قدیمی ترین عکس دنیا که انسان ها را به تصویر می کشد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در این عصر که سلفی های بی خاتمه به راحتی گرفته می گردد، شاید به راحتی فراموش شده که زمانی در گذشته از انسان ها عکس در عکاسی ها گرفته می شد و حتی محدودیت های فراوانی هم دی این زمینه وجود داشته است.

قدیمی ترین عکس دنیا که انسان ها را به تصویر می کشد

این عکس که یک عکس شهری است، به نوعی از میراث غنی شهر پاریس محسوب می گردد و می تواند جذابیت های بصری بالایی داشته باشد. عکاس این عکس میراثی، لویی داگر مخترع داگرئوتایپ است که توانسته معروفیت زیادی در این زمینه به دست آورد.

در واقع می توان گفت که این مخترع نه تنها یکی از رایج ترین تکنیک های عکاسی قرن نوزدهم را ایجاد کرد، بلکه افتخار گرفتن این عکس گرانبها را هم دارد. این عکس در میدان دبلیوپلیک در پاریس گرفته شده و تصویر خود را به سمت جنوب بلوار معبد به نمایش درآورده است.

به طرز باورنکردنی پشت بام های پاریسی باعث شده این عکس فورا به اسم شهر چراغ ها شناخته گردد. این عکس که در سال 1839 میلادی گرفته شده، به اسم نخستین عکس پاریس شناخته شده است.

اما چرا خیابان ها اینقدر خالی به نظر می رسند؟ این امر به علت زمان قرار گرفتن در معرض 10 دقیقه ای است که به علت تکنولوژی آن موقع مورد احتیاج است. جالب اینجاست که دو نفر از جاودانه شدن در این عکس فرار نکرند و در قاب عکاس باقی ماندند. این دو نفر ناشناس که به میزان کافی ایستاده و برای عکسبرداری به نوعی خود را آماده کردند، نخستین انسان هایی هستند که از آن ها عکس گرفته شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1939

به "قدیمی ترین عکس دنیا که انسان ها را به تصویر می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین عکس دنیا که انسان ها را به تصویر می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید