ترس چه بر سر رویاهای شما خواهد آورد؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، رسیدن به خواسته ها و موفقیت ها همواره با ترس همراه است

شاید با کمی دقت به عوامل عدم موفقیت انسانها، اولین چیزی که جلب توجه می نماید، ترس از شکست بوده است. ترس همواره مانند سدی بزرگ در برابر خواسته ها و رویاهای افرادی که قدرت ریسک ندارند عمل نموده است و مانع شکوفایی این استعدادها و تفکرات باالقوه شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا این پتانسیل ها را به باالفعل تبدبل کنید.

ترس چه بر سر رویاهای شما خواهد آورد؟

اما اگر واقع بین باشیم، چیزی که ما را از رسیدن به خواسته هایمان دور می نماید، ترسهای واقعی نیستند. ترس از تعقیب رویا ها یا صحبت کردن در جمع و یا اینکه دیگران چه فکر می نمایند، ترس های ساختگی هستند که از قوه تخیل ما برخواسته اند.

ترس به خودی خود پدیده ای طبیعی است. هنگامی که شما می خواهید در پی عمیق ترین امیال و خواسته های خود بروید و زندگی رؤیایی خود را رقم بزنید، کاملاً طبیعی است که ترس گهگاه به درون فکر شما راه پیدا کند. اما اینکه ترس باعث فلج شدن شما گردد و شما را از کوچک ترین حرکتی بازدارد یا اینکه انگیزه ای برای قوی تر شدن شما گردد، کاملاً بستگی به واکنش و پاسخی دارد که فکر شما تعلیم دیده تا در برابر موقعیت هراس انگیز از خود نشان دهد. شاید از همان زمانی که در کودکی در بازی حساس تیم مدرسه، باوجود آمادگی و تمرین زیاد خود را باختید و نتوانستید به همه نشان دهید چقدر مستعد و باقابلیت هستید یا شاید حتی قبل از این، ترس در وجود شما نهادینه شده است.

بسیاری از ما اغلب خود را قربانی شرایط می دانیم. ترس از ناشناخته ها، ترس از شکست و ترس از اینکه نزدیکانمان، دوستانمان یا رقیبانمان درباره ما چه فکری می نمایند ممکن است ما را به فاز افسردگی ببرد، باعث گردد درون تصوراتمان گیر کنیم و روزها، هفته ها و سال ها را از دست بدهیم. ما اجازه می دهیم ترس جهت سرنوشت ما را عوض کند.

چطور می توانیم یاد بگیریم ترس را به عنوان حسی طبیعی ببینیم که فقط پدیده ای گذرا است و قدرت از پا درآوردن ما را ندارد؟ آیا می توانیم با آموزش دوباره نگرش خود، قدرت کنترل ترس را به دست بگیریم و زندگی بلندپروازانه ای را که دوست داریم، برای خود بسازیم؟

از برداشتن قدم های بزرگ نترسید

باوجود احساس ترس دست به اقدام بزنید

ترس تا زمانی برگ برنده را در دست دارد که شما دست به اقدام نمی زنید، حرکت نمی کنید و قدمی برای از میان برداشتن محدودیت های پیش روی خود برنمی دارید. یکی از اولین کارهایی که باید بکنید، این است که ترس را حس کنید؛ ولی به هر قیمتی کارتان را انجام دهید. هرزمانی که حس کردید از چیزی یا شرایطی می ترسید، دست به کار شوید و با همه توان، با سرعت به جلو حرکت کنید.

برخلاف تصور اغلب مردم، نیازی نیست که پیش از حرکت همه چیز را بدانید و از همه جزئیات آگاهی داشته باشید. البته خیلی خوب است برنامه ریزی داشته باشید و خود را آماده عمل نموده باشید؛ ولی مهم ترین چیز برای رد شدن از دیوار بزرگ ترس، این است که خود را با عمل مجهز کنید.

فرقی نمی نماید با چه نوع ترسی روبرو باشید. هنگامی که خودتان را عادت بدهید که باوجود حس ترس، فعالیتی را آغاز کنید یا ادامه دهید؛ نه تنها اعتمادبه نفسی مثال زدنی پیدا می کنید، بلکه کم کم قدرتی توصیف نشدنی در درونتان حس می کنید. هنگامی که یاد می گیرید باوجود حس ترس راهتان را به جلو بازکنید، شاهد اتفاقات شگفت انگیزی در زندگی تان خواهید بود که شما را تبدیل به نسخه بهتری از خودتان می نماید.

به شکست متفاوت تر از همواره نگاه کنید

باید بپذیریم ترس از شکست، اصلی ترین علتی است که مانع از پیشروی و رهایی از قیدوبندهای میانه بودن می گردد. ولی اگر شما شکست را موهبتی در لباس مبدل و فرصتی برای قالب ریزی خویشتن بهتر خود ببینید که به شما یاد می دهد چطور به انسانی تبدیل شوید که دوست دارید، زندگی تان کاملاً عوض می گردد. برترین رهبران جهان، شکست های سنگین خود را بزرگ ترین هدیه زندگی دیده اند. زمان های سخت و روزهای پردرد، درست همان نقطه ای هستند که روح شما آغاز به پوست انداختن می نماید و شما را آماده می نماید ضمیر نو و قدرتمند خود را ببینید. با چنین نگاهی، ترس از شکست نمی تواند کاری از پیش ببرد.

هنگامی که با خود عهد می کنید یا وجود هر احساس بازدارنده ای، فعالیت خود را متوقف نکنید و هرروز و هر ساعت سعی می کنید خود را از نقطه امن خیالی خود بیرون بکشید، ترس به هیچ وجه شانس دزدیدن زندگی شجاعانه شما را نخواهد داشت!

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2151

به "ترس چه بر سر رویاهای شما خواهد آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس چه بر سر رویاهای شما خواهد آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید