راهنمای خرید رینگ لایت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، چگونه تصاویر شفاف و مجذوب کنندهی از چهره خود ثبت کنیم؟

تا به حال به این دقت نموده اید که عکس ها یا فیلم های پرتره باکیفیت و شفافی که در فضای مجازی می بینید، چگونه گرفته شده اند؟ اگر تصور می کردید که آنها قطعاً از یک دوربین بسیار گران قیمت و تجهیزات فوق حرفه ای استفاده می نمایند، سخت در اشتباهید؛ چراکه بیشتر این افراد (از جمله اینفلوئنسرها و بلاگرهای شبکه های مجازی) برای ثبت این تصاویر باکیفیت و مجذوب کننده، تنها از یک ابزار ساده و نو نورپردازی به نام رینگ لایت استفاده می نمایند. در این راهنمای جامع به معرفی، انواع و کاربرد رینگ لایت می پردازیم تا بتوانید مناسب ترین رینگ لایت را برای خرید خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید رینگ لایت

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت (Ring Light) همان طور که از نامش پیداست، چراغی نوری به شکل حلقه است که یک دایره توخالی وسط آن واقع شده است. منبع نور این چراغ معمولاً از یک لوله فلورسنت دایره ای یا صدها لامپ LED تشکیل می گردد که در یک محفظه دایره ای قرار گرفته اند. منبع تغذیه رینگ لایت می تواند پریز برق، پاوربانک، لپ تاپ یا باتری داخلی باشد که این موضوع بستگی به نوع اتصال آن دارد (دوشاخه یا USB). رینگ لایت ها معمولاً روی سه پایه مخصوص یا بالای دوربین موبایل نصب می شوند و دوربین عکاسی یا موبایل هم بسته به قطر حلقه رینگ لایت، معمولاً در وسط آن قرار می گیرد.

تاریخچه رینگ لایت

فردی به نام Lester A. Dine در سال 1952 رینگ لایت را برای اولین بار به منظور کاربردهای پزشکی و دندانپزشکی ابداع کرد. بنابراین، هدف اصلی رینگ لایت این بود که عکس های دندانپزشکی گرفته گردد، اما پس از آن، حوزه استفاده از رینگ لایت به عکاسی و فیلم برداری در زمینه مد توسعه یافت.

کاربرد رینگ لایت

نورپردازی صحنه عکاسی یا فیلم برداری با استفاده از رینگ لایت، این امکان را به کاربران معمولی تا حرفه ای می دهد تا وضوح و کیفیت تصاویر خود را بالا ببرند. کاربرد رینگ لایت معمولاً در عکس ها و فیلم های پرتره (چهره) و سلفی است.

همان طور که گفته شد، رینگ لایت ها در ابتدا برای اهداف پزشکی و دندانپزشکی ساخته شده بودند؛ اما به علت قابلیت هایگشترده این ابزار، امروزه با اهداف مختلف دیگری هم مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از:

  1. تأکید بر جزئیات تصاویر

رینگ لایت به علت طراحی و ساختار خود، برای تأکید بر جزئیات عکس ها و فیلم ها بسیار مناسب هستند. طراحی دایره ای شکل رینگ لایت به کاربران اجازه می دهد تا دوربین های خود را درون حلقه نور قرار دهند و با فوکوس روی جزئیات خاص، عکس برداری نمایند.

  1. عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو یعنی عکاسی از اجسام کوچک در نمای نزدیک، به گونه ای که عظیم تر از آن چه هستند، به نظر برسند. استفاده از رینگ لایت در این نوع عکاسی باعث ایجاد نور کاملاً متعادلی می گردد که به طور مساوی در سراسر سوژه عکاسی توزیع شده شده است.

  1. ایجاد جلوه های رنگی

برخی از رینگ لایت ها با قابلیت نورپردازی RGB طراحی شده اند که با ایجاد جلوه های رنگی به کاربر اجازه می دهد تا نورهای رنگی مختلف را از زوایای مختلف به سوژه عکاسی خود بتابانند.

  1. فراوری محتوای ویدئویی

زمانی که از رینگ لایت به اسم تنها منبع نور برای عکاسی یا تبلیغات تجاری استفاده می گردد، یک هاله سایه مجذوب کننده از نور آن ایجاد می گردد که به طور درخشانی سوژه عکس یا فیلم را تعیین می نماید. این موضوع نگاهی دراماتیک و حرفه ای را برای فیلمبرداری فراهم می نماید. از زمان افزایش مخاطبان رسانه های اجتماعی، رینگ لایت ها محبوبیت زیادی پیدا نموده اند؛ به طوری که برای نورپردازی حرفه ای در فیلم های یوتیوب یا اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. انجام آرایش صورت

از آنجایی که بیشتر رینگ لایت ها می توانند نوری به مقدار روشنایی روز با درجه رنگ 54000k را فراوری نمایند، می توان از آنها به اسم منبع نور مناسبی برای آرایش صورت استفاده کرد، به ویژه در یک روز ابری یا زمانی که نور طبیعی در دسترس نیست.

برای خرید رینگ لایت باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

اگر برای احتیاجهای شخصی یا تجاری خود قصد خرید رینگ لایت را دارید، ممکن است در انتخاب گزینه مناسب خود از بین انواع رینگ لایت های موجود در بازار، با مشکل روبه رو شوید. از این رو قبل از خرید رینگ لایت بهتر است نکات زیر را به دقت برای خود آنالیز کنید.

  • از دوربین، موبایل یا تبلت استفاده می کنید؟

برای انتخاب رینگ لایت مناسب احتیاجهای خود، باید نحوه استفاده از آن را در نظر بگیرید. برای مثال اگر برای عکاسی سلفی با دوربین موبایل خود به رینگ لایت احتیاج دارید، بهتر است رینگ لایتی خریداری کنید تا قطر آن برای جای گیری موبایل، به مقدار کافی عظیم باشد.

  • قدرت نوردهی و مقدار رینگ لایت

هرچه شار نوردهی (lm) و شاخص رندر رنگ (CRI) رینگ لایت بیشتر باشد، خروجی نور و رنگ بهتری از سوژه عکاسی به دست می آید. این موضوع در مواردی که به دقت زیادی در جزئیات احتیاج است، تفاوت عظیمی ایجاد می نماید؛ مانند کار آرایشگران مو و صورت و تاتوکارها. بنابراین بهتر است رینگ لایتی خریداری کنید که دکمه ای با قابلیت کنترل روشنایی داشته باشد.

بعلاوه مقدار رینگ لایت ها هم بر اساس واحد اینچ دسته بندی شده اند که به قطر بیرونی رینگ لایت اشاره دارند و از 8 تا 21 اینچ (حدود 20 تا 54 سانتیمتر) متغیر هستند. مقدار رینگ لایت انتخابی شما بسته به هدف شما دارد؛ مثلاً رینگ لایت 10 اینچی (25 سانتیمتری) معمولاً رینگ لایت مخصوص سلفی محسوب می شوند، رینگ لایت 18 اینچی (45 سانتیمتری) ممکن است یک اتاق کوچک تا میانه را روشن نمایند و رینگ لایت 21 اینچی (54 سانتیمتری) معمولاً برای فضاهای خیلی عظیم تر و قرار دادن دوربین های عکاسی یا فیلم برداری در وسط آن استفاده می شوند.

  • آیا به رینگ لایتی احتیاج دارید که به سمت زمین خم گردد؟

این موضوع بیشتر برای افرادی که احتیاج به عکاسی روی سطح صاف، فیلم برداری از آثار هنری یا کاردستی روی میز دارد و آرایشگران مربوط به حرفه ابرو یا مژه یا تتوکاران، بسیار مهم است. برای این منظور، رینگ لایت به قسمتی به نام gooseneck احتیاج دارد که به رینگ لایت اجازه می دهد به مقدار احتیاج شما خم گردد.

  • دمای رنگی رینگ لایت

زمانی که چراغ های رینگ لایت به رنگ های تم نارنجی درمی آیند، دمای رنگ آن گرم است و معمولاً در حین عکاسی یا فیلم برداری از آن استفاده می گردد. اما گزینه مناسب تر برای تغییر دمای رنگ رینگ لایت، دیمر است. دیمر ابزاری برای کنترل اندازه روشنایی لامپ هاست که در بسیاری از لوازم روشنایی تعبیه شده است.

  • همراه داشتن لوازم جانبی

لوازم جانبی استانداردی که می توانند هنگام فروش رینگ لایت ها عرضه شوند شامل کیف حمل، آینه، gooseneck، استند یا پایه، هولدر گوشی، هولدر دوربین و آداپتور برق هستند. همراه بودن هر یک از این لوازم می تواند در انتخاب شما برای خرید رینگ لایت تأثیرگذار باشند.

  • استفاده از لامپ های فلورسنت یا چراغ های LED در رینگ لایت

رینگ لایت های ساخته شده از لامپ فلورسنت، از فناوری های قدیمی محسوب می شوند و عمر کوتاه تر نسبت به رینگ لایت های حاوی چراغ LED دارند. بعلاوه در صورت استفاده طولانی مدت داغ می شوند و ممکن است با گذشت زمان صدای سوت یا لرزش ایجاد نمایند؛ درحالی که رینگ لایت های LED هیچ یک از این مسائل را ندارند.

رینگ لایت را از کجا بخریم؟

در حال حاضر مغازه ها و فروشگاه های اینترنتی زیادی به صورت تخصصی به فروش رینگ لایت می پردازند، اما مهم است که برای خرید خود فروشگاهی مطمئن و تخصصی را انتخاب کنید. یکی از این فروشگاه های اینترنتی ست روز است که فعالیت پرسابقه ای در زمینه فروش لوازم دیجیتالی مانند موبایل و لوازم جانبی آن از جمله رینگ لایت دارد. برای خرید رینگ لایت و آنالیز ویژگی ها و قیمت به وب سایت ست روز سر بزنید.

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1948

به "راهنمای خرید رینگ لایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید رینگ لایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید