علائم سویه نو اومیکرون، ابتلای خفیف بدون احتیاج به بستری

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شایع ترین شکایت بالینی بیماران مبتلا به سویه تازه، خستگی شدید یک یا دو روزه همراه با سردرد و بدن درد بوده است.

علائم سویه نو اومیکرون، ابتلای خفیف بدون احتیاج به بستری

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرنگاران به نقل از رویترز، یک پزشک آفریقای جنوبی که خود نیز یکی ازاولین بیماران مشکوک به سویه نو ویروس کرونا بوده است، بیان کرد علائم سویه اومیکرون خفیف است و به بستری احتیاج ندارد.

دکتر آنجلیک کوتزی، پزشک خصوصی و رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی طی مصاحبه ای با رویترز گفت: در 18 نوامبر متوجه هفت بیمار در کلینیک خود شدم که علائم متفاوتی با سویه دلتا داشتند، ولی علائم آن ها بسیار خفیف تر بود.

او گفت: بیماران مبتلا به این سویه نو، علائم خفیفی را مشاهده می نمایند. هیچ یک از آن ها تا کنون به بستری احتیاج نداشته و با مراقبت های خانگی بهبود یافته اند.

کوتزی که در کمیته مشاوره وزیران در مورد واکسن ها نیز حضور دارد، گفت: بر خلاف سویه دلتا، تا به امروز بیماران مبتلا به سویه نو، از دست دادن بویایی یا چشایی را گزارش نکرده اند و هیچ کاهش چشمگیری در سطح اکسیژن آن ها مشاهده نشده است. شایع ترین شکایت بالینی این بیماران، خستگی شدید یک یا دو روزه همراه با سردرد و بدن درد بوده است.

وی اضافه کرد: اومیکرون بیشتر بر روی افراد 40 ساله یا جوان تر تاثیر می گذارد. تقریباً نیمی از بیماران مبتلا به سویه نو اومیکرون که تحت درمان این پزشک متخصص قرار گرفته اند، پیش از این واکسینه نشده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2124

به "علائم سویه نو اومیکرون، ابتلای خفیف بدون احتیاج به بستری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم سویه نو اومیکرون، ابتلای خفیف بدون احتیاج به بستری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید