پانسیون نشینی به جای اجاره خانه؛ تختی 5 میلیون و پانصد هزار تومان!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، برخی هایشان خیلی لاکچری است و کولرگازی، مه پاش و جایگاه های فلزی داخل حیا ط هایشان جزو آپشن هایشان به شمار می آید و برخی هایشان آنقدر شلوغ است که نمی گردد از در آن ها وارد شد.

پانسیون نشینی به جای اجاره خانه؛ تختی 5 میلیون و پانصد هزار تومان!

به گزارش شهروند، از پانسیون هایی حرف می زنیم که تابستان ها شلوغ تر از قبل می شوند، آن هم به خاطر اینکه دانشگاه ها تعطیل می شوند و دانشجویانی که در کنار درس، کارمی نمایند مجبورند در تهران بمانند و تعطیل شدن خوابگاه باعث می گردد ناگزیر شوند چند ماهی را در این پانسیون ها سپری نمایند، آن هم در فضایی که دانشجویی نیست و بعضی از آن ها اصلا شرایط مناسبی برای اقامت ندارند.

کافی است نگاهی به سایت های خریدوفروش و اجاره بیندازید، آن وقت دست تان می آید که حدفاصل چهارراه ولیعصر تا انقلاب و از آن طرف ویلا و شریعتی بیشترین پانسیون های تهران را در خودش جا داده است.

کمی دورتر و در اطراف میدان راه آهن و خیابان مختاری نیز تعداد این پانسیون ها کم نیست. البته طبیعی به نظر می رسد، آن هم به خاطر اینکه جهت تردد مسافر در این محدوده بالاست و تعداد زیادی از افرادی که تازه به تهران می آیند، ترجیح می دهند به جای خانه اجاره کردن در این پانسیون ها اقامت نمایند.

15 نفر در یک خانه

آگهی اش در دیوار خورده، صدای مرد میانسال از آن سوی تلفن می آید که در پاسخ به سوالت در خصوص پانسیون می گوید اینجا مردانه است. بعد که می گویم آنجا را برای یکی از اقوامم می خواهم، می گوید اینجا موتور ممنوع است. سه اتاق دارد که در هر اتاق پنج تخت است.

کولر آبی را جزو آپشن هایش نام می برد و با تحکم می گوید یک یخچال هم در سالن داریم که همه می توانند از آن استفاده نمایند. شرح می دهد که برای اجاره ماهانه هر تخت پول پیش نمی گیرند، اما اجاره ماهیانه باید در اول هر ماه پرداخت گردد، نه آخر ماه که در واقع خیالش راحت گردد مستاجر پانسیون حتما پولش را پرداخت نموده است.

قطعا اگر شما هم در پی پانسیون گشته باشید، حتما پانسیون های خیابان چهارراه ولیعصر به چشم تان خورده است، زیرا در بیشتر سایت ها نام این پانسیون ها به چشم می خورد.

پانسیون ها در کوچه پس کوچه های چهارراه ولیعصر کم نیستند. یکی از این پانسیون ها ساختمانی بزرگ با در های فلزی است که هیچ تابلویی هم روی آن مبنی بر اینکه این مکان پانسیون است، وجود ندارد.

یکی از کسانی که در این خوابگاه ها زندگی می نماید، شرح می دهد که برای پذیرش افراد در ابتدا قرارداد یک ماهه با آن ها امضا و در آن یک ماه آن ها را به صورت مستمر نظارت می نمایند.

او شرح می دهد که اجاره این خوابگاه یک میلیون تومان است. یک اتاق چهار تخته بدون هیچ امکاناتی. اینجا حتی یک کمد هم نداریم و، چون همه وسایل شان را داخل اتاق می گذارند، همواره شلوغ است. او شرح می گوید که فضایی برای خشک کردن لباس وجود ندارد یا در این روز های گرم تابستان که دمای هوا گاهی به 40 درجه می رسد، سیستم سرمایشی اتاق ما خراب است.

او در ادامه می گوید که اینجا هر مسئله ای داشته باشد، امنیت خوبی دارد، به خاطر اینکه در ماه اولی که هر کسی به این پانسیون می آید، کاملا رصد می گردد و به همین علت افراد نااهل به این پانسیون نمی آیند.

وزن تان را کم کنید به این خوابگاه بیایید

پانسیونی دیگر در کوچه پس کوچه های خیابان انقلاب بود. ساختمانی چهار طبقه که دیوار های سیمانی و فروریخته اش حکایت از سن بالای ساختمان داشت.

مسئول خوابگاه می گوید: شب ساعت 11 باید اینجا باشید. سن تان زیر 50 سال باشد و موتور هم بی موتور. از همه مهم تر اینکه وزن تان زیر 100 کیلو باشد، زیرا اینطور استهلاک وسایل داخل خوابگاه بیشتر می گردد.

او بیان می نماید که در هر اتاق پنج تخت است. در هر طبقه چهار اتاق است و با یک حساب سرانگشتی هر طبقه می گردد 20 نفر و چهار طبقه اش 80 نفری می شوند. این ساختمان آپشن های زیادی دارد؛ لباسشویی اتوماتیک داشته و در هر طبقه هم یک دستگاه تلویزیون وجود دارد. آشپزخانه هر طبقه مشترک است و یک یخچال هم در هر طبقه وجود دارد. نظافت با خود افراد است و به نوبت باید راه پله های هر طبقه را تمیز نمایند.

او می گوید که اینجا کسی به کسی کار ندارد و همه نوع آدم داریم. بعلاوه به خاطر شرایط خوب و قوانین سفت وسختی که داریم، کرایه بیشتری نسبت به خوابگاه های دیگر دریافت می کنیم. ما 2 میلیون تومان به عنوان ودیعه دریافت می کنیم و برای تنها اتاق خالی مان که پنج تخته است، کرایه یک میلیون و 200 هزار تومان است.

این مرد شرح می دهد که اتاق ها 15 متری است و هر اتاق پنج تخت دارد، اما قوانین تردد بسیار سختگیرانه است.

درِ ورودی خوابگاه رأس ساعت یازده ونیم بسته می گردد و بعد از آن هیچ کس اجازه ورود و خروج ندارد. سیگارکشیدن در محیط ساختمان و حتی بیرون آن هم ممنوع است. فکر می کنم تنها مسئله ای که افراد ساکن در این مجموعه داشته باشند، شستن لباس هاست، زیرا 80 نفر در این مجموعه زندگی می نمایند که تنها یک لباسشویی در آنجا وجود دارد و بعضی اوقات صف طولانی برای شست وشوی لباس ایجاد می گردد.

اما این شرایط در همه خوابگاه ها حاکم نیست، بعضی خوابگاه ها هم به قول خودشان لاکچری هستند، مثل پانسیون دخترانه خیابان شریعتی که صاحبش می گوید جزو پانسیون های لاکچری به شمار می رود. او شرح می دهد که در این پانسیون همه وسایل نو هستند و هر طبقه دارای لابی و فضای باز مجلل است. در این ساختمان اتاق های vip هم داریم و تمام امکانات مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در هر اتاق وجود دارد.

بسته به اینکه اتاق ها تک تخته یا دو تخته و بیشتر باشند، قیمت اجاره آن ها نیز فرق دارد. او می گوید که اینجا دو سری اتاق داریم؛ اتاق های معمولی و اتاق های vip.

اتاق های معمولی از دو تخته آغاز می گردد که اجاره هر تخت این اتاق ها 4 میلیون و 500 تومان است. چهار تخته ها 4 میلیون تومان اجاره ماهانه آنهاست و 6 تخته ها 3 میلیون و 500 و اگر متقاضی اتاق هشت تخته باشید، باید 3 میلیون تومان پرداخت کنید.

اما اتاق های vip قیمت بیشتری دارد. اتاق یک تخته اجاره اش 5 میلیون و 500 هزار تومان است، دو تخته 4 میلیون تومان و چهارتخته 3 میلیون و 500 هزار تومان. هشت تخته ها مقرون به صرفه تر است و 2 میلیون و 500 هزار تومان می گردد. او شرح می دهد که هر مستاجری باید 3 میلیون هم ودیعه بپردازد و البته خشکشویی لباس ها هم با پرسنل مجموعه است و همه اتاق ها یخچال، کمد، آویز لباس و کشو دارد.

9 پانسیون تحت نظارت اتحادیه هتل داران

مقدم عضو انجمن هتلداران شرح می دهد که تنها 9 پانسیون زیر نظر این اتحادیه واقع شده است و بقیه پانسیون ها یا زیر نظر دانشگاه است یا به صورت شخصی اداره می گردد و تحت نظارت اتحادیه هتلداران و پانسیون های کشور قرار ندارند. اما همه مراکزی که تحت نظارت ما قرار دارند، کاملا با آنچه در قوانین و پروتکل های ما نوشته شده، همخوانی دارند و نمی توانند از این مسائل تخطی نمایند.

دانشجویان بیشترین متقاضی

دانشجویان بیشترین متقاضی پانسیون هستند، این را مسئول یکی از پانسیون های دخترانه در خیابان پونک می گوید. اجاره هر تخت در این پانسیون 110 هزار تومان است و این روز ها مشتری بیشتری دارد. علتش هم معلوم است، اجاره ها بالا رفته و دانشجو ها توان پرداخت اجاره خانه را ندارند.

او می گوید: با وجود آنکه الان تابستان است، همه تخت ها پر شده و ما تخت خالی نداریم. این در حالی است که در گذشته اینطور نبود و اصولا ما تابستان ها خلوت تر بودیم. اما شلوغی این روز ها نشان می دهد که فشار مالی مردم را به این سمت می کشاند که مجبورند تخت اجاره نمایند.

پانسیون خالی کمتر پیدا می گردد

پانسیون شلوغ 120 نفری در خیابان مختاری محل تردد خیلی ها شده است. این روز ها جای خالی ندارد و خیلی ها می آیند شماره می گذارند که اگر تخت خالی بود، حتما با آن ها تماس بگیریم.

مسئول این پانسیون مرد جوانی است که شرح می دهد بیشتر افرادی که این روز ها پانسیون کرایه می نمایند یا شغل آزاد دارند یا کارمندند. اما این را هم می گوید که فکر نکنید فقط افرادی اینجا می آیند که از شهرستان ها آمده اند. بعضی از آن ها بچه تهرانند، اما، چون می خواهند مستقل باشند یا محل کارشان به محل زندگی شان نزدیک تر باشد، پانسیون اجاره می نمایند.

او می گوید پانسیون ها مسائل زیادی دارند و مدیریت یک چنین مجموعه هایی کار آسانی نیست، فقط کافی است یک نفر بیاید که کمی آدم نااهلی باشد. او شرح می دهد که چند باری هم در پانسیون دعوا شده است، اما مدیریت کردیم و توانسته ایم ماجرا را حل وفصل کنیم.

او ادامه می دهد که اجاره خانه ها آنقدر بالا رفته است که تا پیش از این جوان هایی که خانه مجردی داشته اند دیگر توان پرداخت اجاره خانه را ندارند و مجبورند یک تخت از پانسیون را کرایه نمایند. البته این به نفع شان است، زیرا پانسیون ها همه امکانات زندگی را دارد و آن ها کافی است فقط با یک کوله پوشتی از لباس به پانسیون بیایند. دیگر نیازی به خرید وسایل خانه ندارند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2288

به "پانسیون نشینی به جای اجاره خانه؛ تختی 5 میلیون و پانصد هزار تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانسیون نشینی به جای اجاره خانه؛ تختی 5 میلیون و پانصد هزار تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید