عبدالله: تاکید طالبان بر راهکار نظامی مسئله افغانستان اشتباه محض است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به تشدید حملات طالبان گفت تاکید این گروه بر حل مسئله افغانستان به وسیله نظامی اشتباه محض است.

عبدالله: تاکید طالبان بر راهکار نظامی مسئله افغانستان اشتباه محض است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در یک نشست خبری در قصر سپیدار گفت که بحران 40 ساله افغانستان نشان می دهد که تاکید بر حل نظامی جنگ نتیجه نخواهد داد و اکنون اگر طالبان هم بخواهد راهکار نظامی را تحمیل کند به این هدف نخواهد رسید.

وی اضافه کرد که طالبان با لجبازی در پی وقت کشی در مذاکرات صلح است و تاکید نمود این گروه تعهدی برای پیشرفت در مذاکرات صلح نشان نداده است.

عبدالله گفت که انتظار می رفت که پس از خروج نظامیان خارجی مذاکرات بین الافغانی هم به نتیجه می رسید اما پیشرفتی که باید در میز مذاکرات حاصل می شد صورت نگرفت و طالبان تمایلی برای ورود به بحث های اصلی ندارد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که با خروج نیروهای خارجی بهانه ای برای ادامه جنگ به وسیله طالبان وجود ندارد و بر پیگیری مسئله افغانستان به وسیله گفت وگو تاکید نمود.

وی اضافه کرد: اگر تشدید جنگ یا تعلل در گفت وگوها براساس یک محاسبه نادرست باشد که به وسیله جنگ یک طرف می تواند بر افغانستان مسلط گردد، این یک اشتباه محض است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1901

به "عبدالله: تاکید طالبان بر راهکار نظامی مسئله افغانستان اشتباه محض است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: تاکید طالبان بر راهکار نظامی مسئله افغانستان اشتباه محض است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید