فرمان نو لکسوس هوش را از سر می پراند!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، اولین SUV تمام الکتریکی لکسوس، RZ 450 e، به دلایل درستی خبرساز شده است. از میان چندین ویژگی شگفت انگیز RZ 450 e، فرمان yoke توجه بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب نموده است.

فرمان نو لکسوس هوش را از سر می پراند!

به گزارش خبرآنلاین به نقل از هات کارز، تویوتا، شرکت مادر لکسوس، قبلاً از این فرمان یوکی منحصر به فرد در مدل مفهومی تویوتا bZ 4 X استفاده نموده بود. با این حال، این RZ 450 e است که این فرمان را دریافت نموده است، زیرا bZ 4 X با مشخصاتی که داشت با یک فرمان معمولی تر وارد شده است.

هنگامی که تسلا آن را در مدل S و مدل X معرفی کرد، چندین نفر قبلاً از این نوع فرمان ابراز نارضایتی نموده بودند. اقدام برای معرفی این مدل از فرمان که یوغی نام دارد، برای خودرو های تسلا آنقدر بحث برانگیز شد که اکنون فرمان گرد را ارائه می نماید. به عنوان گزینه دوم، و نه یک اتصال استاندارد.

در فناوری فرمان استفاده شده در لکسوس RZ 450 e 2023 مجهز به فرمان یوغی، شفت فرمان وجود ندارد. در جای خود، سنسوری وجود دارد که مقدار حرکت چرخشی فرمان یوغی را حس می نماید. بر اساس بازخورد دریافت شده به وسیله سنسور، یک کنترلر قرار داده شده بر روی قفسه فرمان در خصوص حرکت مورد احتیاج برای چرخ های جلو سیگنال می دهد. این موتور که محرک کنترل فرمان نامیده می گردد، نیرو ها را از سطح جاده به لاستیک ها حس می نماید.

سپس این اطلاعات به یک موتور الکتریکی نصب شده بر روی ستون فرمان می رسد که از نظر فنی به عنوان محرک گشتاور فرمان شناخته می گردد. این موتور ضمن فیلتر کردن ارتعاشات ناخوشایند، بازخورد مورد احتیاج را به راننده ارائه می دهد. کل این فرآیند به صورت الکترونیکی کنترل می گردد.

لازم به ذکر است که وظیفه چرخش دست روی دست با فرمان یوغی تسلا چندان منطقی نیست. با استفاده از این یوغ تسلا، پارک کردن در پیچ های تیز بی جهت پیچیده است. فرمان لکسوس 150 درجه در هر دو جهت می چرخد تا زمانی که به سختی کار با آن متوقف گردد. با این، چرخش فرمان 300 درجه دارد - بسیار کمتر از 840 درجه چرخش در یوغ تسلا.

فرمان یوکی لکسوس نیز بسیار کاربرپسندتر از واحد تسلا است، زیرا همچنان دارای دکمه های فیزیکی زیادی برای کنترل هایی مانند چراغ های راهنما، برف پاک کن ها، چراغ ها و کروز کنترل است. یوغ تسلا مینیمال و پیچیده تر به نظر می رسد، زیرا بیشتر کنترل ها به وسیله صفحه نمایش لمسی بزرگ کار می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2410

به "فرمان نو لکسوس هوش را از سر می پراند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمان نو لکسوس هوش را از سر می پراند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید