مدال های المپیک توکیو از زباله های الکترونیکی ساخته می شوند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، روند جایگزین کردن گجت های قدیمی با نسخه های نو سبب شده فناوری های دورریز به یک مشکل عظیم تبدیل شوند. البته گاهی اوقات زباله های الکترونیک ارزشمند هستند و حتی چند پروژه با هدف بازیافت فلزات گرانبها از زباله های دور ریز اجرا شده است. اکنون به نظر می رسد برندگان المپیک 2020 میلادی در توکیو نیز مدال هایی دریافت می نمایند که از تلفن و دوربین های خرد شده، ساخته شده اند.

مدال های المپیک توکیو از زباله های الکترونیکی ساخته می شوند

کمیته برگزار کننده بازی های المپیک و پارا المپیک 2020 توکیو از آوریل 2017 میلادی مشغول جمع آوری موبایل، دوربین و گجت های قدیمی دیگر است تا آنها را خرد و فلزات گرانبهای آنها را بازیافت کند. این فلزات بازیافتی به مدال تبدیل می شوند. درهمین راستا اعلام شده است پروژه مدال تا مارس 2019 میلادی به هدف خود در جمع آوری و بازیافت فلزات می رسد.

در 1594 شهرداری در ژاپن مراکزی برای جمع آوری این نوع زباله ها برپا شده اند که تا نوامبر سال گذشته حدود 47 هزار و 488تن گجت های بازیافتی در آنها جمع آوری شده است.

به طور همزمان بیش از 5 میلیون موبایل نیز به 2400 فروشگاه NTT Docomo در سراسر ژاپن تحویل داده شده اند.

در نتیجه تا ژوئن 2018 میلادی مقدار فلز مورد احتیاج برای ساخت مدال های برنز جمع آوری شد. همچنین تا اکتبر 2018 میلادی 93.7 درصد از طلا و 85.4 درصد از نقره مورد احتیاج برای ساخت مدال ها از دستگاه های اهدایی جمع آوری شد.

طرح مدال های المپیک توکیو 2020 در اواسط 2019 میلادی رونمایی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 244

به "مدال های المپیک توکیو از زباله های الکترونیکی ساخته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدال های المپیک توکیو از زباله های الکترونیکی ساخته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید