معایب زندگی در پرتغال

به گزارش مجله سفرنامه دبی، هر کجای جهان از لحاظ زندگی ساکنین دارای یک سری مزایا و به موازات آن یک سری معایب است به طوری که کمتر کشوری پیدا می گردد که تماما خوب و با تماما بد باشد اما مسئله ای که در این جا حائز اهمیت خواهد بود این است که مکانی را که برای ادامه زندگی انتخاب نموده اید، شرایط بهتری را نسبت به محل زندگی قبلی برای شما ایجاد کند.

معایب زندگی در پرتغال

اگر قصد مهاجرت به هر کشوری را دارید باید به طور آگاهانه اقدام نموده و پیش از انجام امورات برای گرفتن ویزا، نسبت به شرایط کشور مقصد تحقیقات کافی را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم توضیحات کاملی را در رابطه با معایب زندگی در پرتغال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا در نهایت با آنالیز مزیت های زندگی در این کشور در کنار معایب آن به نتیجه درست و البته منطقی برسید.

شرایط سرمایشی خانه ها

یکی از معایب زندگی در پرتغال، شرایط نامناسب خانه های ساخته شده در این کشور است. اسکلت ساخت منازل به گونه ای است که تنها برای تابستان مناسب هستند چرا که هوای خنکی در داخل خانه جریان پیدا می نماید اما این نحوه ساخت، در زمستان شرایط را سخت می نماید. سرمای داخلی منزل به اندازه ای زیاد است که سیستم گرمایشی معمولی پاسخ گوی احتیاج ساکنین نیست بلکه برای این منظور باید از سیستم های گرمایشی مرکزی قوی استفاده کرد.

از آنجاییکه امکان استفاده از این سیستم های قدرتمند برای همه مردم وجود ندارد، هوای بسیاری از خانه ها سرد است به طوریکه چند ماهه زمستان شرایط بسیار سختی را برای ساکنین کشور به همراه دارد.

شرایط دوست یابی و آداب معاشرت

از آنجاییکه مردم پرتغال به زبان پرتغالی صحبت می نمایند و تنها درصد کمی از آن ها به زبان انگلیسی تکلم می نمایند، شرایط زندگی و دوست یابی برای خارجی های مقیم این کشور تا حدودی سخت خواهد بود. معمولا معاشرت در این کشور به صورتی است که شهفرایندان در گروه های محبت آمیز و صمیمی قرار دارند که ورود به این گروه ها برای افراد خارجی اندکی سخت است البته این شرایط برای زمانی است که گروه های هدف آشنایی کامل با شما نداشته باشند.

قیمت بالای اجناس

یکی از معایب زندگی در پرتغال، قیمت بالای کالاهای اساسی در این کشور است تاجاییکه گاهی اوقات مهاجرین حاضر این کشور با مشقت زیادی برای گذران زندگی روبرو می شوند. اهمیت این موضوع زمانی معین می گردد که مهاجرین، عایدی چندانی برای گذران معیشت نداشته باشند. سوخت، یکی از گران ترین احتیاج های اساسی مردم است به طوریکه آوازه این گرانی در تمام جهان پیچیده است. از دیگر گرانی های پرتغال مربوط به قیمت بالای ماشین، وسایل منزل، کتاب، لوازم آرایشی و … است.

یادگیری زبان

همانطور که می دانید زبان پرتغالی یکی از سخت ترین و پیچیده ترین زبان های جهان از لحاظ تکلم است به همین دلیل اگر قرار باشد این زبان را یاد بگیرد، قطعا باید مدت زمان زیادی را صرف کنید. بسیاری از مهاجرین این کشور، مدرک زبان انگلیسی دارند و امورات روزمره خود را با تکلم به زبان انگلیسی می گذارند اما همانطور که گفتیم این شرایط برای قرارگیری در گروه های صمیمی کافی نیست بلکه باید تا حدودی توانایی صحبت کردن به زبان این کشور را داشته باشید.

عدم امکان برگزاری رویداد های مختلف به زبان رسمی انگلیسی

معمولا در کشور های مهاجر پذیر، یک سری رویداد های فرهنگی به زبان انگلیسی برای مهاجرین حاضر در این کشور برگزار می گردد تا آن ها نیز بتوانند از این مراسمات استفاده نمایند اما تعداد این رویداد های فرهنگی در کشور پرتغال خیلی کم است. این محدودیت زمانی بیشتر احساس می گردد که همان تعداد کم مراسمات نیز به زبان پرتغالی برگزار می گردد و به همین دلیل مهاجرین به سختی می توانند از این موضوع بهره مند شوند.

کندی فرایند زندگی، از دیگر معایب زندگی در پرتغال

انجام هر نوع کاری اعم از کارهای اداری، بانکی، آموزشی و … دارای دو جنبه سرعت و بهره وری است که هر کدام از این جنبه ها دارای اهمیت خاص خود هستند. فرایند زندگی در پرتغال به گونه ای است که کار ها با سرعت پایینی انجام می گردد و این موضوع می تواند یکی از معایب زندگی در پرتغال باشد. توجه داشته باشید که در مقابل این کندی سرعت فرایند کار ها، کیفیت زندگی بالا است بنابراین این موضوع بستگی به شما دارد که در پی سرعت انجام کار باشید و یا کیفیت کار برای شما مهم باشد.

سختی در پیدا کردن شغل

در بسیاری از کشور ها، سپردن شغل به اشخاص مختلف بر اساس پیشینه آشنایی و یا فامیلی انجام می گیرد که این فرایند استخدام گاهی مشکلاتی برای جوانان ایجاد می نماید. گفتنی است که این فرایند استخدام در پرتغال بیشتر به چشم می خورد و به همین دلیل اگر بخواهیم معایب زندگی در پرتغال را برشماریم، از این موضوع هم نمی توانیم غافل شویم.

افزایش هزینه مسکن از دیگر معایب زندگی در پرتغال است

مهاجرانی که در حال زندگی در پرتغال هستند قطعا به این امر واقف هستند که هزینه های مسکن در این کشور بسیار بالا است و به همین دلیل شرایط مناسبی برای اجازه مسکن وجود نخواهد داشت. نباید فراموش کنید که این شرایط تنها برای مهاجرین خارجی در پرتغال نیست، بلکه ساکنین بومی این کشور نیز برای خرید خانه شرایط سختی دارند.

سرمای آب اقیانوس

همیشه یکی از زیبایی های هر کشوری، وجود دریا و گذران اوقات در سواحل آن است؛ این قاعده در کشور پرتغال نیز صدق می نماید اما با این تفاوت که سرمای هوا در سواحل اقیانوس بسیار شدت دارد تا جاییکه شاید نتوانید چند ساعت متوالی را در این حوالی بگذرانید. البته گفتنی است که در تابستان هوای این سواحل بسیار مطبوع و دلپذیر است اما اگر طبعی سرمایی دارید، شاید یکی از معایب زندگی در پرتغال برای شما همین سرمای هوا باشد.

رابطه شرایط گردشگری با معایب زندگی در پرتغال

شرایط گردشگری در کشور پرتغال بسیار پر رونق است اما بعضی از منطقه ها این کشور شرایط مناسبی را از لحاظ ظرفیتی برای پذیرش گردشگران ندارند. مکان های گردشگری کوچک با ظرفیت کم، ابعاد کم خیابان های شهر و بعلاوه شلوغی وسایل حمل و نقل در اثر همین مسئله به وجود می آید.

و در انتها

در این قسمت یک سری معایب زندگی در پرتغال را برای شما عزیزان عنوان کردیم اما همانطور که گفتیم این معایب برای همه یکسان نیست و حتی ممکن است این موارد ذکر شده برای خیلی ها به عنوان عیب به حساب نیاید. بنابراین می توانیم به این نتیجه برسیم که پذیرش شرایط زندگی در هر کشوری بستگی به سلیقه شما دارد. اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید اما نمی دانید که باید از کجا آغاز کنید، با سروش فردا همراه شوید. چندین مشاور کاربلد و دلسوز در این موسسه آماده هستند تا در تمامی مراحل مهاجرت با شما همراه باشند. در صورتیکه قصد مطالعه مقاله کامل را دارید، می توانید به سایت سروش فردا مراجعه نمایید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2065

به "معایب زندگی در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معایب زندگی در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید