مقام های امنیتی کانادا با سئوالات مجلس در مورد حملات اخیر روبرو می شوند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: مقام های امنیتی کانادا قرار است امروز دوشنبه با حضور در مجلس به سئوالات نمایندگان در مورد تهدیداتی که این کشور را در معرض خطر قرار داده پاسخ دهند.

مقام های امنیتی کانادا با سئوالات مجلس در مورد حملات اخیر روبرو می شوند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز ، مقام های امنیتی کانادا امروز در ساختمان مجلس حضور خواهند یافت تا به سئوالات نمایندگان در مورد حملات اخیر در این کشور پاسخ دهند. این همان ساختمانی است که یک فرد مهاجم هفته گذشته به سوی آن شلیک کرد .

بر اساس این گزارش، روز گذشته پلیس کانادا گفت که مایکل زیهاف بیبائو مردی که یک سرباز کانادایی را به قتل رساند و به ساختمان مجلس کانادا حمله کرد فیلم ویدئویی را پیش از این حمله آماده نموده که نشان می دهد این حملات را با انگیزه های ایدئولوژیکی و سیاسی انجام داده است.

پلیس کانادا اضافه کرد: در حال آنالیز و تجزیه و تحلیل این فیلم ویدئویی است و نمی تواند در شرایط کنونی آن را منتشر کند. رئیس پلیس کانادا و یکی از مقام های ارشد از سرویس اطلاعات امنیت کانادا قرار است در نشست کمیته سنا در مورد زیهاف بیبائو و دیگر فرد مهاجم شرکت نمایند و احتمالا با سئوالات سختی روبرو خواهند شد.

این اتفاقات دولت استفان هارپر و کابینه محافظه کارش را بر آن داشته تا قوانین مقابله با تروریسم را تشدید نمایند. باب پالسون کمیسر ارشد پلیس کانادا نیز احتمالا با سئوالاتی از سوی نمایندگان مجلس روبرو خواهد شد. پالسون هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود که بیبائو به اوتاوا آمده و قصد داشته تا پاسپورتی را برای سفر به سوریه را به دست آورد.

مادر زیهاف بیبائو روز گذشته تاکید نمود که پسرش قصد سفر به عربستان سعودی را داشته و این گونه اظهارات پالسون را تکذیب کرد. وی توضیح داد: من می خواهم بیانیه پلیس کانادا را اصلاح کنم. من هرگز نگفتم که پسرم قصد سفر به سوریه را داشته است من به طور خاص بر این مساله تاکید نمودم که وی قصد سفر به عربستان سعودی را داشته است. آنها سخنان من را ضبط نموده اند و بنابر این کوچکترین شکی در مورد دقت آنچه که گفته ام وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی نیز مدعی شده است که این فرد مهاجم کانادایی به تازگی مسلمان شده بود. یک مقام رسمی سفارت لیبی در اوتاوا نیز تاکید نمود که زیهاف بیبائو که پدرش در لیبی به جهان آمده کوشش ناموفقی برای اخذ پاسپورت لیبی داشته است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 374

به "مقام های امنیتی کانادا با سئوالات مجلس در مورد حملات اخیر روبرو می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام های امنیتی کانادا با سئوالات مجلس در مورد حملات اخیر روبرو می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید