هرمز هلث؛ رویدادی برای معرفی توانمندی کشور در حوزه سلامت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، دبیر اجرایی سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث این نمایشگاه را دومین نمایشگاه کشور در حوزه سلامت بعد از ایران هلث خواند و اضافه نمود: 120 شرکت در فضای 14 هزار متری در این رویداد به عرضه محصولات خود می پردازند.

هرمز هلث؛ رویدادی برای معرفی توانمندی کشور در حوزه سلامت

اسحاق عامری دبیر اجرایی سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث در گفت وگو با خبرنگار بازار خبرنگاران، درباره دلیل انتخاب منطقه آزاد کیش برای این نمایشگاه اضافه کرد: به دلیل برگزاری این رویداد در این منطقه، بازدیدکنندگان خارجی نیاز به دریافت ویزا ندارند و به همین خاطر بازدیدکنندگان بسکمک از کشورهای خارجی در این نمایشگاه حاضر می شوند؛ به طور ویژه گروه هایی از کشورهای عراق و آلمان به صورت رسمی برای بازدید در این نمایشگاه حاضر می شوند.

نمایشگاهی برآمده از تحریم ها

دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث درباره ایده شکل گیری این نمایشگاه گفت: در جریان تحریم ها نمایشگاه عرب هلث به تحریم شرکت کننده ها و شرکت های ایرانی علاقه مند به حضور در این نمایشگاه پرداخت. شروع به کار هرمز هلث در واقع پاسخی به این اتفاق بود و خوشبختانه دو ماه بعد یک نمایشگاه در کشور و نزدیک به کشور امارات متحده عربی با نام هرمز هلث شروع به کار کرد.

عامری از ضرورت اجرای این نمایشگاه سخن گفت و اضافه کرد: اغلب مهم ترین محل هایی که برای اتفاقات و علوم و نوآوری های جدید در نظر گرفته می شود، نمایشگاه ها هستند و در واقع نمایشگاه ها محلی برای عرضه جدیدترین دستاوردها هستند؛ نمایشگاها کلید بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستند.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث را استفاده از پتانسیل های مناطق آزاد در رونق صنعت و پیوند بین ایران و دیگر کشورها دانست و اضافه کرد: این نمایشگاه برای سومین سال است که برگزار می شود و ما در سال اول با هزار متر این نمایشگاه را شروع کردیم و در حال حاضر با دو سالن و در مجموع 14 هزار متر به برگزاری آن اقدام کرده ایم.

برنامه های جانبی هرمز هلث سوم

دبیر اجرایی سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث به برنامه های همزمانی که با این نمایشگاه برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: در روز نخست برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث که دوازدهم اذر ماه سال جاری است، دومین جشنواره ملی مهندسی پزشکی کشور با جایزه شهید عامری نیز صورت می گیرد.

وی درباره هدف از برگزاری این جشنواره بیان نمود: در سال 67 در خلیج فارس، با هدف قراردادن هواپیمای ایرانی توسط آمریکایی ها، 290 مسافر بی گناه به شهادت رسیدند که این جشنواره در راستای بالابردن امید به زندگی و تقدیر از خانواده های این شهیدان برگزار می شود.

عامری توضیح داد: این جشنواره که در محور و حوزه سلامت است، به اختراعات در حوزه تجهیزات پزشکی مربوط است و اهدای جوایز آن توسط خانواده شهید هسته ای شهید علی محمدی انجام می شود؛ به نفرات اول تا سوم به ترتیب 20، 10 و 5 سکه اهدا می شود؛ در این جشنواره سردار سنگسیری مدیرکل اداره حفظ آثار و فرمانده قرارگاه قدس بندرعباس نیز حضور دارد.

دبیر اجرایی سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث درباره برنامه های جانبی دیگری که همزمان با این نمایشگاه صورت می گیرد، اضافه کرد: نخستین همایش ملی تولید و صادرات تجهیزات پزشکی روز سیزدهم آذر ماه برگزار می شود که انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور، اداره کل تجهیزات پزشکی کشور و سازمان غذا و داروی کشور به حمایت از این همایش می پردازند.

وی همچنین از دو رونمایی در نمایشگاه مورد اشاره سخن گفت و اضافه کرد: دو رونمایی از بسته حمایتی تولید و بسته حمایتی صادرات در نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث برگزار می شود؛ این حمایت ها از جانب اداره کل تجهیزات پزشکی کشور از تولید و صادرکنندگان نوپا و دانش بنیان صورت می گیرد.

عامری همچنین به برگزاری دوره های آموزشی نیز در حوزه تجهیزات پزشکی اشاره کرد.

وی به همکاری سازمان های مختلف در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: اتحادیه واردکنندگان، اتحادیه صادرکنندگان، انجمن تولیدکنندگان، اداره کل تجهیزات پزشکی، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، کوریدور صادرات کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری کشور از مجموعه همکاران ما در برگزاری نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث به شمار می فرایند.

به روز می مانیم

دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث با تاکید بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه اضافه کرد: این رویداد به ما کمک می کند خود را به روز نگه داریم و امکان مقایسه دستاوردهای کشورمان را با دیگر کشورها فراهم می آورد.

وی با توضیح اینکه نمایشگاه زبان صنعت است، بیان نمود: در این نمایشگاه همچنین توانمندی کشور در حوزه سلامت به همه کشورها معرفی می شود.

عامری با اشاره به فضای پساتحریم و تاثیر آن در برگزاری این نمایشگاه اضافه کرد: ما باید همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم؛ همان طور که تحریم شدن در عرب هلث به برگزاری یک نمایشگاه با همان مختصات منجر شد.

دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث همه فعالان حوزه تجهیزات پزشکی را جزو گروه های هدف این نمایشگاه دانست و درباره زمان برگزاری آن بیان نمود: از آن جایی که نیمه دوم سال از نظر آب و هوایی و گردشگری بهترین زمان جزیره کیش است، به برگزاری نمایشگاه مورد اشاره در این تاریخ می پردازیم.

به گزارش خبرنگاران، سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث از 12 تا 14 آذر ماه از ساعت 17 تا 21 در جزیره کیش برگزار می شود. شرکت همایش آفرینان هرمز مجری این رویداد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 998

به "هرمز هلث؛ رویدادی برای معرفی توانمندی کشور در حوزه سلامت" امتیاز دهید

1 کاربر به "هرمز هلث؛ رویدادی برای معرفی توانمندی کشور در حوزه سلامت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمز هلث؛ رویدادی برای معرفی توانمندی کشور در حوزه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید