تور ایتالیا ارزان: ثبت رکوردهای تازه ابتلای روزانه به کرونا در فرانسه، انگلیس و ایتالیا، اولین مرگ اومیکرونی در آلمان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نهادهای بهداشتی در فرانسه، انگلیس و ایتالیا بالاترین رکوردهای ابتلای روزانه به کرونا از شروع شیوع این بیماری را ثبت کردند و در آلمان هم اولین مورد مرگ در اثر آلودگی به اومیکرون اعلام شد.

تور ایتالیا ارزان: ثبت رکوردهای تازه ابتلای روزانه به کرونا در فرانسه، انگلیس و ایتالیا، اولین مرگ اومیکرونی در آلمان

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سویه نو کرونا همچنان در اتحادیه اروپا در حال توسعه است و نگرانی های زیادی را در بین شهفرایندان و مقامات این اتحادیه ایجاد نموده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز اطلاع داد که شاخص ابتلای هفتگی به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 265.8 رسیده است.

370 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

بر اساس اطلاعات این نهاد بهداشتی در این کشور در عرض 24 ساعت 35431 نفر به کرونا مبتلا شده و 370 نفر دیگر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

نارضایتی شهفرایندان آلمانی از فرایند واکسیناسیون

نتایج نوترین نظر سنجی نشان می دهد که حدود یک سال بعد از آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در آلمان نیمی از شهفرایندان از فرایند واکسیناسیون در این کشور ناراضی هستند.

نتایج نوترین نظر سنجی موسسه یوگو به سفارش خبرگزاری آلمان نشان می دهد که 19 درصد شهفرایندان از فرایند واکسیناسیون در کشورشان بسیار ناراضی و 31 درصد دیگر هم بیشتر ناراضی هستند. تنها 36 درصد شهفرایندان از فرایند واکسیناسیون در کشورشان بیشتر راضی و 7 درصد بسیار راضی بوده اند. 7 درصد هم گفته اند که در این باره اطلاعی ندارند.

اجرای طرح واکسیناسیون اجباری در دستور کار دولت آلمان

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم این هدف را مد نظر قرار داده که تا 7ژانویه 80 درصد شهفرایندان حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شوند. بعلاوه وی با این مسئله موافقت نموده که مجلس آلمان اوایل سال آینده درباره اعمال طرح واکسیناسیون اجباری تصمیم گیری کند.

انستیتو رابرت کخ آلمان بعلاوه از نفوذ سویه نو اومیکرون به همه ایالات آلمان و افزایش چشمگیر موارد ابتلا به این سویه در سراسر این کشور اطلاع داده است.

ثبت اولین مورد مرگ در اثر آلودگی به اومیکرون در آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان از همه موارد شناسایی شده 28 مورد بیمار کرونایی آلوده به اومیکرون به بیمارستان منتقل شده و یک مورد مرگ اومیکرونی هم در این کشور ثبت شده است.

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان درباره افزایش فشارها بر سیستم بهداشت و درمان در صورتی که موج اومیکرونی با تشدید اقدامات ضد کرونایی فروکش نکند هشدار داد.

نتایج نوترین نظر سنجی موسسه یوگو نشان می دهد که 62 درصد شهفرایندان آلمانی با طرح اجباری شدن واکسن موافقند و تنها 29 درصد با آن مخالفت نموده اند. 9 درصد هم اعلام نموده اند که هیچ اطلاعی در این باره ندارند.

یک نظر سنجی موسسه سیوی هم نشان می دهد که حدود دو سوم شهفرایندان آلمانی محدودیت های ارتباطی برنامه ریزی شده برای مهار کرونا که بعد از کریسمس بعلاوه برای واکسینه شده ها و بهبود یافتگان از کرونا اعتبار خواهد داشت را اقدامی مثبت ارزیابی نموده اند. حدود نیمی از شهفرایندان هم این اقدام را بسیار مثبت می دانند. 27 درصد شهفرایندان هم این گونه محدودیت ها را درست نمی دانند.

پیغام کریسمسی جانسون به شهفرایندان

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در پیغام تلویزیونی خود به مناسبت کریسمس مردم را به واکسیناسیون علیه کرونا فراخوانده و واکسیناسیون را هدیه ای نامرئی و گرانبها دانست که شهفرایندان می توانند به یکدیگر بدهند.

ثبت بالاترین رکورد ابتلای روزانه در انگلیس

شیوع گسترده اومیکرون در انگلیس بار دیگر منجر به ثبت رکورد نو ابتلای روزانه به کرونا در انگلیس شده است. بر اساس اطلاعات نهاهای بهداشتی در این کشور در عرض 24 ساعت 119789 مورد نو ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است.

اداره آمار انگلیس اعلام نموده که تنها در هفته منتهی به 16 دسامبر در انگلیس بیش از 1.2 میلیون نفر ابتلا به کرونا ثبت شده است که رقم بسیار بالایی است.

نو اومیکرون به ویروس غالب در انگلیس و اسکاتلند تبدیل شده و در مجموع در انگلیس حدود 91 هزار مورد آلودگی به سویه اومیکرون ثبت شده و حدود 14 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

رکورد مبتلایان روزانه در فرانسه شکسته شد

نهادهای بهداشتی در فرانسه هم بیشترین آمار ابتلای روزانه به کرونا از آغاز آغاز بحران در این کشور را ثبت کردند. نهادهای بهداشتی این کشور روز گذشته از ابتلای 91608 مورد به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند. شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در این کشور در ازای هر 100 هزار نفر هم به 565 رسیده است. آلمان اخیرا فرانسه را به عنوان منطقه پر خطر کرونایی طبقه بندی نموده و محدودیت های بسیار سختگیرانه ای را علیه مسافران از این کشور اعمال نموده است. دولت فرانسه برای مهار این بحران تشدید قواعد کرونایی را در دستور کار قرار داده است.

اسپانیا، پرتغال و آمریکا در فهرست منطقه ها پر خطر کرونایی آلمان

دولت آلمان هم کشورهای اسپانیا ، پرتغال و آمریکا را به علت موارد بالای ابتلا به کرونا در فهرست منطقه ها پر خطر کرونایی خود قرار داده و قواعد سختگیرانه ای را علیه مسافران از این کشورها مقرر نموده است.

بر اساس قواعد آلمان مسافرانی که از منطقه ها پر خطر کرونایی به آلمان سفر می نمایند و کاملا واکسینه نشده و یا از کرونا بهبود نیافته اند باید به مدت 10 روز در قرنطینه قرار گیرند و حداقل 5 روز بعد از قرنطینه با دادن یک تست منفی می توانند از قرنطینه خارج شوند.

وزیر حمل و نقل آلمان هم از شهفرایندان درخواست نموده تا جایی که ممکن است از رفتن به سفر خودداری نمایند. وی تاکید نمود که هر گونه ارتباط و هر گونه سفر در دوران پاندمی یک خطر را به نمایش می گذارد.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم در سخنرانی خود به مناسبت کریسمس همه شهفرایندان را به انسجام بیشتر در همه گیری کرونا فراخوانده و به دلسردی، تحریک پذیری، بیگانگی و متاسفانه پرخاشگری آشکار در جامعه در سایه بحران کرونا اشاره نموده و از همه کسانی که در دوران کرونا مسئولانه رفتار نموده اند تشکر کرد.

تشدید قواعد کرونایی در دانمارک

دانمارک هم قواعد سفر و محدودیت ها برای مهار کرونا را تقویت می نماید.

بر اساس قواعد نو مسافران هنگام ورود به دانمارک بعد از کریسمس باید علی رغم واکسیناسیون یک تست منفی کرونا هم همراه داشته باشند. مجلس دانمارک روز گذشته به این طرح دولت رای مثبت داد.

تست اجباری کرونا هم از 27 دسامبر در این کشور اجرایی می گردد و به صورت موقت تا 17 ژانویه معتبر است.

کشور دانمارک در حال حاضر در شرایط سخت و وخیم کرونایی قرار گرفته است. آمار مبتلایان نو در این کشور همیشه رکوردهای نوی را ثبت می نماید. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور اومیکرون به سویه غالب کرونا در این کشور تبدیل شده و مرتبا در حال توسعه است.

دولت بلغارستان به افراد مسن واکسینه شده پاداش می دهد

با توجه به نرخ پایین واکسیناسیون بلغارستان می خواهد شهفرایندان مسنی که واکسن می زنند را با دادن پاداش نقدی به این کار ترغیب کند. نخست وزیر این کشور اعلام نموده که بازنشستگانی که دوز اول و یا دوم کرونا را دریافت نمایند حدود 38 یورو پاداش دریافت خواهند کرد. بلغارستان با نرخ واکسیناسیون حدود 27 درصد کم ترین نرخ در اتحادیه اروپا را دارد.

ثبت رکورد نو ابتلای روزانه در ایتالیا

دولت ایتالیا هم به علت شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا قواعد کرونایی برای شهفرایندان را تشدید می نماید. وزیر بهداشت این کشور خاطرنشان کرد که از روز اول فوریه گواهی واکسیناسیون دراین کشور به جای 9 ماه به مدت 6 ماه در این کشوراعتبار خواهد داشت. این گواهی برای دسترسی به حمل نقل عمومی و رفتن به سر کار در ایتالیا ضروری است. واکسیناسیون تقویتی هم می تواند به جای 5 ماه بعد از 4 ماه در این کشور انجام گردد.

بعلاوه استفاده اجباری از ماسک در فضاهای عمومی هم اعمال می گردد.

نهادهای بهداشتی در ایتالیا بیشترین آمار ابتلای روزانه به کرونا از ابتدای شیوع بحران را در این کشور ثبت کردند. بر این اساس در عرض 24 ساعت در این کشور 44600 نفر به کرونا مبتلا شدند. 170 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور هم به 352 رسیده است.

تشدید قواعد کرونایی در اسپانیا

آمارهای کرونایی در اسپانیا هم همچنان در حال افزایش است. براساس اطلاعات وزارت بهداشت، شاخص ابتلای هفتگی در این کشو به ازای هر 100 هزار نفر به 563 افزایش پیدا نموده است.

دولت اسپانیا برای مهار کرونا قواعد را تشدید نموده و استفاده از ماسک در فضاهای باز را اجباری نموده است.

تشدید قواعد کرونایی در یونان و جمهوری چک

دولت یونان هم به علت شیوع گسترده کرونا قواعد و محدودیت ها در این کشور را تشدید نموده و مجددا استفاده اجباری از ماسک در همه جا اجرایی می گردد.

جمهوری چک هم از روز دوشنبه برای مهار آمار روزافزون موارد نو ابتلا به کرونا قواعد سفر را تشدید می نماید. بر این اساس افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا هم که از دیگر کشورهای اروپایی به این کشور سفر می نمایند باید هنگام ورود یک تست منفی کرونا ارائه دهند.

کشف لولین مورد آلودگی به اومیکرون در کشور مالت

بعد از کشف اولین مورد آلودگی به سویه اومیکرون در کشور مالت، دولت این کشور هم تشدید قواعد کرونایی را در دستور کار قرار می دهد. بر اساس قواعد نو، مسابقات ورزشی باید بدون تماشاگر برگزار شوند و برگزاری تجمعات و مراسم های پر ازدحام هم ممنوع است.

در کشور مالت هم موارد ابتلا به کرونا مرتبا رو به افزایش است و در این کشور کوچک اروپایی روز پنج شنبه با ثبت 733 مورد ابتلای نو به کرونا در عرض 24 ساعت بالاترین رکورد ابتلای روزانه از آغاز شیوع بحران در این کشو ثبت شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2143

به "تور ایتالیا ارزان: ثبت رکوردهای تازه ابتلای روزانه به کرونا در فرانسه، انگلیس و ایتالیا، اولین مرگ اومیکرونی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: ثبت رکوردهای تازه ابتلای روزانه به کرونا در فرانسه، انگلیس و ایتالیا، اولین مرگ اومیکرونی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید