مشترکان پرمصرف چقدر جریمه میشوند؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران : بر اساس لایحه بودجه 1400، مشترکان پرمصرف آب در سال آینده بابت مصرف هر مترمکعب آب بالاتر از الگویی که قرار است هیأت وزیران تعیین کند، 200 ریال جریمه پرداخت خواهند کرد که سقف دیده شده برای جریمه مشترکان پرمصرف آب در بودجه بالغ بر 965 میلیارد ریال است.

مشترکان پرمصرف چقدر جریمه میشوند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ در بند الف تبصره 6 لایحه بودجه 1400 آمده است: وزارت نیرو به وسیله شرکت های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف مشخص شده توسط هیأت وزیران مبلغ 200 ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

صددر صد وجوه دریافتی تا سقف نهصد و شصت و پنج میلیارد ریال از محل حساب مذکور در ردیف تعیین در بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری و اصلاح شبکه آب مربوط به آن اختصاص می یابد.

بیست درصد اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و هشتاد درصد برای آبرسانی شرب روستایی بر اساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم بین استان های کشور در مقاطع سه ماهه به وسیله شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می گردد تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها و شرکت های آب و فاضلاب استانی و یا سازمان امور عشایر ایران هزینه گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1542

به "مشترکان پرمصرف چقدر جریمه میشوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشترکان پرمصرف چقدر جریمه میشوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید