بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی یک مرکز اسلامی در کابل می سازد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزارت امور خارجه اندونزی با همکاری بزرگترین سازمان اسلامی این کشور، مرکز اسلامی اندونزی را در کابل تاسیس خواهد نمود تا همکاری های مذهبی را با علمای افغان تقویت کند.

بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی یک مرکز اسلامی در کابل می سازد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جاکارتا پست، وزارت امور خارجه اندونزی با همکاری نهضت العلماء بزرگترین سازمان اسلامی این کشور مرکز اسلامی اندونزی را در کابل تاسیس خواهد نمود تا همکاری های مذهبی را با علمای افغان تقویت کند.

فضل غنی کاکر موسس نهضت العلماء افغانستان گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 10000 متر مکعب در منطقه احمد شاه بابا مینه کابل ساخته خواهد شد که توسط دولت افغانستان اهدا شده است.

وی اضافه کرد: با تاسیس این مرکز اسلامی روابط افغانستان را با اندونزی تقویت خواهیم کرد. افغانستان در حال حاضر احتیاج دارد تا از اندونزی آموزه های اسلامی متعادل را فرا بگیرد.

کاکر اعلام کرد: این مرکز متشکل از چهار ساختمان شامل مسجدی بزرگ برای فراگیری آموزه های اسلامی و یک کتابخانه کتاب های اسلامی و فرهنگ اندونزیایی می باشد.

در مرکز آن، مکانی برای اجتماعات و نشست های علمای اندونزیایی و افغانستانی ایجاد خواهد شد تا تجربه های یکدیگر را به اشتراک بگذارند.

موسس نهضت العلما افغانستان اعلام کرد: کلینیکی نیز برای مردم افغانستان ساخته خواهد شد.

قبل از این رترو مارزودی وزیر امور خارجه اندونزی گفته بود که دولت به تازگی کار ساخت مرکز اسلامی اندونزی را در ساختمان فاتحه در حدود فاصله ای در 500 متری مسجدی در احمدشاه بابا مینه آغاز نموده است.

رترو اظهارداشت: امید آن می رود تا ساخت این مرکز، همکاری آکادمیک و علمای اندونزی و افغانستان را تشویق و موجب تقویت نظریات اسلامی متعادل گردد.

شیخ احمد هاشم موزادی رهبری جمعیت نهضت علمای اندونزی را بر عهده دارد.

نهضت العلماء در 31 ژانویه 1926 میلادی در سورابایا اندونزی تاسیس شد و بر اساس آمارها، این سازمان اسلامی تا سال 2003 میلادی حدود 40 میلیون عضو داشت.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 517

به "بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی یک مرکز اسلامی در کابل می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی یک مرکز اسلامی در کابل می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید