برترین دمنوش و داروهای گیاهی خنک کننده و نشاط آور بدن

به گزارش مجله سفرنامه دبی، یکی از راه های کم کردن حرارت بدن در فصل تابستان استفاده از ادویه و چاشنی هایی است که به عنوان خنک کننده بدن تاثیر گذارند. خنک ماندن در تابستان بسیار مهم است چرا که دمای بالای بدن ممکن است باعث گرمازدگی گردد و برای این منظور استفاده از خنک کننده گیاهی بدن تاثیرگذارند.

برترین دمنوش و داروهای گیاهی خنک کننده و نشاط آور بدن

به گزارش نمناک، اما چگونه برترین و موثرترین راه برای خنک ماندن را انتخاب می کنید؟ گرما زده شدن بچه ها هم بسیار مهم است و می توانید در رژیم غذاییتان از چاشنی ها و ادویه های خنک بهره ببرید.

هندوستان یکی از کشور هایی است که مصرف ادویه بالایی دارند به خصوص ادویه های خنک نماینده بدن که به علت شرایط آب و هوایی خاص این کشور بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، در این بخش از سلامت نمناک این دسته از چاشنی ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

با سبزیجات و ادویه های خنک نماینده بدن شروع می کنیم که شامل:

1. نعناع از مواد گیاهی خنک نماینده بدن

در مطلب خواص نعناع به تمام فواید درمانی و .. این سبزی محبوب پرداختیم و دانستید که نعناع منافذ پوست را باز می نماید و در طول هضم انرژی زیادی را آزاد می نماید و یکی از اثرات مهم آن خنک نمایندگی بدن است.

2. رازیانه قوی برای خنک کردن و کاهش حرارت بدن

رازیانه، تازگی خاصی را به دهان می دهد و نقش خنک نمایندگی را برای کل سیستم بدن ایفا می نماید و حاوی ویتامین c فراوانی است. به سادگی نمیتوان از فواید رازیانه گذشت پس پیشنهاد می کنیم حتما سری به مطلب خواص رازیانه بزنید.

3. تاثیر زرد چوبه برای خنک کردن بدن

زرد چوبه نقش دارویی بسیار خوبی در تصفیه خون و کبد دارد به همین علت در فهرست خنک نماینده های طبیعی بدن جای گرفته است. این ادویه جادویی سرشار از فوایدی است که امروزه به آن توجه بسیاری می گردد.

4. زیره سبز و کاهش حرارت بدن

یکی از ادویه های رایج برای برطرف مسمومیت زیره سبز است که در تابستان بسیار مفید است. زیره را به روش های مختلفی که در مطلب خواص زیره به آن اشاره نمود می توانید بهره ببرید.

5. هل

عطر خوش و طعم دوست داشتنی هل شما را مشتاق به مصرف آن در هر فصل سال بخصوص فصل تابستان می سازد. هل ادویه مناسب برای خنک نگه داشتن بدن در تابستان است و به علت فواید قابل توجهی که دارد در این فهرست جای گرفته.

6. گشنیز ملین و خنک نماینده بدن

گشنیز ملین بسیار خوبی است و برای تابستان ها توصیه می گردد، چون به خنکی بدن بسیار یاری می نماید و اثرات سم زدایی قابل توجهی دارد پس از گنجاندن گشنیز در برنامه غذایی خود غافل نشوید.

7. زعفران و خنکی بدن

زعفران یک طعم دهنده عالی و برای هضم مفید است. نشاط آور بودن این طلای سرخ یکی از دلایل اصلی مصرف بیشتر آن در فصول گرم سال است.

8. شوید و کاهش دمای بدن

یکی دیگر از سبزیجاتی که مصرف آن در تابستان توصیه می گردد شوید است که به روش های مختلف با توجه به ذائقه و مزاج هر فرد قابل استفاده است.

دمنوش های و نوشیدنی های گیاهی و طبیعی خنک نماینده بدن:

بخش دوم خنک نماینده های طبیعی بدن مختص نوشیدنی ها و دمنوش هایی است که به علت ترکیباتی که دارند در کاهش حرارت بدن مفید خواهند بود.

1. خاک شیر

خاک شیر گیاهی است که به صورت خودرو در دامنه کوه ها و صحرا ها رشد می نماید. این گیاه محبوب و مشهور علاوه بر خنک نمایندگی بدن برای برطرف التهاب زخم ها، باز شدن صدا و از بین رفتن کهیر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

2. شربت سکنجبین

این شربت دارای طبیعت سرد و خنک است و به صفرا بر مشهور است. برای برطرف تشنگی و التهاب ناشی از گرما و خنک شدن بدن از ترکیب شربت سکنجبین و خیار رنده شده بهره ببرید.

3. بیدمشک

برای خنک کردن طبیعی بدن می توانید از بیدمشک بهره ببرید که علاوه بر کاهش دما دستگاه گوارش را تقویت می نماید، برای تقویت اعصاب و افزایش اشتها نیز مفید است.

4. عرق کاسنی

عرق کاسنی دمنوش های گیاهی با طبع سرد و برترین تصفیه نماینده خون است. عرق کاسنی خنک نماینده بدن و برگ آن مقوی اعصاب است.

5. گل داوودی

گل داوودی طبیعت سردی دارد و دمنوش آن برای روز های گرم تابستان و خنک نمایندگی بدن عالی است.

6. بابونه

بابونه هم همانند گل داوودی دارای خواص خنک نمایندگی است و برای برطرف عطش و تشنگی و گرمای بالای بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

7. دانه های سنا

دانه های سنا برای خنک کردن حرارت گاز معده و کبد مفید هستند. در نسخه های طب سنتی این دانه ها برای تابستان بسیار تاکید شده اند، زیرا گرما و خشکی این فصل می تواند باعث یبوست گردد و دانه های سنا این مسائل را برطرف می نمایند.

8. چای سفید

چای سفید که در بین چای ها، از همه کمتر اکسیده شده است، این چای مفید سبک و نشاط آور است و طبیعت سردی دارد و برای تابستان عالی است.

9. چای سبز

چای سبز در طب سنتی چینی، برای برطرف حرارت و گرمازدگی استفاده می گردد. دمنوش گیاهی چای سبز عطش را کاهش می دهد و فراوری مایعات بدن را افزایش می دهد و این به این معناست که بدن به وسیله عرق، بیشتر خنک می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2472

به "برترین دمنوش و داروهای گیاهی خنک کننده و نشاط آور بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دمنوش و داروهای گیاهی خنک کننده و نشاط آور بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید