مجوز دولت انگلیس به از سرگیری بازی های لیگ برتر از 12 خرداد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، دولت انگلیس با انتشار سندی به از سرگیری مسابقات لیگ برتر انگلیس در ابتدای ماه میلای آینده چراغ سبز نشان داد.

مجوز دولت انگلیس به از سرگیری بازی های لیگ برتر از 12 خرداد

به گزارش خبرنگاران، دولت کشور انگلیس برای خاتمه دادن به ابهامات درباره سرنوشت فصل جاری لیگ برتر فوتبال این کشور، مجوز ادامه مسابقات را صادر کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس شب گذشته (یکشنبه) درباره کاهش یکسری محدودیت های مربوط به قرنطینه برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا، اظهاراتی را اعلام کرد، اما او هیچ اشاره ای به از سرگیری مسابقات ورزش حرفه ای نداشت. همین مسئله باعث به وجود آمدن شک و شبهاتی درباره سرنوشت فصل جاری لیگ برتر شد و برخی رسانه ها حتی درباره احتمال نیمه تمام ماندن فصل حدس کردند.

امروز اما دولت انگلیس سندی 50 صفحه ای برای تشریح جزئیات کاهش محدودیت ها منتشر کرده است که در آن ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال این کشور از اولین روز ماه ژوئن (12 خرداد) چراغ سبز نشان داده شده است. طبق این سند ورزشکاران حرفه ای نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی مجاز به از سرگیری تمرینات شان خواهند بود.

همچنین در فاز دوم نقشه راه بوریس جانسون، راه برای از سر گرفته شدن مسابقات از ماه آینده همواره شده است، البته تمامی مسابقات باید پشت درهای بسته و بدون تماشاگر برگزار شوند تا زمانی که تضمینی برای حفظ سلامت تماشاگران برای بازگشت به ورزشگاه ها وجود داشته باشد.

در سند 50 صفحه ای منتشرشده با عنوان برنامه ما برای بازسازی: استراتژی بازتوانی کووید 19 دولت بریتانیا برداشته شدن محدودیت ها مشروط به پایبندی به پروتکل هایی است که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تعریف می شوند.

اینکه تماشاگران تا خاتمه فصل از رفتن به ورزشگاه ها محروم خواهند بود یا نه، مشخص نیست، چرا که در فاز سوم این سند از امکان بازگشایی مکان هایی مانند سینماها و آرایشگاه ها در ماه جولای (مرداد) سخن به میان آمده است. البته همراه با این احتمال یک هشدار هم وجود دارد؛ اینکه بازگشایی مکان های بسیار شلوغ که در آنها امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود نداشته باشد، منتفی است مگر اینکه تنها از بخشی از ظرفیت آن مکان ها استفاده شود تا به این طریق امکان ایجاد فاصله میان افراد وجود داشته باشد.

به نظر می رسد که دولت انگلیس انگیزه دارد تا جای ممکن به کسب و کارهای این کشور و مکان های عمومی اجازه بازگشایی بدهد، اما همه چیز به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته های آینده بستگی دارد. همچنین در سند منتشرشده آمده است که امکان دسترسی هواداران به ورزشگاه ها در فصل تابستان تنها در صورتی وجود خواهد داشت که آمار مبتلایان کاهش پیدا کند.

در حالی که برخی باشگاه ها مانند تیم های قعرنشین برای فرار از سقوط و لیورپول برای مسجل کردن قهرمانی اش منتظر از سر گرفته شدن بازی های لیگ برتر هستند، برخی باشگاه ها مانند استون ویلا، واتفورد و برایتون هم در مورد عواقب این کار و ریسک به خطر افتادن سلامت بازیکنان هشدار داده اند و به نوعی خواهان مختومه اعلام شده فصل هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1184

به "مجوز دولت انگلیس به از سرگیری بازی های لیگ برتر از 12 خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز دولت انگلیس به از سرگیری بازی های لیگ برتر از 12 خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید