جاذبه های گردشگری و دیدنی بانکوک تایلند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، بانکوک شهری زیبا و جذاب می باشد که پایتخت کشور تایلند است و بواسطه جاذبه های گردشگری که دارد، سالانه پذیرای توریستان زیادی از اقصی نقاط دنیا می باشد.بانکوک با دارا بودن معابد الهام بخش، بازارهای محلی شلوغ، شب زنده داری پر جنب و جوش و مجتمع های خرید پر تعداد، شهری وسوسه انگیز برای مسافرانی است که هدفشان از تور بانکوک، لذت بردن از جاذبه های گردشگری بانکوک می باشد. در این مطلب سعی شده تعدادی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری و دیدنی بانکوک معرفی شود.

جاذبه های گردشگری و دیدنی بانکوک تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

معابد بانکوک تایلند

معبدهای بانکوک، از پرطرفدارترین شگفتی های سنتی این شهر برای تورها و توریستان به شمار می رود.. بزرگ ترین و قدیمی ترین معبد بانکوک، در نزدیکی کاخ پادشاهی واقع شده است و بودای خوابیده را خود جای داده است. این بودای طلا بیش از 46 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد و چشم های آن از مروارید است، اما مقدس ترین بودای تایلند، بودای زمردین است که در همین کاخ پادشاهی واقع شده است و از سنگ یشم ساخته شده و داستان پرفراز و نشیبی را در طول سالیان دراز گذرانده تا به بانکوک رسیده ست.

غذای تایلندی

گشت و گذار در شهر با پای پیاده، به خاطر وجود محله های مختلف و بازارهای تماشایی، لذت خودش را دارد. کافه ها و دکه های کوچک غذا فروشی در همه جای مرکز شهر پرکنده اند. یکی از تفریحات مردم بانکوک غذاخوردن است و خوراکی هایی که توی این دکه ها عرضه می گردد، علاوه بر ارزان بودن، بسیار تازه و سالم است. شلوغی و خستگی روز هم نگرانی نداردو به هرحال همه دنیا از جادوی ماساژ تایلندی چیزی شنیده اند. اگر در یک هتل چند ستاره اقامت داشته باشید، می توانید ماساژ را در اتاق خودتان یا سالن اسپای هتل تجربه کنید، اگر نه، به یکی از صدها سالن ماساژ و مدی تیشن باید مراجعه کنید.

بازار روی آب بانکوک تایلند

در 80 کیلومتری جنوب غربی بانکوک، بازاری وجود دارد که روی آب کانال شهر ساخته شده ست و زنان محلی، میوه و سبزیجات خود را در قایق های کوچک می فروشند. این بازار همواره مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند. این بازار می تواند برای توریستان بانکوک بسیار دیدنی و تماشایی باشد.

مزرعه تمساح ها در بانکوک تایلند

در 25 کیلومتری جنوب بانکوک، بزرگ ترین مرکز پرورش و نگهداری کروکدیل های دنیا واقع شده است که بیش از 30 هزار تمساح را در خود جای داده است. در این مرکز که دارای گونه های مختلف تمساح آب های شور، آمریکای جنوبی و رود نیل است، همه روزه نمایش متنوعی از این جانوران به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدنمایندگان اجرا می گردد که محبوب ترین آنها فیل سواری است. تمساح های این مرکز که بیش از 30 سال است در محوطه ای وسیع و کاملاً امن نگهداری می شوند، در اندازه های مختلف از چند سانت تا 6 متر وجود دارند.

باغ وحش بانکوک تایلند

یکی از بزرگترین باغ وحش های دنیا در بانکوک واقع شده است. این مکان دارای دو بخش اصلی است. یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگر پارک آبی که گونه های متعددی از حیوانات دریایی در آن زیست می نمایند. در این پارک وحش آزاد، گردشگران به دنیای حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک می بینند. هیجان انگیزترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری می شوند که در آن تمساح های گرسنه و گوریل ها منتظر آنها هستند!

در بخش دیگری از این پارک، نمایش بوکس میمون ها اجرا می گردد که کم از شهرت بوکس تایلندی ندارد! در پارک آبی این باغ وحش نیز، دلفین که باهوش ترین حیوانات دریایی خوانده می شوند، نمایش هایی را با توپ اجرا می نمایند، حتی آواز می خواند و گردشگران و توریستان را می بوسند و با آنها دست می دهند!

شهر سوخته آیوتا بانکوک

شهر تاریخی آیوتایا که مدت 417 سال پایتخت تایلند به شمار می رفت، یکی از تارخی ترین بناهای این کشور است که در زمان خود از بزرگ ترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی بوده است. آیوتایا در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک واقع شده است و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است. این شهر که روزگاری از زیباترین شهرهای دنیا محسوب می شد، از سال 1991 در فهرست آثار دنیای یونسکو قرار گرفته است.

جزیره مرجان بانکوک تایلند

یکی از مهمترین جاذبه های بانکوک تایلند، سفری یکروزه به جزیره مرجان است. محیط این جزیره بسیار آرام، سواحل آن بسیار زیبا و آب های آن دارای مرجان بی نظیری است. گردشگران در این جزیره می توانند با قایق های کف شیشه ای، به تماشای این مرجان ها بروند.

فیل سواری در بانکوک تایلند

علاقه مندان به فیل سواری، نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می نمایند. فیل سواری، یکی از پرطرفدارترین برنامه های گرشگری است، زیرا هنگام فیل سواری از زیبایی های طبیعت بکر تایلند نیز در طول راه لذت می برند.

منبع: لحظه آخری
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 614

به "جاذبه های گردشگری و دیدنی بانکوک تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری و دیدنی بانکوک تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید