شمال اتوبان برای انتقال مشاغل مزاحم قزوین در نظر گرفته شده است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، علی فرخزاد در چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز شنبه در استانداری برگزار گردید گفت: ساماندهی و استقرار مشاغل مزاحم شهری در شهرک های صنعتی در دست آنالیز است.

شمال اتوبان برای انتقال مشاغل مزاحم قزوین در نظر گرفته شده است

فرخ زاد توضیح داد: در این زمینه درگذشته نیز شهرداری اقداماتی انجام داده اما چون حجم کار زیاد است باید با یاری شهرک های صنعتی و اصناف و شهرداری آن را عملیاتی کنیم.

وی بیان نمود: با آنالیز وضعیت اصناف و مشاغل مختلف باید برای هر صنفی راه چاره مناسبی پیش بینی کرد و در این رابطه استفاده از نظر صاحبان مشاغل هم در اولویت است.

فرخزاد گفت: قطعه زمینی در بالای اتوبان قزوین به تهران در کنار توقفگاه اتوبوسرانی برای انتقال میدان میوه و تره بار پیشنهاد شده که پس از ارزیابی و نظر سنجی از سوی اصناف موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین توضیح داد: این موضوع در کارگروه تخصصی آنالیز خواهد شد و امیدواریم در دو ماه آینده به جمع بندی نهایی برسیم ولی کوشش می کنیم تا انتها سال برنامه مدونی تدوین شده و مشکل مشاغل مزاحم حل گردد.

داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بیش از 14 سال است که آهن فروشان وتره بارفروشان شهر قزوین مشکل جدی دارند و باید تکلیفشان روشن گردد.

وی اضافه نمود: این که این صنف مدتهاست بلاتکلیف مانده اند منطقی نیست و همه باید همکاری نمایند تا بر اساس قانون جلو رفته و با تفاهم نامه این مشکل را حل کنیم.

بارگاهی رئیس مرکز خدمات جذب سرمایه گذاری قزوین بیان نمود: بحث لجستیک در ستاد لجستیک کشور مطرح شد تا مراکزی تعریف گردد و فعالیتهایی صورت گیرد که فرایند حمل و نقل متمرکز گردد.

وی بیان نمود: 4 شهر و 58 منطقه لجستیک در کشور داریم که قزوین در ردیف 18 پارک لجستیک کشور قرار گرفته اماباید مکان یابی دقیق انجام گردد و در پیش بینی انجام شده دهکده لجستیک همه پهنه قزوین شامل ابیک و قزوین را پوشش دهد و روند واردات و صادرات را تسهیل کند.

بارگاهی بیان نمود: در بندر خشک برای نگهداری کالاها، بازرسی، گمرک واردات صادرات هم پیش بینی لازم صورت می گیرد و خدمات ارزش اضافه نموده نیز در دهکده لجستیک دیده شده است.

وی بیان نمود: کالاهایی مانند مواد غذایی، فلزات و نفت و پتروشیمی در لجستیک دیده شده و پارک لجستیک باید در دبیرخانه کارگروه معین گردد که در چه موقعیت جغرافیایی تاکستان ایجاد گردد.

بارگاهی اظهارداشت: در خصوص منطقه ویژه تاکستان منتظر تایید نهایی هستیم و تامین منابع برای مطالعات اولیه ضروری است و پیشنهاد می گردد جلسات هاب لجستیک به صورت هفتگی باشد.

علی پر زحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم گفت: اگر مصوبه دولت را اجرا کنیم مسائل این بخش حل می گردد لذا ضروری است کارگروههای تخصصی در شهرستانها به ریاست فرمانداران تشکیل شده و موضوع مورد آنالیز قرار گیرد.

حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهارداشت: مطالعاتی در تاکستان یرای ایجاد منطقه اقتصادی انجام شده و 800 هکتار زمین در حال انتقال به شهرک های صنعتی است.

وی بیان نمود:میتوانیم شهرک حیدریه را به اتوبان وصل کنیم و آمادگی داریم مسئولیت کار را بپذیریم و شهرک صنعتی منطقه را رونق بخشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم و انتقال آنها به شهرک صنعتی در برخی استانها مانند قم، همدان و زنجان موفق بوده و با احداث شهرک تجاری و صنفی همه این مشاغل منتقل شده و کسب و کار آنها هم رونق گرفته است.

وی اضافه نمود:این شهرکها در صورت انتقال مشاغل مزاحم مزیت زیادی داردو از 7 سال معاف مالیاتی، تخفیف و معافیت در عوارض شهرداری برخوردار می شوند.

خانپور یادآورشد: امیدواریم با هماهنگی دستگاهها و همکاری اصناف، اتحادیه ها و اتاق بازرگانی بتوانیم مشاعل مزاحم را ساماندهی کنیم.

وی در ادامه در خصوص موازی کاری در مهارت آموزی اظهارداشت: آموزشگاههای خصوصی با داشتن امکانات مناسب می توانند در آموزش های فنی و حرفه ای یاری دولت باشند و در این زمینه تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی ضروری است.

در ادامه کولجی نماینده اصناف قزوین هم گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم شهر قزوین بیش از 15 سال است که هنوز اجرایی نشده و باید در این زمینه اقدام عاجلی صورت گیرد.

کولجی بیان نمود: وقتی شهرداری ها قادر به انتقال مشاغل مزاحم نشدند هیئت دولت تصمیم گرفت با یاری وزارت صنعت این موضوع را عملیاتی کند و امروز این همکاری بسیار ضروری است.

وی اظهارداشت: اگر قرار باشد اصناف و مشاغل مزاحم از شهر خارج شوند باید همه نیازهای زیربنایی و سیستم دسترسی دیده گردد تا به نتیجه برسیم و تسریع در این زمینه ضروری است تا به هدف برسیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 185

به "شمال اتوبان برای انتقال مشاغل مزاحم قزوین در نظر گرفته شده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "شمال اتوبان برای انتقال مشاغل مزاحم قزوین در نظر گرفته شده است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمال اتوبان برای انتقال مشاغل مزاحم قزوین در نظر گرفته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید