آشنایی با جذابیت های گردشگری شهر تورنتو که باید ببینید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تورنتو یکی از شهرهای بزرگ و زیبای کاناداست که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این شهر دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که حتما باید دیده شوند. در این مقاله به معرفی برخی از مهمترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر تورنتو می پردازیم که حتما باید در برنامه سفر خود قرار دهید.

آشنایی با جذابیت های گردشگری شهر تورنتو که باید ببینید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

برج سی ان

یکی از مهمترین و شناخته شده ترین نمادهای شهر تورنتو، برج مخابراتی سی ان است. این برج با ارتفاع 553 متر در مرکز شهر قرار دارد و یکی از بلندترین برج های آزاد ایستاده دنیا محسوب می شود. با بالا رفتن از این برج می توانید مناظر بسیار زیبایی از شهر تورنتو را مشاهده کنید. همچنین در این برج رستورانی با چرخش 360 درجه وجود دارد که غذا خوردن در آن تجربه ای بسیار خاص و به یادماندنی است.

باغ وحش تورنتو

باغ وحش تورنتو یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب این شهر است که حیوانات بسیار متنوعی را در خود جای داده است. این باغ وحش دارای بیش از 5000 حیوان از بیش از 400 گونه مختلف است. پستانداران، پرندگان، خزندگان و ماهی های متنوعی در این باغ وحش یافت می شود که بازدید از آنها بسیار لذت بخش است. از دیگر امکانات این باغ وحش می توان به باغ پروانه، آکواریوم دریایی، باغ زیستگاه وحوش و نمایش های حیوانات اشاره کرد.

برج نیاگارا

برج نیاگارا که در نزدیکی آبشار نیاگارا قرار دارد، یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی تورنتو به شمار می‌رود. این برج با ارتفاع 168 متر یکی از بلندترین برج‌های مشاهده‌ای در غرب نیمکره است و دید فوق‌العاده‌ای از آبشار نیاگارا و مناطق اطراف آن فراهم می‌کند. از بالای این برج می‌توانید مناظر زیبای آبشارهای اطراف را به همراه رنگین‌کمانی که اغلب در بالای آبشار تشکیل می‌شود، مشاهده کنید.

آکواریوم ریپلی

آکواریوم ریپلی یکی از بزرگترین و خوشنام‌ترین آکواریوم‌های جهان است که حتماً باید در برنامه‌ی سفرتان به تورنتو قرار دهید. این مجموعه عظیم شامل 5 طبقه است که بیش از 16000 موجود دریایی از بیش از 500 گونه مختلف را در خود جای داده است. علاوه بر مشاهده‌ی انواع ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و ستاره‌دریایی‌ها، می‌توانید در اینجا به تماشای نمایش‌های دلفین‌ها و فک‌ها نیز بنشینید.

موزه هنر آگا خان

اگر علاقه‌مند به هنر و موزه‌ها هستید، حتماً باید از موزه هنر آگا خان در تورنتو دیدن کنید. این موزه مجموعه‌ای غنی از هنر اسلامی و هنرهای آسیایی را در خود جای داده است. معماری زیبا و چشم‌نواز این بنا نیز قطعاً توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. از دیگر بخش‌های دیدنی این موزه می‌توان به نمایشگاه دائمی ایران باستان، گنجینه کتاب‌های نفیس و نمایشگاه‌های موقت اشاره کرد.

خیابان روبرتسون

اگر می‌خواهید در فضایی شلوغ و پرجنب و جوش با مغازه‌ها و رستوران‌های متنوع قدم بزنید، حتماً باید از خیابان رابرتسون در محله یانگ تورنتو دیدن کنید. این خیابان که یکی از خیابان‌های اصلی و شلوغ تورنتو به حساب می‌آید، همواره پذیرای جمعیت زیادی از مردم محلی و گردشگران است. علاوه بر قدم زدن، می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های متعدد این خیابان استراحت کنید و از غذاهای لذیذ آن‌ها لذت ببرید.

بازار کانسی

یکی از بهترین نقاط تورنتو برای خرید عجیب و غریب و خاطره‌انگیز، بازار روباز کانسی در مرکز شهر است. در این بازار می‌توانید انواع کالاهای عجیب و غریب، صنایع دستی، لباس‌های دست دوم، سوغاتی‌های محلی و بومی و حتی آثار هنری را پیدا کنید. فضای شلوغ و پرجنب‌وجوش این بازار و غرفه‌های رنگارنگ آن قطعاً ساعات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

کاخ شهرداری تورنتو

از دیگر جاذبه‌های دیدنی تورنتو، کاخ باشکوه شهرداری این شهر است که در مرکز تورنتو واقع شده است. این بنای تاریخی که در سبک معماری رمانسک طراحی شده، دارای دو برج بلند در دو طرف و یک ساعت بزرگ در وسط است. وقتی وارد ساختمان شوید می‌توانید از نزدیک شاهد زیبایی‌های معماری داخلی آن باشید. این کاخ در سال 1899 ساخته شد و امروزه محل برگزاری مراسم و رویدادهای مهم شهری است.

باشگاه هاکی تورنتو میپل لیفس

برای علاقه‌مندان به ورزش هاکی نیز دیدن یک بازی از تیم محبوب تورنتو میپل لیفس می‌تواند تجربه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز باشد. این تیم یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین تیم‌های هاکی لیگ ملی است و هواداران زیادی در سراسر کانادا دارد. تماشای یک بازی پرحرارت در ورزشگاه پرسروصدای این تیم می‌تواند یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های سفر شما به تورنتو باشد.

آیلند هاربورفرانت

جزیره زیبای هاربورفرانت که در دریاچه انتاریو واقع شده است نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب تورنتو محسوب می شود. این جزیره دارای پارک ها، رستوران ها، فروشگاه ها و امکانات تفریحی فراوانی است که می تواند یک گزینه عالی برای گذراندن یک روز خوش در کنار دریاچه باشد. همچنین مناظر زیبای دریاچه انتاریو را می توان از این جزیره تماشا کرد.

چیناتاون

چیناتاون یا محله چینی‌نشینان یکی دیگر از محله‌های قدیمی و جذاب تورنتو است که حتماً باید از آن دیدن کنید. در این محله می‌توانید معماری و فرهنگ چینی را از نزدیک تجربه کنید. رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعدد چینی، کوچه‌های زیبای این محله، و چراغ‌های قرمز رنگ مزین به نمادهای چینی فضایی بسیار جذاب به این محله بخشیده است.

پیاده روی در پارک های طبیعی

تورنتو دارای پارک های طبیعی و جنگلی زیبایی است که می تواند گزینه مناسبی برای پیاده روی و تماس با طبیعت باشد. پارک های طبیعی روزندیل و های پارک مناظر طبیعی زیبایی دارند و مسیرهای پیاده روی متنوعی را برای طبیعت گردان فراهم کرده اند. در این پارک ها می توان آرامش خاطر یافت و اوقاتی خوش به همراه خانواده یا دوستان سپری کرد.

کلیسای جامع تورنتو

کلیسای جامع مریم مقدس که به کلیسای جامع تورنتو معروف است، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین کلیساهای شهر به‌شمار می‌رود. این کلیسا که در سال 1845 ساخته شده، دارای معماری گوتیک قرون وسطی بوده و با پنجره‌های رنگی و برج ناقوس زیبایش، چشم‌انداز بسیار دیدنی‌ای دارد. داخل این کلیسا نیز دارای طاق‌های عظیم، مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیبایی است که بازدید از آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

خلاصه

تورنتو شهری پر از جاذبه‌های دیدنی و بازدیدنی است که می‌تواند مقصدی عالی برای سفر و گردش باشد. از برج سی‌ان و باغ‌وحش گرفته تا موزه‌ها، کلیساها، خیابان‌ها و جزیره‌های زیبایش، جاذبه‌های فراوانی برای گشت و گذار وجود دارد. پس حتما تورنتو را در لیست سفرهای بعدی خود قرار دهید تا بتوانید از دیدن این شهر زیبا و جاذبه‌هایش لذت ببرید.

انتشار: 9 مهر 1402 بروزرسانی: 16 مهر 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 871

به "آشنایی با جذابیت های گردشگری شهر تورنتو که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جذابیت های گردشگری شهر تورنتو که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید