درباره روزی که فقر و خشکسالی مردم مالاوی را به خوردن موش وا داشت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شاید خوردن انواع جانورها در جنوب شرقی آسیا کاری عادی باشد اما در آفریقا کمتر پیش می آید که مردم از روی علاقه گوشت جانوران غیرمرسوم را به نیش بکشند. این خبر مربوط به مجله سرنخ به تاریخ 31 مردادماه1388 است.

درباره روزی که فقر و خشکسالی مردم مالاوی را به خوردن موش وا داشت

به گزارش خبرنگاران، اما موش صحرایی خوراک این روزهای مردم مالاوی، کشور بحران زده آفریقا شده است. مردم این کشور فقیر که بیش از 85 درصدشان در روستاها زندگی می نمایند، موش هایی را که در مزارع کشاورزی به میوه ها و سبزیجات حمله می نمایند، می گیرند، می پزند و می خورند.

گاهی هم که تعداد موش ها زیاد باشد، آنها را با نمک خشک می نمایند و برای روزهای بعد نگه می دارند. این غذا حتی در دکه های کنار جاده هم پیدا می گردد. مردم بومی به این موش کاپوکو می گویند که خاکستری رنگ با دمی کوتاه است و از شانس بد آفریقایی ها گوشت کمی هم دارد.

جوانان روستایی برای شکار موش ها یا دنبال موش ها می دوند یا با تله های دستی موش های صحرایی را به دام می اندازند. از تله های رایج در مالاوی کندن چاله ای است که در زیر آن کوزه های آب می گذارند و رویش را با خاک رس می پوشانند، کمی سبوس روی آن می پاشند و به این طریق موش ها را گیر می اندازند.

بعد هم، حیوان در دام افتاده را خفه می نمایند و بعد می پزند! مالاوی کشور فقیر جنوب شرقی آفریقا با 12 میلیون نفر جمعیت به ناچار از روی گرسنگی و خشکسالی های طولانی به خوردن موش روی آورده وگرنه ذائقه غذایی آنها هم فرقی با بقیه مردم دنیا ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2424

به "درباره روزی که فقر و خشکسالی مردم مالاوی را به خوردن موش وا داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره روزی که فقر و خشکسالی مردم مالاوی را به خوردن موش وا داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید