میراث فرهنگی نقطه مشترک دو کشور ایران و یونان است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیر فرهنگ و ورزش یونان با اشاره به غنای فرهنگ ایران اظهار کرد: میراث فرهنگی نقطه مشترک دو کشور ایران و یونان است و تبادل دانش و تجربیات می تواند نقطه شروع این همکاری ها باشد.

میراث فرهنگی نقطه مشترک دو کشور ایران و یونان است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، لینا مندونی روز آدینه در حاشیه اجلاس تمدن های کهن در پکن در ملاقات با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان دو وزارتخانه در خصوص حفظ آثار فرهنگی، خواهان حفظ و ادامه این تفاهم نامه شد.

او گفت: دولت یونان معتقد به گفت و گو میان تمدن ها و نه رویارویی و درگیری است و به همین دلیل دو کشور می توانند به عنوان دو تمدن باستانی با یکدیگر بیشتر همکاری نمایند.

مندونی ضمن استقبال از پیشنهادهای ایران در زمینه تقویت و توسعه همکاری های فرهنگی میان دو کشور گفت: این موضوعات را به وسیله وزارت امور خارجه دو کشور پیگیری خواهیم کرد.

او توضیح داد: ایران از نظر فرهنگ، ادبیات و تاریخ، کشوری غنی است و فرش ایرانی نمادی از ادبیات ایرانی است که در همه جای دنیا شهره است.

دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران هم در این ملاقات گفت: اجلاس تمدن های کهن فرصت مناسبی برای نزدیکی دو فرهنگ و شناخت بیشتر مردم از همدیگر است و گردشگری می تواند در این زمینه خیلی یاری کند.

او با اشاره به اینکه ایران و یونان جزو تمدن های کهن هستند و موضوعات مشترک زیادی برای همکاری در این زمینه میان دو کشور وجود دارد توضیح داد: می توانیم در زمینه راه اندازی موزه های دو کشور در کشورهای دیگر مانند آنچه که با اسپانیا و فرانسه داریم همکاری کنیم.

دکتر مونسان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از وزیر گردشگری یونان برای سفر به ایران و حضور در این نمایشگاه دعوت کرد که مورد استقبال نهاده شد.

او با اشاره به صنایع دستی بی نظیر ایران گفت: اگرچه فرش ایرانی در دنیا معروف است و ایران را با فرش می شناسند اما ایران دارای آثار زیباتری است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان گفت: در حوزه گردشگری سلامت، پزشکان و بیمارستان های بسیار تخصصی در ایران داریم و عمل های بسیار خوبی در زمینه پیوند اعضا انجام می گردد که می تواند زمینه همکاری توریسم درمانی میان دو کشور را فراهم کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 734

به "میراث فرهنگی نقطه مشترک دو کشور ایران و یونان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی نقطه مشترک دو کشور ایران و یونان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید