ماجان ؛ غذای غنی شده و کامل برای بچه ها

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نمی توانید فرصت را از دست بدهید. بدن کودک شما هنوز آنقدر مواد مغذی را در خود ذخیره نکرده که بتوانید حتی یک روز نسبت به تغذیه اش بی توجهی کنید. بچه ها در ماه های ابتدای زندگی شان، باید به صورت هفتگی و سالهای ابتدایی، به شکل ماهانه رشد نمایند و وزن بگیرند و تغذیه سالم و مناسب، اصلی ترین چیزی است که به این رشد سریع یاری می نماید. غذای کودک ماجان با هدف یاری به رشد مطلوب بچه ها و رساندن مواد مورد احتیاج به بدن آنها فراوری شده است و اندازه قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را به بدن آنها می رساند.

ماجان ؛ غذای غنی شده و کامل برای بچه ها

غذاهای یاریی غنی شده برای کدام دسته از بچه ها مناسب هستند؟

بهره مندی کودک از مواد غذایی ضروری، تنها به رشد جسمی او یاری نمی کند، بلکه به تکامل مغز او نیز منجر می گردد. به همین علت بسیاری از شرکت های پیشرو در فراوری غذای کودک، با احتیاج بچه ها به گروه وسیعی از مواد مغذی را در ساخت محصولاتشان مورد توجه قرار داده اند. کودک شما بعد از شش ماهگی به مصرف غذاهای یاریی احتیاج دارد؛ غذاهایی که مواد معدنی و ویتامین های ضروری را بر حسب احتیاج بچه ها در خود جا داده اند و می توانند به تامین انرژی مورد احتیاج بچه ها در طول روز هم یاری نمایند. البته احتیاج بچه ها به مصرف غذاهای غنی شده، به شش ماهه دوم زندگی شان محدود نمی گردد. تغذیه کودک بعد از یکسالگی هم احتیاج به توجه و مراقبت ویژه ای دارد. همه این مراقبت ها، رشد و سلامت کودکتان در سالهای بعد را تضمین می نمایند. قد و وزن کودک در دوسالگی، تا حدی گویای مناسب بودن تغذیه او در ماه های ابتدایی زندگی است.

شرکت کاله با همین هدف، محصولات متنوع ماجان را برای بچه ها بزرگتر از شش ماه فراوری نموده است. از حریره بادام و گندم و بعلاوه فرنی برنج، گندم، عسل و چند غله با خرما، از جمله غذاهای یاریی فراوری شده ای هستند که نه تنها به سادگی هضم می شوند، بلکه می توانند بخش قابل توجهی از احتیاج غذایی روزانه کودک را تامین نمایند.

ماجان نگهدارنده ندارد

بسیاری از والدین به علت نگرانی از وجود مواد نگهدارنده در غذا های آماده کودک، از تهیه آنها خودداری می نمایند؛ درحالیکه محصولات ماجان، با بسته بندی نفوذ ناپذیر تتراپک، بدون هیچ ماده نگهدارنده ای فراوری می شوند. به همین علت این محصولات را تا زمان بسته بودن می توان در دمای اتاق نگه داری کرد و بعد از باز شدن، محصول مورد نظر باید ظرف دو ساعت مصرف گردد و بعد از باز شدن هم امکان نگهداری آن برای روزهای آینده وجود نخواهد داشت. این محصولات از زمان آغاز تغذیه یاریی کودک، می توانند با کودکتان همراه باشند.

به ذائقه کودکتان توجه کنید

اندازه ویتامین ها و مواد معدنی محصولات متنوع ماجان، تفاوتی با یکدیگر ندارند و تفاوت محصول ها، تنها در طعم و مواد تشکیل دهنده است. بچه های که به حساسیت های غذایی دچارند، می توانند از محصولی که ماده حساسیت زای مورد نظر در آن بکار نرفته تغذیه نمایند و از میان محصولات متنوع، آنهایی که به ذائقه و سلیقه غذایی شان نزدیک تر است را انتخاب نمایند.

از قلم نیاندازید که بچه ها در همه سنین، دوره هایی از بی اشتهایی و بدغذایی را تجربه می نمایند. پس اگر فرزندتان نسبت به یک طعم واکنش خوبی نشان نداد، چند ماه بعد آن را تکرار کنید. کودک شما در ماه های مختلف ممکن است سلیقه غذایی متفاوتی پیدا کند. یادتان نرود که حتی بچه ها بدغذا هم با یاری راهکارهای مناسب، خوش اشتها می شوند.

محصولات ماجان، با بسته بندی نفوذ ناپذیر تتراپک، بدون هیچ ماده نگهدارنده ای فراوری می شوند. به همین علت این محصولات را تا زمان بسته بودن می توان در دمای اتاق نگه داری کرد

به غذای بچه ها نمک و شکر اضافه نکنید

تغذیه کودک در سنین رشد اهمیت زیادی دارد و نمی توان انکار کردن که الگوی غذایی کودک در سالهای ابتدایی، تاثیر زیادی بر ذائقه او در سالهای بعدی می گذارد. تشویق بچه ها به غذا خوردن با اضافه کردن نمک و شکر به ترکیبات، شاید در کوتاه مدت به بیشتر شدن اشتهای بچه ها منجر گردد، اما در دراز مدت، تاثیرات نامطوب فراوانی را بر سلامت و ذائقه آنها می گذارد.

باور به همین واقعیت، باعث شده که در فراوری محصولات ماجان، از کمترین اندازه شکر استفاده گردد و غذاهای خوش طعم و مورد پسند بچه ها، با به کار بردن شیرین نماینده های طبیعی مثل خرما فراوری شوند.

احتیاجی نیست ماجان را با مواد غذایی دیگر ترکیب کنید

در استفاده از غذاهای یاریی ماجان، احتیاجی به اضافه کردن هیچ ماده ای (حتی آب) به آنها وجود ندارد. ماجان، غذای کاملی است که به محض باز شدن و بدون احتیاج به اضافه کردن هیچ ماده ای، قابل مصرف است. در این محصولات، 144 واحد ویتامین D، 586 واحد ویتامین A گنجانده شده است و غنی سازی آنها با انواع ویتامین ها و موادمعدنی باعث تیره تر شدن رنگ آن شده است.

گرچه بافت محصولات ماجان با توجه به توانایی بلع بچه ها تنظیم شده است، اما والدین در صورت تجویز پزشک، می توانند با مقداری آب جوشیده خنک، محصول را رقیق تر نمایند.

به حساسیت های غذایی کودک توجه کنید

درحالیکه فرزند شما بعد از یکسالگی می تواند شیر غنی شده ماجان یا شیرهای غنی شده دیگر را مصرف کند، غذاهای آماده ماجان از شش ماهگی می توانند ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را به بدن او برسانند. اگر فرزند شما به مواد نگهدارنده حساسیت دارد، می توانید با خیال راحت او را با محصولات ماجان تغذیه کنید. چراکه در فراوری این محصولات از هیچ ماده نگهدارنده ای استفاده نشده است.

با این وجود اگر فرزندتان به شیر گاو حساسیت دارد، از تغذیه او با ماجان صرف نظر کنید. محصولات ماجان با شیر گاو فراوری شده اند و مصرف آنها برای بچه ها سلیاکی یا متبلا به حساسیت لاکتوزی هم مجاز نیست.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2362

به "ماجان ؛ غذای غنی شده و کامل برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجان ؛ غذای غنی شده و کامل برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید