بازسازی 2 کاروانسرا در خراسان جنوبی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مسئول تهیه پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای خراسان جنوبی از بازسازی دو کاروانسرا در خراسان جنوبی اطلاع داد.

بازسازی 2 کاروانسرا در خراسان جنوبی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، پریسا جمشیدی گفت: کاروانسراهای شور در فردوس و زردان در زیرکوه در حال بازسازی و بازسازی است.

او با اشاره به این که کاروانسراهای خراسان جنوبی یادگار معماری کهن ایران هستند، اضافه کرد: این بناها برای استراحت کاروان ها و مسافران ساخته شده ، کاروانسراها، زیباترین میراث فرهنگی کشورمان به شمار می فرایند، این بناها نقش مهمی در مبادلات مالی و فرهنگی بین کشورها و تمدن های کهن ایفا می نموده اند.

مسئول تهیه پفراینده ثبت جهانی کاروانسراهای خراسان جنوبی بیان نمود: انتقال فرهنگ و سنت های کشورمان در کنار داد و ستد کالا، یکی از کارکرد های مهم و در خور توجه کاروانسراها است که از سردر و هشتی ورودی، حیاط، حجره ها، آب انبار، برج و اصطبل ها تشکیل شده اند.

او ادامه داد: در خراسان جنوبی 24 کاروانسرا واقع شده است که بعضی از آن ها بازسازی و بازسازی شده اند.کاروانسراهای سرایان، کلمرد، جوخواه و چهار گنبد طبس، اصفاک بشرویه، خوشاب فردوس، از جمله کاروانسرای بازسازی شده و درحال بهره برداری استان هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1512

به "بازسازی 2 کاروانسرا در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 2 کاروانسرا در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید