خبرنگاران آموزش دانش آموزان استثنایی به وسیله فضای مجازی بازدهی کمتری دارد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، قم- خبرنگاران- رییس آموزش وپرورش استثنایی قم گفت: با توجه به مشکلاتی که دانش آموزان مدارس استثنایی با آن روبرو هستند، آموزش به وسیله فضای مجازی، بازدهی کمتری برای آنها دارد.

خبرنگاران آموزش دانش آموزان استثنایی به وسیله فضای مجازی بازدهی کمتری دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مهدی آقاکوچکی روز چهارشبنه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه نمود: با شیوع کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، دانش آموزان استثنایی نیز به وسیله نرم افزار شاد برنامه های درسی را دریافت می کنند؛ در حالی که روش آموزش مدارس استثنایی حضوری و با استفاده از وسایل یاریی و روش های خاص آموزشی است و آموزش به این گروه از دانش آموزان به وسیله فضای مجازی زمان بیشتری لازم دارد.

وی افزود: به عنوان مثال دانش آموزان اُتیسم به روش های خاص ایجاد ارتباط احتیاج دارند و گوشی تلفن همراه نمی تواند آن ها را متمرکز کند.

وی با اشاره به این که نقش ارتباط گیری معلم با دانش آموزان استثنایی در فضای مجازی بسیار کاهش می یابد، ادامه داد: با وجود این که ضریب هوشی دانش آموزان ناشنوا، نابینا و جسمی حرکتی با دانش آموزان عادی یکسان است، ولی این دانش آموزان باید با زبان اشاره و خط بریل آموزش ها را دریافت کنند.

آقاکوچکی با تاکید بر این که نرم افزارها باید برای چنین دانش آموزانی مناسب سازی گردد، گفت: دانش آموزان کم توان ذهنی در مدارس پیش دبستانی را چطور می توان با تلفن همراه محدود کرد؟ به اندازه ای که معلمان برای آموزش به این گروه از دانش آموزان انرژی مصرف می کنند، نتیجه نمی گیرند.

وی در عین حال با بیان این که فضای مجازی مانع از آموزش به دانش آموزان استثنایی نشده است، بیان نمود: معلمان مدارس استثنایی قم روش های بسیار جذابی برای ایجاد انگیزه بین دانش آموزان به کار می گیرند تا بتوانند مشکل ارتباط گیری را تا حدودی برطرف کنند و این گروه از دانش آموزان از آموزش عقب نمانند.

وی افزود: 20 تا 25 درصد دانش آموزان به دلیل ضعف مالی خانواده هایشان به امکانات فضای مجازی دسترسی ندارند و بعضا خانواده های بی سوادی هستند که برای نوشتن پیامک مشکل دارند و امکان استفاده این خانواده ها از اینترنت بسیار مشکل است.

وی ادامه داد: مدارس برای آموزش خانواده ها اقداماتی انجام داده اند و زمانی طولانی برای آشنایی آنها با فضای مجازی و اینترنت احتیاج است؛ دانش آموزانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، بسته های آموزشی مثل تکالیف هفتگی دریافت می کنند و معلمان به صورت تلفنی با خانواده ها در ارتباط هستند.

به گفته آقاکوچکی، با یاری خیران یک هزار بسته غذایی در ماه رمضان سال جاری و 250 تا 300 بسته لوازم التحریر در سال تحصیلی جاری بین دانش آموزان استثنایی بی بضاعت توزیع شده است.

حدود یک هزار و 700 دانش آموز با احتیاجهای ویژه در مدارس استثنایی و 500 دانش آموز با احتیاجهای ویژه در مدارس عادی قم تحصیل می کنند؛ 27 مدرسه استثنایی و مراکز اختلالات ویژه یادگیری در قم فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1416

به "خبرنگاران آموزش دانش آموزان استثنایی به وسیله فضای مجازی بازدهی کمتری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش دانش آموزان استثنایی به وسیله فضای مجازی بازدهی کمتری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید