چگونه با مردی که قهر نموده آشتی کنیم؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وقتی زن یا شوهر برای تنبیه همسرش به جای مصاحبه، قهر را انتخاب می نماید فرد مقابل به مرور از این سکوت رنج برده و احساس ناامیدی می نماید.

چگونه با مردی که قهر نموده آشتی کنیم؟

برای همه ما پیش آمده که یا خودمان با کسی قهر می کنیم یا دیگران با ما قهر می نمایند. قهر در روابط خانوادگی، محبت آمیز، عاشقانه و غیره هست. اما اینکه دلیل محکمی پشت سکوت ما باشد بسیار مهم است. در این مطلب از خبرنگاران به آنالیز قهر مردان در رابطه عاطفی می پردازیم.

قهر مردان در رابطه عاطفی

تحقیقات نشان داده که قهر زن و شوهر به رابطه آن ها آسیب می رساند. روانشناسان دریافته اند که استفاده از سلاح قهر بین زوجین به شدت رایج است. متاسفانه برخی از طلاق ها به خاطر قهرهای طولانی و دور شدن زوجین از یکدیگر اتفاق می افتد.

قهر در رابطه عاشقانه

متاسفانه خیلی از افراد معنی و مفهوم عشق را اشتباه متوجه شده اند و گاهی وقت ها با قهر کردن، از عشق و علاقه طرف مقابل در جهت برآورده شدن خواسته هایشان سوء استفاده می نمایند. افراد عاشق گمان می نمایند که باید به تمام خواسته های طرف مقابل تن در دهند و همین مساله باعث افزایش قهر در رابطه عاشقانه می گردد. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این کار رابطه عاشقانه شما را نابود می نماید! سر بزنید.

چگونه با مردی که قهر نموده آشتی کنیم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید دلیل قهر را آنالیز کنید. اگر قهر مرد با یک دلیل منطقی همراه بود و به او حق می دهید که از شما ناراحت باشد بهتر است راه های آشتی با مردان را که در ادامه آورده ایم امتحان کنید:

برای صحبت قدم پیش بگذارید

در یک موقعیت خوب با فرد صحبت کنید به او بگویید که احساس خوشایندی از قهر کردن او ندارید و در پی حل مشکل هستید.

احساسات طرف مقابل را بپذیرید

از شریکتان بخواهید که احساساتش را به شما بگوید. وقتی این درخواست را می کنید مرد متوجه می گردد که برایش ارزش قائل هستید و از حالت تدافعی خارج می گردد. سعی کنید با او همدلی نموده و به حرفهای او گوش کنید.

برای گفتار یا رفتار نامناسب خود عذرخواهی کنید

در صورتی که احساسات طرفتان را جریحه دار نموده اید و پس از تبادل نظر متوجه اشتباه خود شده اید با عذرخواهی از همسرتان دلجویی کنید. عذرخواهی نشانه قدرت شماست. عده ای از مردان ممکن است به خاطر عصبانیت و دلخوری به شما اجازه صحبت کردن را ندهند یا حرف های توهین آمیز بزنند. بهتر است یک فرصتی بدهید تا فرد مقابل آرام گردد. ادامه دادن صحبت منجر به دلخوری بیشتر می گردد و فرایند آشتی کردن با مرد را سخت تر می نماید.

نشانه های تمایل به آشتی

گاهی جدایی و رنج بعد از آن فرد را ترغیب می نماید که به هر قیمتی شده با شریک سابقش آشتی کند. گاهی از قهر و سکوت مردان این برداشت می گردد که آن ها دیگر تمایلی به صلح ندارند اما این طورها هم نیست. اگر زمینه رابطه سالم و درست باشد آشتی کردن نه تنها بد نیست بلکه بسیار خوب است.

در اینجا به چند تا از نشانه های تمایل به آشتی اشاره خواهیم کرد:

ارتباط شما به صورت کامل از بین نرفته است

اگر هنوز با شریک سابقتان رابطه دارید.گاه و بیگاه او را چک می کنید یا به بهانه های مختلف با او حرف می زنید. وقتی اتفاقی می افتد سریع می خواهید با او به اشتراک بگذارید، یعنی شما فقط احتیاج به استراحت داشته اید و الان تمایل دارید که با پارتنر خود آشتی کنید.

هنوز همدیگر را دیدار می کنید

وقتی هردو در جمع های سابق حضور پیدا می کنید و بدون بحث و دعوا صحبت می کنید یا به دلایل خنده دار قرار دیدار می گذارید یعنی بوی آشتی کنان به مشام می رسد. در صحبت هایتان مرتب می گویید یادت هست فلان جا چقدر خوش گذشت(مرور خاطرات) وقتی با هم می نشینید یا تلفنی حرف می زنید و خاطرات خوب رابطه خود را برای هم بازگو می کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا برخی مردان همسرشان را کتک می زنند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2301

به "چگونه با مردی که قهر نموده آشتی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با مردی که قهر نموده آشتی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید