فدراسیون والیبال سریع تر مشخص تکلیف کند، سال شلوغی در پیش داریم

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، بازی های آسیایی 2022 سال آینده از 19 شهریور تا 3 مهرماه در حالی برگزار خواهد شد که رقابت های والیبال قهرمانی دنیا نیز در تاریخ 4 تا 20 شهریور سال 1401 انجام خواهد شد. تداخل دو رویداد مهم چالش نو برای فدراسیون والیبال خواهد بود که لزوم برپایی دو تیم ملی را می طلبد.

فدراسیون والیبال سریع تر مشخص تکلیف کند، سال شلوغی در پیش داریم

محمود افشاردوست عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در تبادل نظر با خبرنگاران درباره اهمیت تشکیل دو تیم ملی گفت: سال 2022 سال شلوغی برای والیبال خواهد بود چرا که تعداد مسابقات زیاد است. مسابقات AVC CUP، قهرمانی دنیا، بازی های آسیایی و لیگ ملت ها را در پیش داریم و طبیعی است که بر اساس اولویت مسابقات، باید تیم ملی برای حضور در این رقابت ها مهیا گردد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال تاکید نمود: همه والیبال دوستان مسابقات دنیای را در اولویت می دانند و این تفکر درستی است اما از طرف دیگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، بازی های آسیایی را در اولویت دارند. نکته مهم این است که تیم ملی چند مسابقه مهم در پیش دارد و نمی تواند در هر 4 مسابقه با یک تیم شرکت کند. مسابقه AVC CUP سطح پایینی دارد پس تیم اصلی نباید در آن شرکت کند.

وی تاکید نمود: رقابت های قهرمانی دنیا و بازی های آسیایی نیز با همدیگر هم پوشانی دارند و باید دید اولویت، کدام مسابقه است. در کنار این ها باید نگاه ویژه ای به قوانین مسابقات نیز داشته باشیم. طبق قوانین تیمی که پیروز شده است سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی دنیا را کسب کند باید 8-9 بازیکن آن تیم را در مسابقات قهرمانی دنیا داشته باشد. همین کار را سخت می نماید. بنابراین تیم ملی ایران که با ترکیب جوان در مسابقات قهرمانی آسیای ژاپن شرکت کرد باید 9 بازیکن از آن تیم را به مسابقات قهرمانی دنیا اعزام کند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال ادامه داد: قطعاً باید دو تیم ملی تشکیل گردد و فدراسیون نظر نهایی خود را اعلام کند که تیم ملی در بازی های آسیایی و قهرمانی دنیا با چه اهداف و برنامه هایی شرکت خواهد نمود. استراتژی سرمربی تیم ملی نیز باید گرفته گردد. در نهایت با توجه به هم پوشانی مسابقات و قوانین، تصمیم نهایی هر چه سریع تر اعلام گردد.

افشاردوست در خاتمه گفت: فراموش نکنیم که اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی جام باشگاه های آسیا را نیز در پیش داریم و از آنجایی که اردوهای آماده سازی تیم ملی در این مقطع زمانی برگزار می گردد که حضور بازیکنان در اردوی ملی و جام باشگاه های آسیا نیز چالش جدیدی ایجاد خواهد نمود. پس هر چه سریعتر باید تصمیمات جدی گرفته گردد. بهتر است که فدراسیون اهداف، استراتژی و انتظاراتش را در هر مسابقه مشخص کند. باید هر چه سریع تر مشخص تکلیف صورت گیرد در غیر این صورت والیبال ملی متضرر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2240

به "فدراسیون والیبال سریع تر مشخص تکلیف کند، سال شلوغی در پیش داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون والیبال سریع تر مشخص تکلیف کند، سال شلوغی در پیش داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید