برگزاری نشست ویژه درباره لیبی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزرای خارجه آلمان، ترکیه، فرانسه، دیپلمات های ارشد روسیه، چین و آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نشستی ویژه درباره لیبی برگزار کردند.

برگزاری نشست ویژه درباره لیبی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ

با آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حدود یک ماه بعد از کنفرانس برلین درباره لیبی هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه از یک نشست ویژه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور مقام های ارشد چندین کشور درباره لیبی میزبانی کرد.

خبرگزاری آناتولی از برگزاری نشست وزرای خارجه و نمایندگان ارشد چندین کشور شرکت کننده در نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با موضوع آتش بس در لیبی و لزوم اجرای تحریم تسلیحاتی این کشور آفریقایی اطلاع داد.

طبق این گزارش، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان میزبانی این نشست را درباره لیبی برعهده گرفته و در آن وزرای خارجه فرانسه، ترکیه، ایتالیا و بعضی دیگر از کشورها حضور داشتند.

آمریکا، روسیه و چین هم با اعزام دیپلمات های ارشد خود به نشست ویژه درباره لیبی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ پیوستند.

وزیر خارجه آلمان در نشست امروز یکشنبه در مونیخ گفت: برای تضمین منع ورود سلاح به لیبی کوشش خواهیم کرد.

به گفته هایکو ماس، همه طرف ها باید به تصمیمات کنفرانس برلین درباره لیبی پایبند باشند. فشار خود را بر روی همه طرف ها برای پایبند ماندن به تصمیمات بین المللی ادامه خواهیم داد.

نشست یک روزه در مونیخ درباره لیبی، اولین نشست کمیته ای است که در کنفرانس برلین تشکیل شده؛ کمیته ای که در همکاری با سازمان ملل درصدد کوشش برای جلب حمایت بین المللی برای برقراری آتش بس و دستیابی به آتش بس در لیبی است.

کنفرانس برلین درباره لیبی

این نشست در شرایطی برگزار گردیده که اواخر دی ماه مقام های آلمان میزبان کنفرانس برلین درباره لیبی بودند؛ نشستی که با حضور سران چندین کشور برگزار گردید.

کنفرانس 29 دی ماه برلین درباره لیبی با صدور بیانیه سرانجامی به کار خود سرانجام داده بود. شرکت کنندگان در این کنفرانس، خواهان تضمین امنیت تأسیسات نفتی لیبی شدند و متعهد شدند در درگیری های مسلحانه و در امور داخلی لیبی دخالت نکنند و از تمام طرف های بین المللی بخواهند این اقدام را انجام دهند.

در بیانیه کنفرانس برلین، ضمن تاکید بر جلوگیری دائمی از اقدامات خصمانه، کاهش تنش و آتش بس، بر لزوم کاهش تنش و برقراری آتش بس تاکید شده بود (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 909

به "برگزاری نشست ویژه درباره لیبی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست ویژه درباره لیبی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید