خبرنگاران صنف و صنعت خراسان رضوی از سهمیه شکر بهره مند شدند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مشهد-خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهمیه شکر طرح تنظیم بازار استان نزدیک به 40 هزار تن است که بخشهای صنف و صنعت و خانوار از این میزان بهره مند می شوند.

خبرنگاران صنف و صنعت خراسان رضوی از سهمیه شکر بهره مند شدند

علی رسولیان روز یکشنبه پس از نشست کارگروه طرح تنظیم بازار خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: طی یک ماه گذشته 18 هزار و 45 تن شکر از کل سهمیه صنف و صنعت استان مجوز خروج از انبار با قیمت 63 هزار ریال گرفته است و بیش از 18 هزار تن با قیمت 67 هزار ریال بین اصناف و صنعتگران توزیع می شود.

وی ادامه داد: از این میزان چهار هزار تن با قیمت 67 هزار ریال در اختیار بخش صنف و باقی آن در اختیار بخش صنعت قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ستاد تنظیم بازار کشور مجوز توزیع 2 هزار و 415 تن شکر سهمیه خانوار به قیمت 63 هزار ریال را به خراسان رضوی داده است که این میزان در بسته بندیهای مختلف چند گرمی حداکثر با قیمت 87 هزار ریال برای هر کیلو در فروشگاه های سطح شهر توزیع می شود.

رسولیان اضافه کرد: مجوز دریافت 75 هزار تن شکر خام برای خراسان رضوی از بنادر کشور صادر شده که قرار است برای تسویه در اختیار کارخانه های قند قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که قیمت گوشت مرغ در بازار استان فرایند کاهشی یافته است اضافه کرد: متوسط قیمت گوشت مرغ به هر کیلوگرم 156 هزار ریال رسیده است.

رسولیان با اشاره به سهمیه خراسان رضوی از گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار گفت: توزیع گوشت مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم 135 هزار ریال در بازار در حال انجام است و این فرایند ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار خراسان رضوی به 113 هزار ریال رسیده و فرایند کاهشی را طی کرده است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر سهمیه استان برای عرضه گوشت مرغ منجمد هزار و 200 تن است که از این میزان تا به امروز 145 تن توزیع شده است.

رسولیان گفت: برای متعادل کردن قیمت گوشت قرمز گوسفندی طرح مشترک بین اتحادیه دامداران، اتحادیه فروشندگان گوشت دامی و اتحادیه کشتارگاه داران اجرا می شود تا با اجرای آن فرآیند عرضه دام تا عرضه گوشت به مصرف کننده، تحت کنترل باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: سال جاری تا به امروز 276 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که تا سرانجام تیرماه به اوج خرید این محصول در استان خواهیم رسید.

رسولیان اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته و بهای خرید گندم از کشاورزان استان نیز تا 9 تیرماه سال جاری پرداخت شده است.

وی میزان خرید تضمینی کلزا از کشاورزان خراسان رضوی در سال جاری را هشت هزار و 293 تن اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با سال گذشته 54 درصد رشد داشته است.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش قیمت برنج پاکستانی و برنج هندی گفت: از آنجا که تخصیص ارز برای واردات برنج در اختیار استان نیست در تلاش هستیم با پیگیری از طریق تهران و دریافت ارز برای استان، بتوانیم برنج پاکستانی را از طریق تجار خراسانی وارد استان کنیم.

رسولیان گفت: سیاست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزایش عرضه کالا در بازار و نگه داشتن قیمت کالا و خدمات در استان به اندازه میانگین قیمت کشوری آنهاست.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1283

به "خبرنگاران صنف و صنعت خراسان رضوی از سهمیه شکر بهره مند شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صنف و صنعت خراسان رضوی از سهمیه شکر بهره مند شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید