رویداد همدان2018 فرصت مغتنمی برای معرفی ایران به جهان است، همه دستگاه های ملی کشور باید برای معرفی همدان کوشش نمایند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، جلسه هماهنگی برگزاری رویداد همدان2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشور های آسیایی عصر دیروز شنبه 13 مرداد به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار گردید.

رویداد همدان2018 فرصت مغتنمی برای معرفی ایران به جهان است، همه دستگاه های ملی کشور باید برای معرفی همدان کوشش نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت این رویداد، گفت: رویداد همدان2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی فرصتی کم نظیر برای معرفی بهتر و مناسب تر تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی به جهان است.

او با بیان اینکه استان همدان از ظرفیت ها و مزیت های متعدد گردشگری و تاریخی برخوردار است، خاطر نشان کرد: آثار تاریخی و فرهنگی، مشاهیر و صنایع دستی همدان از جمله جاذبه های فراوان این استان در حوزه گردشگری است که لازم است همه دستگاه های ملی کشور برای معرفی این ظرفیت ها اقدامات ویژه انجام دهند.

جهانگیری همچنین از وزارت امور خارجه خواست نقش فعالی در این زمینه ایفا نماید تا از این فرصت بوجود آمده استفاده مطلوب به منظور دیپلماسی فرهنگی و معرفی ایران در سطح بین الملل صورت گیرد.

جهانگیری همچنین با تاکید بر اینکه یکی از جهت گیری های اصلی توسعه کشور، توسعه گردشگری است، اضافه نمود: ایران از جاذبه های فراوانی در بخش گردشگری برخوردار است و رویداد همدان 2018 نه تنها برای این استان بلکه می تواند برای کل ایران فرصت مغتنمی در جهت معرفی ظرفیت های گردشگری باشد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به گزارش های ارائه گردیده از اقدامات اجرا شده به منظور هماهنگی و فراهم نمودن مقدمات برای برگزاری هر چه بهتر رویداد همدان 2018، از شهرداری همدان، استاندار و مدیران این استان و نیز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بخاطر کوشش های اجرا شده در جهت زیبا سازی شهر و تکمیل زیرساخت های آن قدردانی کرد.

او با تاکید بر لزوم کوشش برای معرفی هر چه بهتر همدان، یکی از ظرفیت ها و جاذبه های این استان را وجود مشاهیر و چهره های سرشناس در این استان دانست و اضافه نمود: در شرایطی که برخی کشورها بدنبال ایران هراسی و تبلیغات منفی علیه ملت ایران هستند و نیز با توجه به برخی کوشش ها در جهت ایجاد تردید نسبت به ایرانی بودن مشاهیر بزرگی نظیر بوعلی سینا و انتساب این چهره های بزرگ به کشورهای دیگر می خواهند به فرهنگ و تمدن ایرانی خدشه وارد نمایند، رویداد همدان 2018 فرصتی بزرگ است تا با معرفی چهره ها و مشاهیر همدان، صندلی واقعی ایران را به افکار عمومی جهان معرفی کنیم.

جهانگیری اضافه نمود: ظرفیت و جاذبه های تاریخی استان همدان بسیار زیاد است به گونه ای که حتی برخی مردم ایران نیز با آثار تاریخی و مشاهیر این استان آشنایی ندارند که فرصت خوبی است تا با برگزاری مناسب این رویداد بین المللی علاوه بر معرفی همدان در سطح بین الملل، اطلاع رسانی دقیقی در خصوص مشاهیر و آثار تاریخی و فرهنگی همدان به مردم کشور انجام گردد.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید براینکه صدا و سیما و رسانه های دیگر نیز در این زمینه مسئولیت و رسالت سنگینی بر دوش دارند، از آنان خواست تمام کوشش خود را بکار گیرند و با حداکثر ظرفیت خود برای معرفی هر چه بهتر همدان و برگزاری مناسب رویداد همدان 2018 کوشش نمایند.

او همچنین با یادآوری اینکه جاذبه های گردشگری، آثار تاریخی و مشاهیر استان همدان به مرکز استان محدود نمی گردد، خاطر نشان کرد: دربرگزاری رویداد همدان 2018، برنامه ها نباید فقط در مرکز استان متمرکز گردد بلکه باید سایر شهرستان های استان نیز در این زمینه فعال باشند و ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری همه نقاط استان مدنظر قرار گیرد.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و برخی نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، استاندار همدان گزارشی از اقدامات اجرا شده در جهت زیباسازی شهر، تکمیل زیرساخت ها و آماده سازی همدان برای برگزاری رویداد همدان 2018 ارائه و احتیاجها و پیشنهادات خود را برای کمک به برگزاری هر چه بهتر این رویداد عنوان کرد.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان نیز گزارش هایی از اجرای پروژه های زیرساختی مرتبط با گردشگری نظیر بهره برداری از 5 هتل، اجرای 142 پروژه مرمتی، ایجاد 26 واحد اقامتگاه بومگردی و ایجاد کمپ در روستاهای هدف گردشگری ارائه کردند و به تشریح برنامه ریزی های انجام گردیده جهت برگزاری هر چه بهتر رویداد همدان 2018 پرداختند.

در انتها این جلسه مقرر شد موضوع رویداد همدان 2018 در یکی از جلسات آتی هیئت وزیران برگزار و تصمیمات لازم برای تفویض اختیار به استان و دستگاه های اجرایی و نیز تامین اعتبار مورد احتیاج برای برگزاری هر چه مناسب تر این رویداد اتخاذ گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 73

به "رویداد همدان2018 فرصت مغتنمی برای معرفی ایران به جهان است، همه دستگاه های ملی کشور باید برای معرفی همدان کوشش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد همدان2018 فرصت مغتنمی برای معرفی ایران به جهان است، همه دستگاه های ملی کشور باید برای معرفی همدان کوشش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید