ویزای کانادا: ورود اولین اتوبوس برقی به شبکه حمل و نقل ونکوور

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شبکه حمل و نقل عمومی شهر ونکوور (TransLink) اولین اتوبوس الکتریکی خود را دریافت کرد و اعلام کرده که طی یک دهه آینده تعداد خیلی زیادی از این اتوبوس ها را وارد ناوگان حمل و نقل می کند.

ویزای کانادا: ورود اولین اتوبوس برقی به شبکه حمل و نقل ونکوور

در امسال TransLink طی یک پروژه آزمایشی 2.5 ساله که از اواخر سال شروع خواهد شد، چهار اتوبوس برقی به ناوگان خود اضافه می نماید که ساخت شرکت های کانادایی بوده و دو عدد از آنها متعلق به شرکت New Flyer و دو عدد دیگر ساخت شرکت Nova Bus می باشند.

در چند سال گذشته سازمان حمل و نقل عمومی ونکوور، دیگر اتوبوس های برقی را در دوره های زمانی کوتاه مدت آزمایش نموده بود اما اتوبوس های خریداری شده در امسال اولین اتوبوس های دارای باتری برقی می باشند که برای ارائه سرویس های معمول و در یک بازه طولانی مدت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

هر چهار اتوبوس به طور انحصاری در جهت 100 و بین Marine Drive و Marpole Loop در جنوب ونکوور و ایستگاه خیابان بیست و دوم در New Westminster مشغول خدمات رسانی خواهند بود.

زیرساخت ایستگاه های شارژ سریع باتری که به وسیله دو شرکت ASEA Brown Boveri و Siemens Canada ارائه شده است در انتهای هر دو جهت قرار گرفته تا از فعالیت این اتوبوس ها پشتیبانی کند. اتوبوس های پارک شده در این ایستگاه های شارژ سریع تنها در مدت زمانی بین چهار تا هفت دقیقه شارژ می شوند. کار ساخت ایستگاه شارژ واقع در خیابان بیست و دوم هم به تازگی به اتمام رسیده است.

هر دو شرکت فراوری نماینده اتوبوس های برقی مدل هایی را فراوری می نمایند که با یک بار شارژ، قابلیت حرکت تا 400 کیلومتر را داشته باشند.

در طول یک برنامه بلند مدت، TransLink میخواهد تا کل ناوگان اتوبوسرانی خود را مجهز به برق باتری کند تا سازمان حمل و نقل عمومی بتواند به هدف خود مبنی بر کاهش 80 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050، دست یابد. مطابق زمان بندی، اتوبوس های با سوخت فسیلی تنها زمانی که به سرانجام عمرمفید خود برسند به وسیله اتوبوس های برقی جایگزین خواهند شد.

بر اساس گزارش کارکنان TransLink در سال 2018، تخمین زده می گردد که سرمایه گذاری زیربنایی قابل توجهی در حدود 250 تا 780 میلیون دلار سرمایه، بسته به فرایند برقی شدن این ناوگان همانند ساخت ایستگاه های شارژ نو و تغییر در فعالیت اتوبوس ها؛ برای نهایی شدن این پروژه لازم باشد.

اگر این طرح در سال 2023 شروع گردد، بر اساس سناریوی اجرایی می تواند مبلغی بین 1.4 میلیارد یا 1.6 میلیارد دلار در هزینه های عملیاتی صرفه جویی کند که بدین ترتیب مقدار صرفه جویی خالص پروژه تا سال 2050 هم به ترتیب 665 میلیون یا 1.3 میلیارد دلار خواهد بود.

جهت نو در ابتدا فقط در ساعت های اوج روز اجرا خواهد شد. این خط برای حل مشکل ترافیک سنگین جهت 100 ایجاد شده و ظرفیت اضافی برای توسعه بافت مسکونی و تجاری در منطقه ها اطراف River District فراهم خواهد نمود.

قرار است TransLink در سال 2019 بیش از 500 اتوبوس نو دریافت کند. این تعداد شامل 238 عدد اتوبوس نو برای جایگزینی ناوگان قدیمی و فرسوده، 105 عدد برای توسعه خدمات و 88 اتوبوس نو هم جزو دسته ای هستند که ورود آنها در سال 2018 قطعی شده است.

در پی یک دوره پروژه آزمایشی پیروز اتوبوس های دو طبقه، ناوگان نوی از 32 اتوبوس دو طبقه برای فعالیت در مسافت های طولانی حومه ای در طول نیمه دوم امسال به شبکه حمل و نقل ونکوور اضافه خواهند شد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1959

به "ویزای کانادا: ورود اولین اتوبوس برقی به شبکه حمل و نقل ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: ورود اولین اتوبوس برقی به شبکه حمل و نقل ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید