نظام کشوری ثبت سنگ های سیستم ادراری راه اندازی شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد کاظم آقامیر، رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی بیمارستان سینا از راه اندازی کشوری نظام ثبت سنگ های سیستم ادراری در مرکز تحقیقات ارولوژی بیمارستان سینا برای اولین بار در کشور اطلاع داد.

نظام کشوری ثبت سنگ های سیستم ادراری راه اندازی شد

وی با اعلام این خبر اضافه کرد: ابتلا به بیماری سنگ های ادراری پس از عفونت های ادراری و بیماریهای پروستات، سومین بیماری شایع دستگاه های ادراری- تناسلی است و شیوع این بیماری در ایران 8 درصد از کل جمعیت را در بر می گیرد.

آقامیر با توجه به اهمیت این موضوع و در راستای ارتقا کیفیت مراقبت، گسترش رویکرد خود مراقبتی در جامعه و ارائه خدمات بهداشتی مطلوب تر ایجاد نظام ثبت سنگ های سیستم ادراری در کشور محسوس است و با یاری نظام ثبت سنگ های سیستم ادراری به بهترین شکل می توان به شناسایی شکاف ها و چالش های درمان و مراقبت در سیستم بهداشتی و درمانی پرداخت.

رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی بیمارستان سینا اضافه کرد: این طرح با هدف راه اندازی نظام ثبت سنگ های سیستم ادراری ایران (PERSUS) برای فراوری داده های تحقیقاتی، ارتقاء آگاهی عمومی و اقدامات موثرتری نسبت به پیشگیری و کنترل بیماری برای اولین بار در کشور در مرکز تحقیقات ارولوژی بیمارستان سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران به تصویب رسید.

وی گفت: در مرحله اول این سیستم ثبت در 4 نقطه کشور ، تهران، همدان، اصفهان و مشهد اجرا خواهد شد و در ادامه به سایر نقاط کشور نیز تعمیم داده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 629

به "نظام کشوری ثبت سنگ های سیستم ادراری راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام کشوری ثبت سنگ های سیستم ادراری راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید