ترکیبات فلفل تند از متاستاز سرطان ریه جلوگیری می نماید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تهران - خبرنگاران - مطالعات اخیر نشان می دهد ترکیبات موجود در فلفل تند از گسترش و متاستاز سرطان ریه جلوگیری می نماید. متاستاز سرطان ریه مهمترین عامل مرگ بر اثر این بیماریست.

ترکیبات فلفل تند از متاستاز سرطان ریه جلوگیری می نماید

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی خبرنگاران از پایگاه خبری ساینس دیلی، فلفل تند دارای ترکیبی به نام کپسایسین (capsaicin) است. این ماده علت طعم تند فلفل است و در فلفل های تند سبز و قرمز یافت می گردد. مطالعات اخیر محققان دانشگاه مارشال در آمریکا نشان می دهد این ترکیب از گسترش و متاستاز سرطان ریه جلوگیری می نماید. سلول های سرطان ریه و سرطان های دیگر معمولا به وسیله گردش خون یا سیستم لنف به نقاط دیگر بدن سرایت نموده و در این صورت درمان را با مشکل روبرو می نمایند. بر اساس این مطالعات ترکیب کپسایسین درمان جدیدی برای مبارزه با متاستاز سرطان ریه است.

در ادامه این مطالعه آمده است، کپسایسین با مهار فعالیت پروتئینی به نام Src متاستاز سلول های سرطان ریه را متوقف می نماید و محققان امیدوارند با ترکیب این ماده با داروهای دیگر به روشی موثر برای درمان سرطان ریه دست یابند.

سرطان ریه، کشنده ترین شکل سرطان است و تعداد قربانیان آن از مجموع سرطان های سینه و پروستات بیشتر است. سالانه حدود 1.8 میلیون مورد سرطان ریه در سراسر دنیا تشخیص داده می گردد که از این میان 1.5 میلیون نفر جان خود را از دست می دهند. از هر چهار مرگ ناشی از سرطان، یک مورد به دلیل سرطان ریه است. مطالعات نشان می دهد تشخیص و درمان سریع بیماری موثرترین روش در افزایش طول عمر بیمار است.

سرطان ریه معمولا در افراد سالمند دیده می گردد. از هر سه بیمار مبتلا به سرطان ریه، دو مورد بالای 65 سال سن دارند و کمتر از دو درصد مبتلایان کمتر از 45 سال سن دارند. میانگین سن مبتلایان 70 سال است. از هر 14 مرد، یک نفر به سرطان ریه مبتلا می گردد و این آمار در میان زنان، یک از 17 زن است.

علمی**9259**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 275

به "ترکیبات فلفل تند از متاستاز سرطان ریه جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیبات فلفل تند از متاستاز سرطان ریه جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید