غذاهای گوا، که باید در سفر به این جزیره امتحان کنید!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، گوا جزیره ای است که به آب و هوا و مناظر فوق العاده اش معروف است. آب و هوای گرمسیری این جزیره، غذاهای گوا را نیز تحت الشعاع قرار داده است و باعث شده تا غذاهای این منطقه طبع گرمی داشته باشند. معمولا در پخت این غذاها ادویه زیادی مصرف می گردد و پر از چاشنی هستند. غذای اصلی مردم گوا، برنج و ماهی همراه با ادویه کاری است. از دیگر غذاهای رایج در این جزیره گرمسیری می توان به نارگیل، برنج، ماهی و گوشت اشاره نمود. از سوی دیگر مصرف انواع ادویه ها در این جزیره رواج دارد و از ادویه های محلی می توان به کوکوم اشاره نمود که در میان مردم محلی بسیار پرطرفدار است. جزیره گوا تا پیش از سال 1961 مستعمره کشور پرتغال بوده است و همین موضوع باعث شده تا غذاهای آن تحت تاثیر غذاهای پرتغالی قرار بگیرد. در ادامه شما را با 15 مورد از بهترین غذاهای گوا آشنا خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

غذاهای گوا، که باید در سفر به این جزیره امتحان کنید!

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

ژیتی کدی | Xitti Kodi از بهترین غذاهای گوا

همان طور که در مقدمه اشاره نمودیم، برنج و ماهی همراه با ادویه کاری پای ثابت رژیم غذایی مردم گوا است. خوراک ماهی کاری، با ادویه های متنوعی طبخ می گردد که از آن جمله می توان به نارگیل اشاره نمود. شاید در کشورمان استفاده از نارگیل به عنوان ادویه رایج نباشد اما در جزیره ای مثل گوا، یک طعم دهنده مهم در غذا به شمار می آید. علاوه بر نارگیل، از انبه خام نیز به عنوان طعم دهنده این غذا استفاده می گردد و به آن طعم ملایمی می بخشد. عناصر اصلی این غذا ماهی حلوا و انبه خام است که البته می توانید به عنوان جایگزین از شاه ماهی نیز بهره ببرید. این غذا همراه با برنج سرو می گردد.

آمبوت تیک کوسه | Shark Ambot Tik

آمبوت تیک یکی از غذاهای گواست که تحت تاثیر حضور پرتغالی ها در این جزیره به وجود آمده است. آمبوت به معنای شور و تیک به معنای پر ادویه است. فلفل قرمز به عنوان ادویه در کوکوم به کار می رود که یکی از ادویه های اصلی پخت این غذاست که باعث می گردد طعم شوری به خود بگیرد. اجزای دیگر این غذا، کوسه ماهی، پیاز و گوجه فرنگی خرد شده است.

مرغ ژاکوتی | Chicken Xacuti

در تهیه این خوراک مرغ از دانه های خشخاش و فلفل قرمز کشمیری استفاده می گردد. این غذا نیز تحت تاثیر حضور پرتغالی ها به فرهنگ گوا وارد شده است. خوراک کاری در گوا از مرغ، سیب زمینی، پیاز، نارگیل، فلفل و سایر ادویه ها تهیه می گردد. فلفل های قرمز کشمیری به غذا طعمی رنگ و البته طعمی بسیار تند می دهند که باعث می گردد این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای گوا باشد.

سورپوتل | Sorpotel

سورپوتل نیز یکی از غذاهای معروف گواست که با گوشت گاو یا جگر گوسفند پخته می گردد. گوشت را آبپز و چربی را سرخ می نمایند. پیاز و سیر را به عنوان طعم دهنده به غذا اضافه می نمایند. نکته جالب در خصوص این غذا این است که می توانید آن را به عنوان صبحانه، ناهار یا شام در هر ساعتی از روز میل کنید!

مرغ کافریل | Chicken Cafreal

مرغ کافریل یک غذای تند و سبز رنگ است که نمی توانید بدون اینکه یک لیوان آب کنارتان باشد آن را صرف کنید! فلفل سبز، سبزیجات و ادویه های مختلف اجزای اصلی این غذا را تشکیل داده اند. مرغ در این مخلوط غلتانده شده و سرخ می گردد. در کنار این خوراک برای سرو شدن به چیز دیگری مثل نان یا برنج نیازی نیست اما معمولا کنار آن کمی سالاد می گذارند.

سورک | Sorak از بهترین غذاهای گوا

اگر به دنبال یک غذای ساده گیاهی هستید هستید، سورک می تواند گزینه خوبی باشد. سورک یک غذای گیاهی است که با ادویه کاری تهیه می گردد و بخصوص در فصل باران های موسمی هوادار دارد. این غذا با ادویه ماسالا، پیاز و گوجه فرنگی تهیه می گردد و یکی از بهترین غذاهایی است که با برنج و ماهی می توان چشید.

سامراچی کدی | Samarachi Kodi

این غذا معمولا در زمان باران های موسمی پخته میگردد و با کاری، نارگیل، پیاز و گوجه فرنگی کاملا بدن را گرم می نماید. شیر نارگیل نیز به این غذا اضافه می گردد تا به آن طعم و بافت ویژه ای ببخشد. برخی افراد در این غذا از گوشت اردک های بمبئی به جای میگو استفاده می نمایند. سامراچی کدی معمولا به همراه برنج و ترشی سرو می گردد.

ما در این مطلب به معرفی بهترین غذاهای گوا پرداختیم و از ادویه ها و غذاهای تند این جزیره گفتیم. نظر شما درباره غذاهای تند چیست؟ آن ها را دوست دارید یا از غذاهای تند دوری می کنید؟

منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 770

به "غذاهای گوا، که باید در سفر به این جزیره امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای گوا، که باید در سفر به این جزیره امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید