خبرنگاران معاون استاندار اصفهان: راه میانبُر توسعه شهرستان ها، توجه به آمایش سرزمین است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، اصفهان-خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان گفت: حرکت بر اساس آمایش سرزمین راه میانبُر توسعه در شهرستان های استان است که باید جدی گرفته گردد.

خبرنگاران معاون استاندار اصفهان: راه میانبُر توسعه شهرستان ها، توجه به آمایش سرزمین است

حیدر قاسمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری فریدن که به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات این شهرستان برگزار گردید، افزود: فعالیت ها در فریدن باید به تناسب ملاحظات منطقه ای، اقلیمی و ظرفیت های دارای قابلیت بازدهی، اولویت بندی گردد تا به نتیجه برسد، در این صورت عدالت نیز تحقق خواهد یافت.

به گفته وی، ایجاد صنایع تبدیلی، توسعه روش های نوین کشت و فراوری محصولات کشاورزی و تمرکز بر دامپروری می تواند چشم انداز مطلوبی برای تحقق توسعه فریدن باشد.

وی به پیشینه اداری و تاریخی این شهرستان اشاره و بیان نمود: فریدن رنگین کمانی از اقوام است که در طول سال های متمادی در کنار هم با صلح و دوستی روزگار می گذرانند که در کشور کم نظیر است.

قاسمی افزود: بسیاری از مزیت ها و ظرفیت های فریدن مغفول مانده و این در حالی است که اقلیم و شرایط منحصر به فرد، طبیعت و زیست بوم آن زمینه بسیار مساعدی برای توسعه فراهم نموده است.

به گفته وی، این ویژگی های مطلوب باید در آمایش سرزمین مورد توجه قرار بگیرد، چرا که فریدن بعنوانن منطقه پایلوت غرب استان مورد توجه قرار گرفته است.

معاون استاندار اصفهان افزود: چنانچه برنامه ریزی ها بر اساس این راهبرد انجام گردد و محدودیت ها و محرومیت ها به مرور کنار برود چه بسا زمینه تحقق مهاجرت معکوس را نیز فراهم کند.

وی به افتتاح و بهره برداری از 44 طرح عمرانی در فریدن اشاره نمود و گفت: ماهیت بیشتر طرح های افتتاح شده در فریدن، فراوری و کارآفرینی است که با توجه به شرایط فعلی کشور، مثبت و امیدبخش محسوب می گردد.

قاسمی با بیان اینکه شورای اداری باید منشاء ایده آفرینی و راهکار باشد، افزود: مدیران اجرایی باید همه توان خود را برای حل مسائل بکار بگیرند و چنانچه به مواردی برخورد کردند که کارگشایی آن احتیاج به مقررات زُدایی دارد آنها را برای پیگیری به نمایندگان مجلس انتقال دهند.

وی همچنین به کوشش بی وقفه دشمن برای ایجاد گُسست بین مردم و دولت اشاره و بیان نمود: وفاق و همدلی احتیاج مُبرم کشور در شرایط فعلی است، از این روز باید در کنار محدودیت ها و مسائل به خدمات دولت نیز پرداخت.

قاسمی افزود: در تحلیل ها و تریبون ها باید در انتخاب واژه ها دقت کرد تا به مسائل دامن نزند و در نهایت همگرایی بجای واگرایی اتفاق بیفتد.

فرماندار فریدن نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت، منظر نظام است، افزود: عملکرد و خدمات دولت به نوعی بازتابی از کارایی نظام است، از این رو مسوولان باید همه همت خود را برای حل مسائل بکار گیرند تا در نهایت به اعتماد مردم خدشه وارد نگردد.

سیدتقی تعیین الدینی افزود: با توجه به وابستگی شدید اقتصاد کشور به نفت و تحریم هایی که تا به امروز در تاریخ کم نظیر بوده، نه تنها توجه دولت به مسائل کشور کم نشده بلکه در بعضی بخش ها سیاست ها و اقدامات قابل توجهی هم اجرا شده است.

فرماندار فریدن به اجرای 44 طرح با اعتبار 46 میلیارد تومان اشاره و گازرسانی به واحدهای فراوریی و تکمیل شهرک گلخانه فریدن را به مثابه2 اقدام شاخص برای جهش فراوری، تسهیل سرمایه گذاری و رونق اشتغال در این شهرستان اظهار داشت.

وی افزود: در بخش سرمایه گذاری و اشتغال این شهرستان در مجموع 72 میلیارد تومان اعتبار در یک سال گذشته تزریق شده که با توجه به شرایط مالی کشور قابل توجه است.

به گفته تعیین الدینی، در بخش بهسازی زیرساخت های روستایی، جبران خسارات مسکن و تسهیلات کشاورزی، در مجموع نزدیک به 20 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان تزریق شده که 13 و نیم میلیارد آن بلاعوض بوده است.

فرماندار فریدن افزود: همچنین 175 تُن سیمان رایگان برای بهسازی مسکن روستایی و شهری این شهرستان در یکسال گذشته توزیع شده است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ما مُنکر کوشش های دولت نیستیم، اما بخصوص در فریدن باید سال ها کوشید تا محرومیت این منطقه رفع گردد، بنابراین احتیاجمند بیشترین همکاری و هم افزایی با مدیران استانی هستیم.

حسین محمدصالحی بیان نمود: سیلاب های فصلی، زمستان های سرد و طولانی، همیشه خسارت زیادی به زیرساخت های منطقه وارد می نماید که انتظار داریم مدیریت بحران استان در این زمینه مساعدت ویژه داشته باشد.

وی افزود: قول ها و وعده های مسوولان در باره خرید ماشین آلات برای منطقه باید عملی گردد.

به گفته وی، تسهیلاتی که برای شهرداری های این منطقه در نظر گرفته می گردد، عادلانه نیست.

محمدصالحی به اعتراض کشاورزان فریدن به طرح تعادل بخشی چاه های کشاورزی نیز اشاره نمود و افزود: این تصمیم باید با توجه به شرایط منطقه بخصوص معیشت کشاورزی محور مردم این خطه باید اجرا گردد.

به گزارش خبرنگاران، معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان به همراه شماری از مسوولان استانی امروز به مناسبت هفته دولت، برای افتتاح 44 طرح عمرانی به فریدن سفر کردند.

در این سفر 44 طرح عمرانی با اعتبار افزون بر 46 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

اجرای آبیاری تحت فشار در 570 هکتار ازاراضی کشاورزی روستاهای قودجانک، گنجه، نهرخلج و چیگان با 9 میلیارد و 430 میلیون تومان، سردخانه شهر دامنه با ظرفیت 12 هزار تُن و 40 میلیارد تومان آورده شخصی، مجتمع پرورش گاو شیری در اراضی دهگاه نهرخلج با 320 راس و سه میلیارد تومان اعتبار، گازرسانی به واحدهای فراوریی شهرستان به طول 24 کیلومتر با 6 میلیارد تومان اعتبار، اصلاح و توسعه شبکه های برقی شهری و روستایی به طول 2 هزار و 800 متر با اعتبار افزون بر 532 میلیون تومان،طرح های هادی و بهسازی روستاهای نهرخلج، بادجان، دهق، چهل خانه؛ ازونبلاغ، دره بید، ننادگان، نسار، نماگرد و سواران در 60 هزار و 200 مترمربع با یک میلیارد و 494 میلیون تومان از جمله این طرح هاست.

اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهری و روستایی با اعتبار 3.5 میلیارد تومان، توسعه 9 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری داران و محله آشجرد با هفت میلیارد تومان، آبرسانی به مجتمع و تجهیز چاه و اجرای خط انتقال روستاهای غرغن و دهق به طول 6.5 کیلومتر با افزون بر یک میلیارد تومان، مخزن یکهزار متر مکعبی آب آشامیدنی شهر دامنه با یک میلیارد و 220 میلیون تومان، طرح بازسازی و تعمیر 440 متر مربع بخش سی سی یو بیمارستان شهید رجایی داران با بیش از 475 میلیون تومان و چهار واحد پانسیون این بیمارستان با 650 میلیون تومان از دیگر طرح های افتتاح شده امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان در شهرستان فریدن بود.

شهرستان فریدن با 2 شهر، 28 روستا و جمعیت افزون بر 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1383

به "خبرنگاران معاون استاندار اصفهان: راه میانبُر توسعه شهرستان ها، توجه به آمایش سرزمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار اصفهان: راه میانبُر توسعه شهرستان ها، توجه به آمایش سرزمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید