تجربیاتی که شما را در سفر به مسقط کمک می نماید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، عمان، کشوری در میان کوهستان و دریا بوده که به دلیل نوع حکومت حاکم بر آن، اخلاق حاکمانش برای گران قیمت کردن همه چیز و موقعیت آن، تبدیل به بهشت کوچک و آرامی در نزدیکی آب های گرم شده است. این شهر سالیان پیش در نزدیکی 2 بندر طبیعی تشکیل شده و از آن موقع با داشتن نگاهی به خط های تجارت دریایی اقیانوس هند و درعین حال به راه های ارتباطی به وسیله صحرا، تبدیل به شهری ثروتمند شده است.

تجربیاتی که شما را در سفر به مسقط کمک می نماید

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

تجربه غذاهای محلی

هرکس که علاقه به طعم های محلی داشته باشد، از غذاهای سنتی عمان لذت خواهد برد. تا مدتی پیش ارائه غذاهای سنتی در این شهر به غذاهایی مانند حلوا و قهوه محلی در مکان های خاص و یا در بهترین حالت به شووا (گوشت بره یا بز کباب شده در شن) در یک کافه خلاصه می شد. اما امروزه تجربه غذا خوردن در این شهر بسیار بهتر شده است. مکان هایی مانند رستوران بیت اللبان، دارای منوی غذایی شگفت انگیزی به همراه اکثر غذاهای سنتی این کشور، از جمله غذای فرنی مانند هاریس، هستند.

خرید طلا و عودهای خوشبو

علاقه مردم این شبه جزیره به خرید باعث شده که این منطقه سرشار از مراکز خرید گوناگون گردد. ممکن است عظمت این مراکز به شهرهای همسایه مانند دبی نرسد، اما با گشتی در بازار سنتی مطرح در شهر مسقط، ممکن است در میان سیل انبوهی از فروشندگان و بازرگانان هندی، گم شوید. کوچه های باریک این منطقه لبریز از بوی خوش عود لبان بوده که در جنوب این کشور می روید. به علاوه در همه جای این شهر جهیزیه های طلایی برای تازه عروسان خودنمایی می کند. در سایر نقاط این شهر مانند کرم (Qurm)، صنایع دستی محلی مانند سبد های ساخته شده از چرم شتر، جعبه های ساخته شده از استخوان شتر، خرما با روکش شکلات، فرش های پارسی و قالیچه های آذربایجانی خودنمایی می نمایند. در مکان هایی مانند گالری میراث عمان (Omani Heritage Gallery) می توان محصولاتی را از جمله ظروف سفالی و فرش های بافته شده از پشم بز را به راحتی پیدا کرد.

چه زمانی سفر کنیم؟

اگر می خواهید به این کشور سفر کنید، می بایست ماه های گرم و مرطوب تابستان را فراموش کنید (از ماه مه تا سپتامبر). بسیاری از خود اهالی مسقط نیز این شهر را در این ماه ها ترک می نمایند. چراکه دمای هوا بالای حد تحمل انسان خواهد بود. برای اقامت در پایتخت به صفحه رزرو هتل مسقط بروید.

چه بپوشیم

در حالی که پوشیدن لباس های باز و خنک برای چنین محیطی ایده آل به نظر می آید، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مردم این شهر ترجیح می دهند تا مسافران به فرهنگ شان احترام گذاشته و از لباس هایی استفاده نمایند که شانه ها و زانوهای پا را بپوشاند.

چگونه تردد کنیم؟

اگرچه دریافت تاکسی همچنان راحت ترین راه رفت و آمد در شهر است. با این حال می توان به سیستم مدرن اتوبوس این کشور، با نام مواصلات، که قسمت های اصلی شهر را به هم متصل می کند، اشاره ای داشت. این اتوبوس ها به بسیاری از جاها و مکان های شهر دسترسی دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 619

به "تجربیاتی که شما را در سفر به مسقط کمک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربیاتی که شما را در سفر به مسقط کمک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید