صدور ویزای الکترونیکی ایران متوقف نشده است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، با وجود قطعی اینترنت در یک هفته گذشته، صدور ویزای الکترونیکی ایران متوقف نشده و همچنان در جریان بوده است.

صدور ویزای الکترونیکی ایران متوقف نشده است

به گزارش خبرنگاران، اینترنت از روز پنج شنبه (30 آبان ماه) به تدریج درحال اتصال است. قطعی آن در یک هفته گذشته به گفته رییس جامعه تورگردانان ایران سبب قطع ارتباط با آژانس ها و گردشگر های خارجی شد، آن هم درست در فصل سفر گردشگران خارجی به ایران. با این حال مجتبی کریمی ـ رییس اداره گذرنامه و ویزا وزارت امور خارجه ـ به این خبرگزاری اعلام کرد که در این مدت، صدور ویزا الکترونیکی در جریان بوده و متوقف نشده است.

ثبت و صدور ویزا ایران برای اتباع خارجی از طریق سامانه e-visa.mfa.ir امکان پذیر است. این سامانه تقریبا از دو سال پیش راه اندازی شده و از آن پس اتباع خارجی می توانند بدون مراجعه به سفارتخانه ها، کنسولگری های ایران و یا حتی آژانس های گردشگری برای دریافت ویزا ایران، مستقیم اقدام کنند.

هزینه و اعتبار ویزا الکترونیکی مشابه ویزا معمول ایران است که به شکل سنتی صادر می شد. اینک با صدور ویزا الکترونیکی، برچسب های ویزا از روی گذرنامه حذف شده و حتی مُهر ورود و خروج ایران نیز دیگر ثبت نمی شود.

این ویزا تقریبا در 110 نقطه از جمله در فرودگاه های بین المللی داخل کشور و همچنین کنندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر می شود. طبق توضیح وزارت خارجه ایران، سامانه ویزا الکترونیکی ایران قادر به ارائه انواع ویزاهای تعریف شده توسط دولت جمهوری اسلامی است. هرچند به دلیل بعضی ملاحظات و روابط سیاسی، ارائه بعضی از انواع ویزا برای شهروندان بعضی از کشورها صرفا از طریق کنندگی های جمهوری اسلامی ایران به صورت حضوری امکان پذیر است. کانادا، انگلیس و آمریکا از جمله کشورهای مورد اشاره وزارت خارجه است.

همچنین با توجه به قوانین بین المللی و توافق های بینابین، امکان ورود به ایران برای تبعه بعضی از کشورها بدون دریافت ویزا امکان پذیر است. اتباع کشورهای آذربایجان، بولیوی، ترکیه، سوریه، لبنان، گرجستان، ارمنستان، ونزوئلا، مصر، مالزی و چین شامل قوانین لغو ویزا با ایران شده اند و اتباع این کشورها می توانند در مبادی ورودی با توجه به قوانین و شرایط تعیین شده، مجوز ورود به ایران را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1060

به "صدور ویزای الکترونیکی ایران متوقف نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور ویزای الکترونیکی ایران متوقف نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید