فولاد مبارکه بیشتر از ظرفیت اسمی خود فراوری دارد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران/اصفهان مدیرعامل فولادمبارکه با بیان اینکه شرکت فولادمبارکه همواره بالاتر از ظرفیت اسمی خود فراوری می نماید، گفت: پروژه نورد گرم 2 احتیاج تمام صنایع را تامین می نماید.

فولاد مبارکه بیشتر از ظرفیت اسمی خود فراوری دارد

حمیدرضا عظیمیان در میزگرد تخصصی تعاملات دو حوزه فولاد و سنگ آهن، چالش ها و راهکارهای صادرات در دوره پسا ترامپ، اظهار کرد: وقتی اسم فولاد مبارکه به میان می آید به عنوان فراورینماینده ورق و تامین نماینده انواع ورق از آن یاد می گردد، همچنین از آنجایی که رسالت صنعت سازی به فولاد مبارکه واگذار شده، این شرکت باید احتیاجهای کشور را تامین کند.

وی با بیان اینکه پروژه نفت گوره به جاسک، استراتژیکترین پروژه دولت است، اضافه نمود: وزیر نفت گفت به دلیل تحریمها این فولاد خاص به ایران فروخته نشد، اما در سال 97 و 98 گروه مشترک کارشناسان رومانایی و شرکت نفت و فولاد مبارکه با یاری یکدیگر توانستیم این فولاد را فراوری کنیم.

به گزارش خبرنگاران، مدیر عامل فولاد مبارکه ادامه داد: اکنون 450 هزارتن از این نوع فولاد فراوری و در اختیار فولاد اکسین، نصاب و لوله ساز قرار گرفته و هزار کیلومتر آن اجرا شده است.

عظیمیان ادامه داد: اخیرا فولاد مبارکه اسلب 300میلیمتری فراوری نموده و در کمتر از 48 ساعت شرکت نفت و وزارت نفت گفتند که برای انتقال نفت از کف دریا از این اسلب استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اکنون این اسلب در فولاد اکسین نورد شده و در مراحل عقد قرارداد برای این پروژه قرار داریم، توضیح داد: فولادمبارکه برای خود رسالتی قائل است که تمام احتیاج صنایع را می تواند تامین کند.

مدیر عامل فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: سال جاری 700 میلیون یورو ورق وارد کشور شده و اگر ما خود را به تکنولوژی جدید نرسانیم از جهان و بازار عقب خواهیم ماند.

عظیمیان گفت: همواره در تابستان برق مجموعه قطع شده و در زمستان قطعی گاز داشتیم. سال جاری نیز 300 هزار تن عدم فراوری به خاطر قطعی برق و گاز داشتیم.

وی اضافه نمود: فولاد مبارکه جزو تنها پلنت هایی است که واحد گندله سازی 5.5میلیون تنی آن تا 7میلیون تن را فراوری می نماید و بزرگترین فراوری نماینده فولاد اسفنجی است. شرکت فولادمبارکه همواره بالاتر از ظرفیت اسمی خود فراوری می نماید.

مدیر عامل فولاد مبارکه با بیان اینکه با پروژه نورد گرم 2 احتیاج تمام صنایع تامین می گردد، ادامه داد: زمانی که راهکاری به فولادمبارکه برای تامین احتیاج مواد اولیه وجود ندارد در نتیجه به سراغ ایجاد واحد معاونت معدنی می رود.

عظیمیان توضیح داد: خرید کنسانتره به صورت آزاد در فولادمبارکه مطرح بوده، اما بر اساس سهیمه بندی ما بخش عمده ای از احتیاج خود را دریافت نموده و کسری را از بازار خریداری می کنیم، اما اگر قرار باشد که قیمت به صورت کلی آزاد باشد با مشکل روبرو می شویم.

وی با اشاره به اینکه تفاوت کیفیت کنسانتره ها مشکل ساز است، اضافه نمود: برای واردات کنسانتره نیز به این موضوع فکر کردیم که سهمیه فولاد هرمزگان را حذف نموده و به فولادمبارکه داده گردد و برای آنها کنسانتره وارد کنیم، اما دیدیم که توجیه مالی ندارد.

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: یکی از مسائل به وجود آمده اختلاط است که معدنیها، فولادساز شدند و اول مصرف خود را کنار گذاشته و سپس احتیاج ما را رفع می نمایند.

عظیمیان اضافه نمود: حاشیه سود معدن 2 برابر فولاد است، اما باز هم معدنیها به سمت فولادساز شدن پیش رفتند. این حاشیه سود بر اساس سرمایه گذاری است که معدنیها در ابتدا انجام می دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1682

به "فولاد مبارکه بیشتر از ظرفیت اسمی خود فراوری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولاد مبارکه بیشتر از ظرفیت اسمی خود فراوری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید