نقطه صفر مسکو کجاست؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مسکوی شگفت انگیز، مرکز کشور روسیه، شهری عظیم است که قلمرو ای به مساحت 2511 کیلومتر مربع را در بر داشته و بیش از 12 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر مرکز میراث فرهنگی، گردشگری، مالی و سیاسی کشور به تعداد می رود.

نقطه صفر مسکو کجاست؟

مسکو مرکز زندگی شهری بوده و نه تنها اهالی خود روسیه را به خود جذب می نماید که گردشگرانی از سرتاسر دنیا هم به دیدن آن می آیند. با توجه به اینکه مسکو عظیم ترین نقطه حمل و نقل کل کشور به تعداد می رود، به آسانی می توانید به آن دسترسی داشته باشید. در ادامه به توصیف نقطه صفر مسکو که تمام مسافت های جاده ای از آن محاسبه می گردد می پردازیم.

این نقطه امروزه تبدیل به یکی از دیدنی های شهر طی بازدید گردشگران شده است. البته تنها بیست سال از زمان رسمی شدن آن گذشته و یک جاذبه نو پا به شمار میرود. این نقطه مرجع، در بسیاری از شهرهای دنیا وجود دارد. در بعضی از آن ها این نقطه تنها یک نشان است، اما در بعضی شهرهای دیگر به صورت یادمان در آمده که از این میان می توان به بارنائول (Barnaul) و یا مینسْک (Minsk) اشاره نمود. نشان نقطه صفر مسکو از یک صفحه برنزی تشکیل شده است. بر اساس شواهد، این نشان متعلق به سال 1985 بوده و به خاطر بحث بر سر اینکه در کدام نقطه کشور قرار بگیرد، در طی رویدادهای تاریخی آن موقع مفقود گشت. خوشبختانه این نشان در سال 1995 در یک انبار پیدا شده و به اسم مکانی پر افتخار در شهر مسکو نصب شده و امروزه گردشگران می توانند از آن بازدید نمایند.

این نشان در بین میدان سرخ و مانژ واقع شده است. قبل از نصب نشان نقطه صفر، مسافت ها از ساختمان اصلی اداره پست مسکو حساب می شدند. این ساختمان اندکی دورتر در قسمت شمالی نشان فعلی معروف در خیابان تِوِرسْکایا (Tverskaya) واقع شده است. در زمان امپراطوری روسیه، کیلومتر صفر در مرکز آن موقع یعنی سن پترزبورگ قرار داشت. گردشگران زیادی برای دیدن این نشان به اینجا آمده و نشان برنزی کار شده در بین سنگ های پیاده رو را دیدن می نمایند. یادمان های تاریخی و دیدنی زیادی مانند موزه جنگ 1812 در نزدیکی نشان نقطه صفر مسکو وجود دارند.

مردم محلی اعتقاد دارند اگر کسی روی نشان ایستاده و سکه ای بالای شانه اش پرتاب کند و آن سکه داخل دایره برنزی بیفتد، آرزوی وی برآورده شده و متبرک می گردد. همواره می توانید مردمی را ببینید که وقتی کسی نگاه نمی نماید مشغول جمع آوری سکه ها هستند. البته بنا به خرافات روسی، این سکه ها را اگر آدم بدی پرت نموده باشد حامل انرژی منفی می شوند و اگر آن ها را بردارید بیماری و بدیمنی می آورند. در تور روسیه ، بازدید از این جاذبه را از دست ندهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1919

به "نقطه صفر مسکو کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقطه صفر مسکو کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید