جاسوسی شبکه های اجتماعی به شیوه ای که حتی فکرش را نمی کنید!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، متخصصان فناوری می گویند انگشت کشیدن کاربران بر روی گوشی به دلایل مختلف، راز های فراوانی را در خصوص عادات کاربری و حتی شخصیت افراد برای مدیران شبکه های اجتماعی آشکار می سازد.

جاسوسی شبکه های اجتماعی به شیوه ای که حتی فکرش را نمی کنید!

به گزارش ؛ شما انگشتتان را بر روی نمایشگر گوشی می کشید تا آگهی را کنار بزنید یا بازی را اجرا کنید، یا ویدئویی را مشاهده کنید یا برنامه ای خاص را اجرا نمائید، عملاً در حال ارسال جزئیات مفصلی از اطلاعات در خصوص سلایق، علایق و عادات خود به مدیران شبکه های اجتماعی، وب سایت یا اپلیکیشنی هستید که از آن استفاده می کنید.

همانطور که مرورگر های اینترنتی سابقه مراجعه کاربران به سایت های مختلف را جمع آوری می نمایند، اپلیکیشن های مختلف موبایلی هم داده های کاربری مربوط به نحوه لمس نمایشگر برای استفاده از هر برنامه را برای طراحان خود ارسال می نمایند و این اطلاعات حس و حال، شخصیت و حتی بعضی ویژگی های روانشناختی افراد را برملا می سازد.

بعضی متخصصان حوزه فناوری در آمریکا در تبادل نظر با شبکه ای بی سی نیوز اذعان نموده اند که شبکه های اجتماعی مختلف به جمع آوری این نوع اطلاعات علاقه شایانی دارند و داده های هر نوع تعامل کاربر با یک اپلیکیشن به وسیله لمس نمایشگر و کشیدن انگشت بر روی سطح آن را جمع آوری می نمایند.

به گفته دالتون کمبز عصب شناس آمریکایی، نگهداشتن صفحه ای خاص یا بخشی خاص از یک اپلیکیشن با انگشت نشان دهنده علاقه کاربر به محتوای آن است. بعضی شرکت های فناوری هم در کوشش برای استفاده از هوش مصنوعی برای تسهیل جمع آوری اطلاعات در این زمینه هستند.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 293

به "جاسوسی شبکه های اجتماعی به شیوه ای که حتی فکرش را نمی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی شبکه های اجتماعی به شیوه ای که حتی فکرش را نمی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید