واردکنندگان گوشی با گارانتی های معتبر ارزیابی می شوند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، گارانتی و خدمات پس از فروش، از امتیازهایی است که هنگام خرید، می تواند به خریداران برای انتخاب گوشی و شرکت فروشنده یاری کند و اگرچه ممکن است بیش تر گوشی ها در حال حاضر از گارانتی های معتبری برخوردار نباشند، اما ارائه خدمات پس از فروش، می تواند سطح رضایتمندی مصرف کننده را افزایش دهد؛ موضوعی که به نظر می رسد شرکت های واردکننده بیش از پیش به دنبال آن هستند.

واردکنندگان گوشی با گارانتی های معتبر ارزیابی می شوند

به گزارش خبرنگاران، سوء استفاده از امکانات و تعرفه های پایین گوشی های مسافری باعث شد برای جلوگیری از واردات بی رویه و غیررسمی گوشی که به اسم مسافری انجام می شد، روشی در نظر گرفته گردد و به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعرفه گمرکی واردات تلفن همراه را با افزایش حقوق ورودی گوشی به 26 درصد رساند، هم چنین معافیت 80 دلاری برای واردات تلفن همراه مسافری حذف شد.

این تصمیم ها راستا واردات گوشی را برای شرکت های رسمی واردنماینده هموار کرد تا بتوانند با تامین احتیاج مصرف نماینده، آشفته بازار گوشی های مسافری و وارداتی را ساماندهی نمایند. به طوری که به اذعان واردنمایندگان، درحالی که مصرف گوشی در ایران ماهانه بین 800 هزار تا یک میلیون دستگاه است، شهریورماه امسال، بیش از یک میلیون و 100 هزار دستگاه به صورت قانونی توسط شرکت های واردنماینده وارد شده و بازار را به وضعیت اشباع رساند.

بنابراین درحالی که تا ماه پیش، معافیت 80 دلاری گوشی های مسافری در مقایسه با تعرفه وارات گوشی هایی که توسط شرکت های واردنماینده ثبت سفارش می شدند، از مزیت قیمت پایین تر برخوردار بودند، اکنون با افزایش تعرفه و حذف معافیت گمرکی گوشی های مسافری، دیگر واردات چمدانی گوشی به روش مسافری، نه برای واردنمایندگان به این شیوه و نه مصرف نماینده نهایی صرفه ای ندارد، زیرا قیمت گوشی های شرکتی پایین تر از گوشی های مسافری است.

از طرفی یکی از مواردی که خرید گوشی از بازار داخلی و واردنمایندگان رسمی را برای مصرف نماینده منطقی تر می نماید، گارانتی و خدمات پس از فروش است که در صورت خرید از کشورهای خارجی، برای مصرف نماینده ساکن ایران مورد استفاده نخواهد بود، زیرا بیش تر این شرکت ها نمایندگی رسمی در ایران ندارند، درصورتی که به گفته انجمن واردنمایندگان موبایل، تمامی گوشی های شرکتی 18 ماه خدمات پس از فروش و گارانتی دارند.

در این راستا میثم دادخواه - کارشناس حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات - در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که با افزایش تعرفه گوشی های مسافری، عملا جلوی قاچاق گرفته شده است، اظهار کرد: سازمان حمایت از مصرف نماینده، اشراف ویژه ای بر موضوع واردات دارد و سازوکاری برای ارزیابی شرکت ها ایجاد نموده است. بدین ترتیب قرار است بعضی شرکت های ارزیاب، در روزهای آینده شرکت های واردنماینده دارای مجوز را ارزیابی نمایند و در این فرآیند ارزیابی، سطح گارانتی شرکت ها تعیین گردد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر گارانتی واردات برای خریداران اهمیت چندانی ندارد و شرکتی که 100 مرکز خدمات دارد، با شرکتی که 10 مرکز خدمات دارد، از دید مشتری برابر است؛ اما کیفیت گارانتی ها روزبه روز در حال افزایش است و شرکت های واردنماینده باید تا 18 ماه خدمات گارانتی دستگاه را ارائه دهند و همچنین کوشش می نمایند در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش، بالاترین رضایت مندی را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 665

به "واردکنندگان گوشی با گارانتی های معتبر ارزیابی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردکنندگان گوشی با گارانتی های معتبر ارزیابی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید