دردسرهایی از جنس دراکولا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تهران (پانا) - انتقاد اخیر از بعضی صحنه های دراکولا، مهران مدیری و دیگر عوامل این سریال را با چالشی جدید روبرو نموده است؛ جریانی که با ارسال یک نامه انتقادی از دو هفته قبل شروع و حالا متن آن رسانه ای شده است.

دردسرهایی از جنس دراکولا

به گزارش ایسنا، در این نامه، نماینده ارشاد با استناد به بندهایی از قانون ساماندهی مد و لباس، خواستار حذف بعضی صحنه های فراوری یا پخش شده از سریال دراکولا شده و آن ها را مغایر با دستورالعمل شاخص های لباس دانسته است.

این درخواست طی نامه ای به ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) پیگیری شده است؛ چراکه در حال حاضر مسوولیت صدور مجوز انتشار به فراوریات شبکه نمایش خانگی، به این سازمان و کارگزاری های آن واگذار شده است.

اما جزییات این اتفاق از این قرار است که مرضیه شفاپور ـ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ارشاد ـ در نامه ای خطاب به امامیان، رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، نسبت به بعضی سکانس های سریال دراکولا با تصاویری از مدلینگ و مدل زنده، اعتراض نموده و خواستار حذف آنها شده است.

او در بخشی از این نامه به ماده یک قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس شورای اسلامی استناد و تاکید نموده است که هرگونه نمایش زنده لباس یا هرگونه استفاده از مدل زنده ممنوع است.

شفاپور همچنین به دستورالعمل شاخص های لباس اشاره نموده و نوشته است که استفاده از سربند یا توربان هم ممنوع است.

در پی طرح و رسانه ای شدن این نامه انتقادی، یکی از معاونان ساترا شرحاتی را ارائه داد.

علی سعد ـ معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانه صوت و تصویر فراگیر (ساترا) ـ در گفت وگویی با تایید اصل نامه و شرح اینکه این نامه به دو هفته قبل اختصاص دارد، در شرحاتی گفت: ضمن تشکر از خانم دکتر شفاپور دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد باید عرض کنم، انتقادهای مطرح شده درباره سریال دراکولا، بیش از آنکه به ساترا مرتبط باشد، به عملکرد شورای پروانه فراوری وزارت ارشاد برمی شود.

او در عین حال گفت: با توجه به فراوری شدن سریال امکان اصلاح چندانی وجود نداشت ولی با این وجود در بازبینی کارگزاری محتوایی بعضی از آنها برطرف شدند. لذا اگرچه بعضی از این انتقادها مورد قبول است ولی باید این نکات در زمان صدور پروانه ساخت لحاظ می شد.

معاون ساترا در سرانجام گفت: ان شاءالله با برطرف بعضی نقاط ضعف در حوزه پروانه فراوری، ساترا با همکاری رسانه های صوت و تصویر فراگیر کوشش می نماید نسبت به افزایش غنای کیفی آثار و توجه به دغدغه های بومی اقدام کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1792

به "دردسرهایی از جنس دراکولا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسرهایی از جنس دراکولا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید