ماشین پوتین پول ساز می گردد!
به گزارش مجله سفرنامه دبی، بر اثر طرحریزی موسسه دولتی خودرو و موتور روسیه و شرکت های اتومبیل سازی خارجی مانند پورشه، طراح انعطاف پذیری بوجود آمد که می تواند برای همه مدل ها مناسب ایجاد کند: از کلاس لوکس گرفته تا ماشین های معمولی. هیلگرت در انتها گفت: چون در صنعت خودروسازی نوآوری تمایل به پیشرفت از بالا به پایین دارد، ما از این پلتفرم در درجه اول برای اتومبیل های برتر استفاده می کنیم.
خبرنگاران- چه نوع خودرویی مانند رولزرویس به نظر می رسد، اما ساخت روسیه است؟ این ماشین جدید دولتی آوروس روسیه و به سفارش ولادیمیر پوتین فراوری شده است.
اگر ماشین های سنگین را دوست داری، وضع تو برتر است. خودروی بزرگ لوکس فراوری شده در میهن - نماد وضع عالی است. ملکه انگلیس سوار بنتلی، ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک کادیلاک با نام The Beast سفر می نماید، و رییس جمهور چین شی جین پینگ یک ماشین Hongqi دارد. پوتین مجبور بود در اطراف میدان سرخ در یک مرسدس بزرگ کلاس اس سفر کند. آلمانی ها شاد می شدند، زیرا تلویزیون، ماشین شان را بطور مداوم نشان می داد. اما اینک چند ماه است که پوتین برای سفرها از ماشین فراوری شده در کشور خودش استفادنه می نماید.
نمایش آئوروس پوتین
تا به حال، یک لیموزین لوکس به عنوان یک پروژه معتبر وطن پرستانه دارای اهمیت منطقه ای در نظر گرفته می شد. ولی در حال حاضر در نمایشگاه ژنو این خودرو خصوصیات کاملا دیگری را رونمایی می نماید. فرانتس گرهارد هیلگرت رییس آوروس که سال های مدیدی در روسیه در شرکت دایملر کار می کرد چنین می گوید: ما خودمان را بعنوان یک جایگزین دنیای برای مارک های بنتلی، رولزرویس و مایباخ می بینیم و از این رو در راه شناختن شدن از سوی بقیه دنیا گام نهادیم.
با پول یک صندوق سرمایه گذاری ابوظبی، او در حال آماده سازی برای راه اندازی شرکت بین المللی آوروس است. دو نمایشگاه در مسکو در حال حاضر باز است، در تاتارستان، در جای خالی کارگاهی برای فراوری سالانه 5000 خودرو این نوع در دست ساخت است. هیلگرت در سراسر دنیا، به دنبال بازرگانان مجرب است که در کمتر از دو سال، خودروهای لوکس او را به فروش برسانند.
فناوری های پورشه در زیر درب موتور
ماشین اول دارای نام تجاری لیموزین سِنات است که هیلگرت آن را در دو نسخه به فروش می رساند: 600 در فرمت دارای طول S-Class و 700 به اندازه های Pullman در نسخه استاندارد ضد گلوله. ماشین لوکس دارای طول 6.63 متر است و فاصله بین چرخ ها به اندزه 4.3 متر به شما امکان می دهد دو جایگاه تاشو را برای دو مسافر کلاس اول مانند هواپیما قرار دهید و همچنین دو جایگاه کوچک برای زیردستانی داشته باشید که در سمت معکوس حرکت نشسته اند. پارتیشن شیشه (شیشه جدا کننده) یک عنصر لازم است، هممانند شیشه ای ضد گلوله ضخیم درهای به وزن صد کیلو.
در هر دو نوع خودرو از موتور هیبریدی V8 ساخته شده توسط پورشه برای مصرف کنندگان روسی استفاده شده است که 4.4 لیتر بنزین را به 600 قوه اسب تبدیل می نماید و حداکثر گشتاور- 800 نیوتن بر متر است. این خصوصیات کافی است که ماشین غول پیکر بتواند در بهترین حالت در 6 ثانیه سرعت 250 کیلومتر در ساعت را بگیرد.
گران تر از مرسدس، ارزان تر از رولزرویس
هیلگرت هنوز قیمت فروش را اعلام نکرده اما در ژنو اشاره نمود که کمی گران تر از یک مرسدس بنز اما بسیار ارزان تر از رولزرویس است. طبعا، لیستی از گزینه های اضافی فرصت های بسیاری برای خلاص شدن از شر پول را ارائه می دهد. این خودرو با بدن کاملا مجهز و حفاظت زرهی ضد گلوله استاندارد، دارای جایگاه های ماساژ و اکرن مسطح نمایش نباید هزینه کمتر از یک میلیون را داشته باشد. هیلگرت قصد ندارد بر لیموزین متوقف گردد: در آینده برنامه ریزی شده است که سوپر SUV و سوپرون را فراوری کند.
یان بورگارد از شرکت مشاوره راهبردی بِرلیز مونیخ می گوید: تا به حال، صنعت خودروسازی روسیه نمی توانست به استانداردهای با کیفیت بالا و مدل های لوکس افتخار کند. بنابراین، بستن قرارداد با مدیر ارشد شرکت دایملر، مانند هیلگرت و همچنین جلب شرکت غربی پورشه، حرکت های زبردست آوروس است.
کسی که می خواهد خود را ممتاز بداند بگذار سوار آوروس گردد
البته، هیلگرت می داند که صاحب شدن نام تجاری جدید در این ئسته از خودروها چه قدر مشکل است. اما او همچنین راز موفقیت مارک های رولزرویس و بنتلی را می داند و آن ممتاز و بی همتا بودن. همانا بی همتا بودن - شانس او است. اگر بیش از ده دستگاه بنتلی بصورت مرتب در یکی از محله های مجلل لندن پارکینگ می شوند این یا آن بازرگان ممتاز برای اینکه مثل همه نباشد می تواند یک آوروس را بخرد. لا اقل رئیس آوروس این آرزو را در سر می پروراند.
آوروس باید صنعت اتومبیل سازی روسیه را بالا ببرد
هیلگرت می گوید: آوروس تنها بخشی از یک پروژه حیثیتی است. در واقع، این یک برنامه بزرگ مقیاسی در جهت حمایت از صنعت خودروسازی روسیه است. در حال حاضر، این صنعت یا توسط کنسرن های خارجی تماما خریداری شده، یا مطلقا از رقیبان عقب افتاده است. بنابراین، کرملین دستور داد که آن را نجات دهند و برای این کار یک پلتفرم دنیای با فن آوری های مدرن و موتورهای سازگار با محیط زیست که هر سازنده می تواند از آن استفاده کند، ایجاد شده است.
بر اثر طرحریزی موسسه دولتی خودرو و موتور روسیه و شرکت های اتومبیل سازی خارجی مانند پورشه، طراح انعطاف پذیری بوجود آمد که می تواند برای همه مدل ها مناسب ایجاد کند: از کلاس لوکس گرفته تا ماشین های معمولی. هیلگرت در سرانجام گفت: چون در صنعت خودروسازی نوآوری تمایل به پیشرفت از بالا به پایین دارد، ما از این پلتفرم در درجه اول برای اتومبیل های برتر استفاده می کنیم.
منبع: زندگی امروز