقب افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت فضانوردان ماموریت کرو، 6 به زمین عقب افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید