تور تایلند ارزان: در بانکوک تماشا این گالری های هنری را از دست ندهید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، گالری های هنری بانکوک

در سال های اخیر، بانکوک شاهد نمایش هنرهای معاصر بوده است. این مطلب، قابلیت های بانکوک در عرصه هنر را پیش روی شما قرار می دهد. خبرنگاران به شما پیشنهاد می نماید در سفر به تایلند و گشت و گذار در بانکوک به تماشای گالری های هنری زیر بروید و لذت ببرید.

تور تایلند ارزان: در بانکوک تماشا این گالری های هنری را از دست ندهید

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

1. گالری عکس کاتماندو (Kathmandu)

گالری عکس کاتماندو به وسیله عکاس معروف مانیت سریوانیچپوم (Manit Sriwanichpoom) اداره می گردد. سریوانیچپوم آرزوی داشتن یک گالری را در سر داشت و علاقه مند بود تا بتواند عکس های چاپی سنتی را همراه با ویژگی های منحصربفرد همانند دیوارهای سبزرنگ و عتیقه به نمایش بگذارد. او بسیاری از آثار چاپی سیاه و سفید را که در طی سفرهایش تهیه کرده بود، در این گالری در معرض نمایش قرار داده است. طبقه اول این گالری، میزبان آثار معاصر کنونی به وسیله عکاسان محلی و بین المللی است. این گالری در یک مکان قدیمی و در نزدیکی بنای هندی با نام سیری ماریاما (Sri Mariamma)، در منطقه اقتصادی بانکوک واقع شده است.

گالری فضای سفید (Whitespace Gallery)

هدف این گالری کوچک و غیرتجاری از همان بدو تاسیس آن در سال 2006، پشتیبانی از هنرمندان تازه تایلندی بوده و هدف خود را عمدتا با برگزاری نمایشگاه آثار انفرادی به پیش می برد. گالری فضای سفید بخشی از استودیوی طراحی فضای سفید است که کار آن، ارائه خدمات طراحی در زمینه معماری، طراحی داخلی، محصولات و برندسازی است. این گالری میزبان مجموعه ای از نمایشگاه ها و پروژه هاست؛ از نقاشی، مجسمه سازی و عکسبرداری گرفته تا هنر مفهومی و رسانه های تازه. گالری فضای سفید در سال 2013 به یک فضای تازه در سیلوم (Silom) نقل مکان کرد.

گالری اچ (H Gallery)

این گالری به وسیله هنرمند آمریکایی اچ ارنست لی (H Ernest Lee) اداره می گردد و تخصص آن، در زمینه هنرهای معاصر نقاشی، عکسبرداری و نساجی است. گالری اچ در سال 2002 تاسیس شد و همیشه مشوق هنرمندان تایلندی و آسیایی جوان بوده و از هنرمندان برجسته بین المللی نیز استقبال کرده است. مسوولیت اجرای تمام نمایشگاه های این گالری، با هنرمند ایرلندی برایان کورتین (Brian Curtin) می باشد. کورتین یک منتقد هنری، استاد، و نمایشگاه دار مستقل است، و آثار او در مورد هنر معاصر در مجله هایی همانند فریز (Frieze) و مجله هنر آسیای پسیفیک (Art Asia Pacific) به چاپ رسیده اند. او بعلاوه مسئول برگزاری بخش آسیای جوب شرقی در نمایشگاه دوسالانه چین در سال 2011 با عنوان چانگکینگ (Chongqing) بود و به طور مرتب با گالری های محلی و منطقه ای در حال همکاری است. گالری اچ در یک ساختمان 125 ساله استعماری بنا شده و دارای دو فضای نمایشگاهی مجزا است.

مرکز هنری و فرهنگی بانکوک (BACC)

فقدان گذشته فرهنگی و هنری در بانکوک منجر به پیدایش مرکز هنری و فرهنگی این شهر شده است. اگرچه این پروژه در سال 1995 آغاز شد، اما با توجه به بعضی از مسائل، این مرکز کار خود را از سال 2008 آغاز کرد. البته با توجه به جذابیت ساختمان این مرکز، متوجه می شوید که این تأخیر، ارزش این همه صبر را داشت. این ساختمان به وسیله معمار معروف، رابرت جی بافی (Robert G Boughey) و همکاران وی طراحی شده است. پیغام معماری این ساختمان، ارج نهادن به هنر است و ترکیبی است از طرح مدرن و اشکال و فرم های سنتی تایلندی. برای مثال، می توان به شیارهای باریک در پنجره ها اشاره نمود که در تایلند معمول هستند و با شکل ها و الگوهای مدرن، ترکیب شده اند. این گالری منظره خود را ایجاد فضایی برای ملاقات هنرمندان می داند. هدف دیگر این گالری، ایجاد برنامه های فرهنگی برای افراد جامعه است و بر تداوم فرهنگی از گذشته تا حال حاضر نیز تأکید دارد.

گالری یانگ توت (Toot Young Gallery)

گالری یانگ توت محلی غیررسمی برای ملاقات هنرمندان جوان است تا به نمایش آثار خود به طور گروهی یا انفرادی بپردازند. این گالری علاوه بر نمایش آثار هنرمندان محلی، کارهای هنرمندان و طراحان بین المللی را نیز در معرض دید همگان قرار می دهد. در کنار دیگر فضاهای هنری در بانکوک ، گالری یانگ توت مجموعه ای از رسانه های ترکیبی از جمله هنرهای نمایشی، صدا، موسیقی زنده و رسانه های تازه را تحت پوشش قرار می دهد و هدف خود را ایجاد یک فضای چند فرهنگی می داند.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2185

به "تور تایلند ارزان: در بانکوک تماشا این گالری های هنری را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند ارزان: در بانکوک تماشا این گالری های هنری را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید