فراوری شبیه ساز راکتور هسته ای برای نخستین بار در کشور

به گزارش مجله سفرنامه دبی، رئیس سازمان انرژی اتمی از فراوری شبیه ساز راکتور هسته ای برای نخستین بار در کشور اطلاع داد و گفت: این شبیه ساز بخش واقعی و موثر از فرآیند و مجموعه های یک نیروگاه و یا یک راکتور قدرت است که با مقیاس 100 مگاوات حرارتی قادر به مدیریت اتاق کنترل است.

فراوری شبیه ساز راکتور هسته ای برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی در مورد فراوری شبیه ساز رآکتور هسته ای برای نخستین بار در کشور گفت: خدا را شاکر هستیم که همکاران پرتلاش ما توانستند امروز یکی دیگر از دستاوردهای اثربخش خود را که در حوزه علوم و فنون پیشرفته تاثیرگذار است به منصه ظهور برسانند.

وی گفت: این شبیه ساز در حقیقت یک بخش واقعی و موثر از فرایند اجزای یک نیروگاه یا راکتور هسته ای است که با مقیاس 100 مگاوات حرارتی می تواند مدیریت اتاق کنترل نیروگاه را در اختیار گرفته و راهنمایی کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: موضوع مهمی که برای ما در مرحله کنونی وجود دارد آموزش نیروی انسانی است، هم در مقاطع تحصیلی که در دانشگاه ها است و هم در آموزش های مهارتی که برای کارکنان آینده و بهره برداران باید آنها را تربیت کنیم تا در فرایندهای کاری مستقر شده و این مسئولیت ها را بر عهده بگیرند.

اسلامی با بیان اینکه هم به لحاظ سخت افزار و هم به لحاظ نرم افزاری این طرح یک مجموعه یکپارچه ای است که بدون هیچ وابستگی و بر اساس اقلام ساخت داخل تهیه شده است، گفت: این شبیه ساز را در مرکز علوم و فنون هسته ای و در پژوهشگاه نصب نموده ایم که اولاً برای آموزش و تربیت نیروی انسانی است و ثانیاً در فرایند تحصیلات تکمیلی و پژوهش هایی که دانشجویان یا همکاران ما از آنها استفاده نمایند، به کار گرفته می گردد.

وی گفت: نسل های قدیمی تر این شبیه سازها پیش از این به هشت دانشگاه واگذار شده تا بتوانند از آنها استفاده نمایند.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان نمود: از این پس نیز پروژه های بزرگ و نیروگاه هایی در دست اقدام داریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2445

به "فراوری شبیه ساز راکتور هسته ای برای نخستین بار در کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "فراوری شبیه ساز راکتور هسته ای برای نخستین بار در کشور" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری شبیه ساز راکتور هسته ای برای نخستین بار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید