جدایی نادر از سیمین اسکار ایتالیا را هم گرفت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرگزاری ایسنا: فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته ی اصغر فرهادی عنوان بهترین فیلم خارجی را از جوایز فیلم دیوید دوناتلو، معروف به اسکار سینمای ایتالیا به دست آورد.

جدایی نادر از سیمین اسکار ایتالیا را هم گرفت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

پنجاه وششمین مراسم اعطای جوایز فیلم دیوید دوناتلو که معتبرترین جایزه ی فیلم در ایتالیا محسوب می گردد، شب گذشته در حالی در شهر رم برگزار گردید که فیلم جدایی نادر از سیمین پیروز به کسب یک جایزه ی بین المللی دیگر شد.

جدایی نادر از سیمین درحالی به عنوان بهترین فیلم خارجی جوایز دیوید دوناتلو معرفی گردید که کارگردانان سرشناسی چون مارتین اسکورسیزی (هیوگو)، ترنس مالیک (درخت زندگی) و جرج کلونی (عید مارس) از دیگر نامزدهای جایزه ی این بخش بودند.

جدایی نادر از سیمین که در جوایز اسکار 2012 پیروز به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی شد، برنده جایزه سزار فرانسه و گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی است.

فیلم سزار باید بمیرد ساخته جدید برادران تاویانی پیروز به کسب پنج جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین شد.

این فیلم که در ماه فوریه خرس طلای جشنواره ی برلین را کسب کرد، اثری مستند و داستانی اقتباسی مدرن از تراژدی بزرگ شکسپیر جولیوس سزار است. سزار باید بمیرد تماما در زندان فیلمبرداری شده و بازیگران آن، زندانیان عادی با جرایم سنگین از مواد مخدر تا قتل و محکومیت هایی از 14 سال تا حبس ابد داشتند.

فیلم به طریق سیاه و سفید فیلمبرداری شده و داستان آن درباره ی اجرای یک نمایشنامه است. این فیلم مستندگونه تمرین و اجرای زندانیان یک زندان در ایتالیا را که می خواهند اثری از شکسپیر را در تالار زندان به روی صحنه ببرند نشان می دهد.

فیلم ما یک پاپ داریم ساخته ی نانی مورتی جایزه ی بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگر مرد را برای میشل پیکولی به همراه آورد. فیلم انگلیسی زبان اینجا باید باشد ساخته ی پائولو سورنتینو جایزه ی بهترین فیلمبرداری، بهترین چهره آرایی و بهترین موسیقی را کسب کرد.

همچنین کمدی فرانسوی دست نیافتنی ها به کارگردانی مشترک الیور ناکاچ و اریک تالدانو به عنواتن بهترین فیلم اروپایی معرفی گردید.

منبع: برترین ها
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 380

به "جدایی نادر از سیمین اسکار ایتالیا را هم گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی نادر از سیمین اسکار ایتالیا را هم گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید