کرونا در اروپا، از پیش بینی رکود مالی در فرانسه تا رسیدن ظرفیت تست گیری در آلمان به مرز قرمز

به گزارش مجله سفرنامه دبی، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که مقامات دولتی در فرانسه رکود مالی بالایی را برای فرانسه در سال 2020 پیش بینی نموده و وزارت بهداشت آلمان هم درباره فشار بالا بر سیستم تست گیری کرونا در این کشور هشدار داده است.

کرونا در اروپا، از پیش بینی رکود مالی در فرانسه تا رسیدن ظرفیت تست گیری در آلمان به مرز قرمز

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، مالی و اجتماعی آن همچنان در اروپا در حال پیشرفت است و مسائل و مسائل زیادی را در این اتحادیه ایجاد نموده است.

سیستم تست گیری کرونا در آلمان تحت فشار بالا

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که وزیر بهداشت آلمان بازنگری در استراتژی تست گیری در این کشور را بعد از انتها فصل سفر در دستور کار قرار داده است. یک سخنگوی این وزارتخانه در برلین گفت که در صورت ادامه کار با بار زیاد همچنان این سیستم تحت فشار بیشتر قرار خواهد گرفت. در حال حاضر در این کشور یک ظرفیت بالقوه تست گیری از 1.2 میلیون نفر در هر هفته وجود دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت آلمان اخیرا حدود 875 هزار تست کرونا در هر هفته در آلمان گرفته می گردد و آزمایشگاه ها تحت فشار شدیدی قرار دارند. به گفته این مقام آلمانی در صورتی که این فرایند ادامه یابد تنگناهایی در پرسنل و تجهیرات و موارد مورد احتیاج در این زمینه ایجاد می گردد.

وی این مسئله را قابل پیش بینی دانست که سیستم تست گیری در این کشور با چالش روبرو گردد.

ابراز نگرانی مقام دولتی آلمان درباره افزایش چشمگیر آمار مبتلایان

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی هم با توجه به افزایش چشمگیر سرایت های جدید به کرونا در آلمان اقدام قاطعانه عرصه سیاسی در برخورد با این مسئله را درخواست نموده است.

وی در این باره گفته است: ما باید مجددا افسار مهار این بیماری سرکش را بکشیم و آن را شل نکنیم.

وی تحولات اخیر با موارد سرایت بالا را بسیار نگران نماینده خوانده و گفت: او بسیار نگران است که کرونا دوباره در آستانه گسترشی انفجاری قرار گیرد. وی این مسئله را مهم ارزیابی کرد که حالا در بین نخست وزیران ایالات و همراه با صدر اعظم آلمان به صورت فشرده مشاوره گردد.

اقدام متقابل قرنطینه ای فرانسه علیه مسافران انگلیسی

فرانسه هم با اقدام مشابهی روی اعمال قرنطینه برای مسافران فرانسوی از طرف انگلیس واکنش نشان می دهد. یکی از مقامات دولتی فرانسه از اعمال قواعد سخت گیرانه برای شهفرایندان انگلیسی که به فرانسه می آیند در روزهای آینده خبر داده است.

به گفته وی مسافرانی که در آینده از انگلیس به فرانسه می آیند باید این مسئله را تایید نمایند که از علائم کووید 19 رنج نمی برند و یا در 14 روز گذشته با یک شخص کرونا مثبت در ارتباط نبوده اند.

دولت انگلیس اخیرا قواعد و محدودیت ها برای مسافران از فرانسه را به دلیل افزایش آمار مبتلایان روزانه تشدید نموده و این مسئله خشم دولت فرانسه را برانگیخته است.

پیش بینی رکود مالی بالا در فرانسه

دولت فرانسه هم صرف نظر از بهبود نسبی اوضاع مالی در هفته های اخیر با توجه به کاهش محدودیت ها انتظار تداوم یک رکود مالی شدید را دارد. وزیر اقتصاد فرانسه از کاهش فراوری ناخالص ملی حدودا 11 درصدی در سال 2020 خبر داده است.

وی تاکید نمود، با وجود اینکه در ماه های می و ژوئن بهبودی در شرایط اقتصاد وجود داشته است اما تا اواخر امسال میلادی همچنان ناامنی های دیگری بخصوص با توجه به مسائل برگزیت، انتخابات آمریکا و مسائل مربوط به چین وجود دارد. به گفته وی همه این مسائل تجارت جهانی و رشد فرانسه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

فراوری ناخالص ملی دومین اقتصاد ملی اروپا در سه ماهه دوم امسال میلادی به دلیل بحران کرونا یک رکود 13.8 درصدی را تجربه کرد.

تشدید حضور نیروهای امنیتی در راه آهن های آلمان برای نظارت بر اجرای محدودیت ها

راه آهن آلمان هم برای نظارت بهتر بر پایبندی مسافران به استفاده از ماسک نیروهای امنیتی خود در این مناطق را افزایش داده است.

درخواست جانسون از اولیا برای فرستادن فرزندان به مدارس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم ازوالدین درخواست نموده که ماه آینده فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. به گفته جانسون این از تعهدات اخلاقی دولت است که دوباره مدارس را باز کند.

مدارس انگلیس بیش از 5 ماه هستند که در دوران کرونا تعطیل است.

جولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین هم به کرونا مبتلا شده است. شرایط جسمی وی بر اساس خبرهای رسمی منتشر شده بحرانی است. گفته می گردد که این بیماری به بعضی از اعضای خانواده وی هم سرایت نموده است.

تشدید مناقشات داخلی بر سر مسئله پناهندگان در ایتالیا به دلیل بحران کرونا

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا سبب شده تا مناقشات داخلی بر سر مسئله پناهندگان و خطرات شیوع کرونا از طرف این قشر در عرصه سیاست داخلی ایتالیا بالا گیرد.

حدود چهار هفته قبل از انتخابات منطقه ای در هفت منطقه از بیست منطقه ایتالیا که در 20 سپتامبر برگزار می گردد مناقشات سیاسی داخلی درباره مهاجران غیر قانونی و خطر شیوع کرونا از طرف این گروه ها شدت گرفته است.

نلو موسومسی، رئیس منطقه ای سیسیل ایتالیا صبح یکشنبه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن کلیه مراکز پذیرش مهاجران در این منطقه باید تا دوشنبه شب تعطیل شوند.

موسومسی دلیل این اقدام خود را خطراتی دانسته که از طرف مهاجران برای مردم منطقه ایجاد می گردد. در هفته های اخیر تست کرونای بیش از 70 مهاجر در جزیره سیسیل و لمپدوسا در ایتالیا مثبت شده بود.

این اقدام دولت منطقه ای سیسیل با انتقاد شدید دولت مرکزی ایتالیا روبرو شده و وزارت کشور ایتالیا در رم اعلام نموده که فرمان موسومسی بی ربط است، چرا که سیاست مهاجران مسئله ای مربوط به دولت مرکزی و نه مدیریت و مسئولان منطقه ای است. هم زمان این وزارتخانه برای برطرف مناقشات در این راستا کوشش می نماید.

موارد جدید ابتلا به کرونا در اروپا

بر اساس جدیترین آمارهای رسمی تا به حال در اسپانیا 407879 نفر به کرونا مبتلا شده و 28838 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 325642 نفر به کرونا مبتلا شده و 41429 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 259345 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده 35437 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 242899 نفر به کرونا مبتلا شده و 30513 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 234637 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 9332 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1326

به "کرونا در اروپا، از پیش بینی رکود مالی در فرانسه تا رسیدن ظرفیت تست گیری در آلمان به مرز قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از پیش بینی رکود مالی در فرانسه تا رسیدن ظرفیت تست گیری در آلمان به مرز قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید