فواید روغن عناب برای پوست

به گزارش مجله سفرنامه دبی، روغن عناب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مهم از جمله ویتامین E ، B- کمپلکس، زینک، مس، سلنیوم، کرومین و ید است. مسئله دیگر این که برای تمام انواع پوست مناسب است. این روغن، سبک بوده، چسبناک نیست، بدون بو است و ماندگاری طولانی دارد.

فواید روغن عناب برای پوست

به گزارش خبرنگاران به نقل از زن امروزی ، روغن عناب ، موم بدون بو و طلایی رنگ است که از دانه های گیاه عناب به دست می آید. این روغن از بوته ها بیابانی گرفته می گردد و معمولا به شکل یک موم مایع است که بعدا تصفیه شده و به شکل روغن عناب بی رنگ و بی بو درمی آید.

خواص روغن عناب برای پوست

مرطوب کردن پوست

روغن عناب، مقادیر بالایی سرامید دارد که سلول های پوست را می پوشاند و آن ها را هیدراته می نماید. این روغن، به سرعت جذب پوست می گردد و اثر چربی به جای نمی گذارد. این روغن جلوی از دست دادن رطوبت را می گیرد و مانند سدی در برابر مواد حساسیت زا و آلودگی عمل می نماید. ترک های پوستی را برطرف نموده و سلامت پوست را بازمی گرداند. مقدار کمی روغن عناب را قبل از خواب روی دست ها و صورت خود بمالید و روز بعد بشویید.

درمان اختلالات پوستی

این روغن، درمانی طبیعی برای اگزما است. روغن عناب، خواص ضد التهابی دارد که به کاهش قرمزی ناشی از خشکی پوست و مشکلاتی مانند روزاسه یاری می نماید. گلوله پنبه را در روغن عناب گذاشته و آن را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. برای تسکین سریع، این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

تعادل چربی پوست

روغن عناب از ترشح زیاد چربی پوست جلوگیری نموده و فراوری آن را متعادل می نماید. نحوه استفاده از روغن عناب برای برطرف چربی و آلودگی صورت در کمترین زمان را در این جا آورده ایم. صورت خود را شسته و خشک کنید. چند قطره روغن عناب را روی صورت و گردن خود بمالید.

کاهش چین و چروک و علائم پیری زودرس

روغن عناب سرشار از ویتامین E است که رادیکال های آزاد که مسئول پیری زودرس هستند را مهار می نماید. مصرف مداوم روغن عناب می تواند خطوط و چین و چروک را تا 25٪ کاهش دهد. همچنین، لینولئیک اسید و آنتی اکسیدان های موجود در آن به بازسازی سلول های پوست یاری می نمایند. این روغن، اگر با شوینده صورت یا کرم مرطوب نماینده به کار رود بسیار مفید است.

درمان آکنه

روغن عناب، ضد عفونی نماینده و غیرچرب است. بنابراین برای درمان آکنه مفید است. این روغن، نواحی دارای آکنه و منافذ بسته را از بین می برد و جای آن ها نیز باقی نمی ماند. این روغن به برطرف جوش نیز یاری می نماید. استفاده مداوم از روغن عناب، اندازه منافذ را کاهش داده و فراوری چربی را کنترل می نماید که به کاهش بروز دوباره آکنه می انجامد. مقداری روغن عناب را بر ناحیه آسیب دیده گذاشته و اجازه دهید شب بماند. روز بعد آن را با آب بشویید.

کاهش التهاب پوست

خواص ضد باکتری روغن عناب با کشتن باکتری ها به کاهش التهاب پوستی یاری می نماید. این روغن برای درمان زخم ها، بریدگی ها و عفونت های خفیف مانند تبخال و زگیل نیز به کار می رود. روغن عناب، تورم دردناک و قرمزی جراحت ها را کاهش می دهد. بنابراین دفعه بعدی که دچار بریدگی یا جراحت شدید از این روغن بهره ببرید.

پاک نماینده آرایش

روغن عناب خواص پاک نمایندگی خوبی داشته و می تواند به عنوان پاک نماینده آرایش و صورت به کار رود. این روغن به برطرف فوری آرایش یاری می نماید. تنها کاری که باید بکنید این است که گلوله پنبه را در روغن عناب گذاشته و آن را روی صورت و لب ها بمالید. پس از آن با پنبه مرطوب، باقی مانده روغن را پاک کنید. روغن عناب برای پاک کردن آرایش چشم مانند سرمه، ریمل و سایه چشم نیز مفید است.

نکته: پوست نواحی اطراف چشم بسیار حساس است، مراقب باشید روغن را به آرامی روی آن ها بمالید.

روغن بدن

روغن عناب مانند یک سرم عالی عمل نموده و جلایی طبیعی به مو می دهد. این روغن طبیعی مو را نرم نموده و خشکی، وزی و بی طراوتی مو را از بین می برد. روغن عناب، رطوبت طبیعی را در ساقه مو حفظ می نماید. همچنین با کاهش آسیب ناشی از آلودگی ها و مواد شیمیایی، موها را درخشان می نماید. در این مطلب به فواید روغن عناب برای سلامت پوست و مو اشاره خواهیم کرد.

روغن عناب ویتامین E دارد که پوست اطراف ناخن را نرم می نماید، شنمایندگی را کاهش می دهد و باعث رشد ناخن می گردد.

درمان ترک پا

استفاده منظم از روغن عناب برای پاها آن ها را نرم نموده و از ترک پا جلوگیری می نماید. برای درمان پا، روغن را روی آن ها مالیده و جوراب بپوشید. بگذارید یک ساعت بماند. پاهای تان نرم می شوند.

حفظ سلامت ناخن ها

خیلی از ما، پوست اطراف ناخن های مان خشک است و ناخن های مان به راحتی می شنمایند. این مسئله باعث می گردد ناخن های زیبا نداشته باشیم. هر روز بعد از حمام، مقداری روغن عناب را روی پوست خشک و شنماینده اطراف ناخن بمالید. روغن عناب ویتامین E دارد که پوست اطراف ناخن را نرم می نماید، شنمایندگی را کاهش می دهد و باعث رشد ناخن می گردد. این روغن خواص ضد التهابی و ضد باکتری نیز دارد که از وارد شدن هرگونه آسیب به پوست اطراف ناخن جلوگیری می نماید.

نرمی لب ها

ساختار موم مانند روغن عناب به بازگشت رطوبت از دست رفته لب ها یاری می نماید. همچنین برای ساعت ها رطوبت را حفظ می نماید و باعث نرم و انعطاف پذیر شدن لب ها می گردد.

کاهش حلقه های تیره دور چشم

مطالعات زیادی اثبات نموده اند که روغن ها، گزینه خوبی برای کاهش و برطرف حلقه های تیره دور چشم هستند. مقادیر مساوی روغن عناب و روغن معطر بابونه را ترکیب کنید و 15-10 دقیقه قسمت زیر چشم ها را با آن ماساژ دهید. سپس با آب گرم بشویید. روغن عناب التهاب موجود در آن قسمت را کاهش داده و رنگ پوست شما را یک دست می نماید.

کاهش ترک های پوستی بارداری

روغن عناب به دلیل توانایی در برطرف ترک های پوستی، برای زنان باردار مفید است. فقط مقدار کمی روغن عناب را 2 بار در روز - در دوران بارداری و پس از زایمان - روی شکم خود بمالید تا ترک های پوستی را از بین ببرد. چون این روغن بافتی آرام بخش دارد، استفاده از آن اعصاب را آرام نموده و باعث آرامش شما می گردد.

خواص روغن عناب برای مو

پاک کردن پوست سر

روغن عناب به پاک کردن چربی های تجمع یافته و در نتیجه به کاهش ریزش و شنمایندگی مو یاری می نماید. خواص ضد باکتری و ضد التهاب این روغن، پوست سر را سالم و تمیز نگه می دارد. روغن عناب می تواند باقی مواد چسبنده و همچنین موادی که از محیط روی مو قرار می گیرند را از بین ببرد. تاثیر کراتوپلاستی این روغن، مو را براق نموده و رنگ طبیعی آن را معین می نماید.

درخشان کردن مو

روغن عناب مانند یک سرم عالی عمل نموده و جلایی طبیعی به مو می دهد. این روغن طبیعی مو را نرم نموده و خشکی، وزی و بی طراوتی مو را از بین می برد. روغن عناب، رطوبت طبیعی را در ساقه مو حفظ می نماید. همچنین با کاهش آسیب ناشی از آلودگی ها و مواد شیمیایی، موها را درخشان می نماید.

یاری به رشد مو

استفاده از روغن عناب برای رشد مو راهی عالی برای تقویت موها محسوب می گردد. موی ما برای مرطوب ماندن، سبوم یا چربی ترشح می نماید. خیلی وقت ها، سبوم اضافی فراوری می گردد که فولیکول های مو را مسدود می نماید. این مسئله باعث ریزش و شکستن مو می گردد. میزان ریزش مو به دلیل مسدود شدن فولیکول ها افزایش می یابد.

روغن عناب از ریزش و نازک شدن موی ناشی از مسدود شدن فولیکول ها جلوگیری می نماید. این روغن، فولیکول ها را پاک نموده و رشد سلول های جدید مو را افزایش می دهد که به رشد مو منجر می گردد. همچنین می توانید قبل از شامپو زدن از روغن عناب گرم بهره ببرید تا رشد مو را تحریک کند. استفاده از روغن عناب برای ماساژ دادن پوست سر، گردش خون را افزایش می دهد که رشد فولیکول های مو را تحریک می نماید.

نرم کردن مو

اگر موی بی طروات و وز دارید، برای بهبود بافت و ظاهر آن از روغن عناب بهره ببرید. روغن عناب مانند روغن و نرم نماینده مو عمل می نماید. روغن را روی پوست سر و مو ماساژ بدهید و به انتهای مو نیز برسانید. پروتئین ها و مواد معدنی موجود در این روغن، مانند یک نرم نماینده طبیعی عمل نموده و موها را نرم و براق می نمایند. روغن عناب، فولیکول های مو را مرطوب نموده و در برابر آسیب مقاوم می نماید. این روغن، مو را نرم نموده و از شنماینده و بی طراوت شدن ناشی از نرم نماینده های دیگر جلوگیری می نماید.

نکته: اگر موی شما خیلی خشک است، یک قاشق چایخوری روغن عناب را به نرم نماینده موی خود اضافه نموده و آن را به موهای خود بزنید. بگذارید 5 دقیقه بماند سپس موها را بشویید. همچنین می توانید چند قطره از این روغن را روی موهای مرطوب بزنید. این کار مانند یک نرم نماینده عمل می نماید. چند قطره روغن عناب را روی کف دست خود مالیده و انگشتان خود را روی موهای خشک بزنید تا نرم شوند.

برطرف خشکی پوست سر

روغن عناب، یک مرطوب نماینده عالی برای پوست سر خشک است و به برطرف پوسته های فلسی سر که با شوره اشتباه گرفته می شوند یاری می نماید. روغن عناب پوست سر را عمیقا مرطوب می نماید و بخار نمی گردد. این ویژگی تاثیر مرطوب نمایندگی طولانی مدت داشته و سطح pH پوست سر را متعادل می نماید. همچنین به دلیل خواص ضد باکتری خود به حفظ سلامت پوست سر نیز یاری می نماید. این برای افرادی که به شوره سر، خشکی پوست سر و پسوریازیس پوست سر دچار هستند مفید است. روغن عناب پوست سر را مرطوب نموده و ریشه مو را تقویت می نماید.

درمان پوست سر چرب

پوست سر چرب نیز می تواند به مو آسیب بزند. بیشتر محصولات موجود در بازار معمولا باعث خشکی مو می شوند. شامپو زدن نیز مشکل را تشدید می نماید زیرا مو را بی طراوت می نماید. روغن عناب به کنترل ترشح سبوم در پوست سر یاری می نماید. این روغن، جریان سبوم در منافذ بسته را تنظیم نموده و چربی مو را متعادل می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1536

به "فواید روغن عناب برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید روغن عناب برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید